اردوغان: اسرائیل یک دولت تروریستی است

رادیو فردا: اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، نوشت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه طی یک سخنرانی در حزب حاکم این کشور، اسرائیل را یک دولت تروریستی نامیده است.

بر اساس این گزارش، آقای اردوغان گفت: «اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. من خیلی روشن و صریح می‌گویم که اسرائیل یک دولت تروریستی است.»

وی افزود: «ما اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل که مردم مظلوم غزه را وحشیانه به قتل رساندند در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهند شد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دنبال اظهارات اردوغان در حزب عدالت و توسعه، رئیس جمهور ترکیه را متهم کرد که «از دولت تروریستی حماس حمایت می‌کند».

آقای نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اتفاقا، نیروهایی هستند که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. یکی‌شان اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است که اسرائیل را ردولت تروریستی نامیده، اما از دولت تروریستی حماس حمایت می‌کند و روستاهای ترکیه را در داخل خود این کشور بمباران می‌کند. بنابراین، حرف آنها برای ما ارزشی ندارد.»

اردوغان همچنین نتانیاهو را متهم کرد که مردم غزه را با بمب هسته‌ای تهدید کرده است و گفت: «به نتانیاهو می‌گویم که تو بمب اتمی داری، بمب هسته‌ای داری و با آنها [مردم غزه] را تهدید می‌کنی. ما این را می‌دانیم. اما پایان تو نزدیک است. شما می‌توانید هر تعداد که بخواهید بمب هسته‌ای داشته باشید. مهم نیست که چه چیزی دارید. نفستان فعلا به شماره افتاده.»

اردوغان ماه گذشته سفر برنامه‌ریزی شده خود به اسرائیل را لغو کرد و گفت: «ترکیه مشکلی با دولت اسرائیل ندارد. اما آنکارا هرگز جنایات تل‌آویو را تایید نمی‌کند.»

وی همچنین با اشاره به این که کشورهای غربی حماس را یک سازمان تروریستی می‌دانند، افزود: «حماس یک سازمان تروریستی نیست، بلکه یک گروه آزادی‌بخش است که برای محافظت از سرزمین‌ها و هموطنان خود مبارزه می‌کند.»
+26
رأی دهید
-116

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    پس تو غلط میکنی که با اسرائیل معاملات میلیون دلاری میکنی مرتیکه دغل باز
    12
    108
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

    با درود به پهلوی ! آعا اره شما راس میگی ! حالا بر تو واجب است که بری این صهیونیست های تروریست رو نابود کنی ! “شخم “ داری ؟ نداری پس ببند ! جاوید شاه 🤗
    10
    65
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران

    از تو و کارهات در قفقاز یاد گرفته.
    10
    72
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    این الاغ گوشدرازو کسی آدم حساب نکرد و بازیش نداد، بخاطر همین هر چند وقت یدفعه یک جفتک می ندازه و یه عرعری می کنه که یعنی اره ما هم هستیم.
    8
    68
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    مرتیکه شارلاتان هم از توبره میخوره هم از آخور.تمام این حرفها برای جذب رای و راضی نگه داشتن جمعیت مذهبی و مسلمانان هست،و الا ترکیه از معدود کشورهای اسلامیه که با اسرائیل رابطه عادی داره و توریست و شهروندان اسرائیل راحت تردد و سفر دارند،مانورهای نظامی با هم انجام میدهند ،حالا که اوضاع چپه اینجور زر زری میکنه.تروریست کسیه که اجازه میده داعش و همینطور آدمربایان و ماموران سپاه در کشورش راحت فعالیت کنند و‌جولان بدهند،و در قلمروش ماموریت اجرا کنند و با خبرنگار مخالف عربستان رو روز روشن سلاخی و قصابی کنند.
    4
    51
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    دم اردوغان گرم. سیاسیتمدار زیرکی است. در ظاهر از فلطسین دفاع می کند اما در باطن به اسراییل کمک می کند چون منافع کشورش در در همکاری با اسراییل است. چون در سالهای اخیر همه متوجه شده اند عربها و فلسطینی ها بزرگترین دشمنان ترکها هستند و همیشه در کنار دشمنان ترکها قرار می گیرند. چرا باید به خاطر فلطسینی ها منافع کشور و ملتش را به خطر بیندازد. این حرفهایش برای مصرف بین مسلمانها که خیلی راحت با این حرفها خر می شوند دارد.
    28
    5
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    مرتیکه میگه من با اسرائیل مشکلی ندارم ولی دولت اسرائیل تروریستی هستش!!!!! در جنگ قره باغ مگه همدم و همکار نبودید؟ الان سفیرت اونجا چیکار میکنه؟ قراردادهای تسلیحاتی پس چیه؟ نفت اسرائیل رو کی تامین میکنه خخخخخخ شیاد
    3
    12
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.