حماس: ادعای رویترز در مورد گلایه رهبر ایران از اسماعیل هنیه دروغ محض است

دیدار با اسماعیل هنیه – عکس از وب‌سایت علی خامنه‌اییورونیوز: اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی «جنبش مقاومت فلسطین» (حماس) در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز در مورد گلایه علی خامنه‌ای از اسماعیل هنیه، این گزارش را «افترای محض» خواند و این خبرگزاری را به انتشار «دروغ‌های بی‌ارزش» متهم کرد.

اسامه حمدان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا گفت: «به دلیل ضروریات و ماهیت رابطه بین طرفین [ایران و حماس]، نمی‌توان مطالبی از این دست را باور کرد.» این عضو حماس گزارش رویترز را در راستای «تحریف و جعل بسیاری دیگر از مسائل» توصیف کرد.

وی در مورد نبرد زمینی در غزه هم گفت که: «مقاومت [فلسطین] نبرد را براساس نقشه‌های از پیش تعیین شده جلو می‌برد و ما بر این باوریم که ان شاء الله نتیجه این رویارویی، پیروزی بر دشمن خواهد بود.»

حمدان در ادامه گفت: «بر این باوریم که آمار اعلام شده درباره انهدام ماشین آلات جنگی دشمن، دست‌کم ۱۵ درصد از تعداد تجهیزات و ماشین آلات ارسالی برای عملیات تجاوز به نوار غزه را در بر می‌گیرد.»

این عضو ارشد جنبش حماس درباره حمایت «محورهای مقاومت در لبنان، عراق و یمن» از «مقاومت فلسطین» گفت: «بی تردید حزب الله از همان آغاز نبرد به طور مستقیم وارد صحنه شد. همچنین باید از تلاش‌ها و اقدامات برادرانمان در مقاومت عراق یا انصار الله تقدیر کنیم.»

رویترز در گزارش خود که یورونیوز فارسی نیز آن را پوشش داد آورده است که در دیدار اوایل نوامبر میان اسماعیل هنیه و علی خامنه‌ای در تهران، رهبر ایران به این مقام ارشد حماس گلایه کرده که چرا این جنبش پیش‌تر ایران را از عملیات حمله خود به اسرائیل مطلع نکرده است. رویترز در گزارش همچنین از قول رهبر ایران خطاب به هنیه نوشته بود که قرار نیست جمهوری اسلامی وارد این جنگ شود.
+7
رأی دهید
-32

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.