وزیر خارجه اسرائیل: گوترش شایستگی دبیرکلی سازمان ملل را ندارد

العربیه: ایلی کوهین، وزیر خارجه اسرائیل، سه‌شنبه 23 آبان، در انتقاد از مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال بحران جنگ در نوار غزه، گفت: گوترش صلاحیت رهبری این نهاد بین‌المللی را ندارد.

کوهین مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل به اندازه کافی برای محکوم کردن جنبش «حماس» تلاش نکرده است.

پیش از این و در مقر سازمان ملل نیز میان وزیر خارجه اسرائیل و همچنین نماینده اسرائیل در ارتباط با حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل با دبیرکل این نهاد بین‌المللی سوءتفاهم‌ها و تنش‌هایی ایجاد شده بود.

وزیر خارجه اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو که در آن با رهبران سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ بین‌المللی به همراه بستگان گروگان‌های اسرائیلی دیدار می‌کرد، افزود: «گوترش لیاقت حضور در راس سازمان ملل را ندارد.»

اظهارات وزیر خارجه اسرائیل، که طی یک کنفرانس مطبوعاتی در داخل ساختمان سازمان ملل در ژنو بیان شده، حاکی از تشدید انتقادهای اسرائیل علیه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همزمان با سوگواری این نهاد بین‌المللی برای بیش از 100 کارمند آن است که از زمان آغاز جنگ بر اثر حملات و بمباران‌ اسرائیل در غزه کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، سخنگوی گوترش، سه‌شنبه 23 آبان، اعلام کرد که گوترش نیز به نوبه خود «نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت وحشتناک و خسارت‌های جانی در بسیاری از بیمارستان‌ها» در نوار غزه ابراز کرد.

استفان دوچاریک، افزود: «به نام انسانیت، دبیرکل خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه است.»

علاوه بر این، وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه پس از دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ منتشر، فاش کرد که صلیب سرخ با هیچ یک از زندانیان حماس در نوار غزه ملاقات نکرده است.

کوهین، در یک کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر سازمان ملل در ژنو به دنبال جلسه‌ای که با میرجانا اسپولیجاریچ، رئیس کمیته داشت، گفت: «تا امروز هیچ یک از گروگان‌های ما با صلیب سرخ ملاقات نکرده‌اند، ما هیچ مدرکی دال بر زنده بودن آنها نداریم.»
ادامه بمباران و پیچیده‌تر شدن مذاکرات
شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، سه‌شنبه گفت که ادامه بمباران اسرائیل تلاش‌های انجام شده برای آزادی گروگان‌ها را پیچیده‌تر و دشوار می‌کند.

این در حالی است که جنبش «حماس»، دولت اسرائیل را به تعلل و کارشکنی در روند مذاکراتی متهم می‌کند که با میانجی‌گری قطر و با هدف آزادی ده‌ها گروگان در ازای آتش‌بس انجام می‌شود.
+32
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    خخخخخ یک کلام هم بشنو از مادر عروس ! پس از قرار معلوم تمام روئسای سازمان ملل تا به امروز لیاقت و صلاحیت ریاست این سازمان بین المللی رو نداشته اند ، چون اجازه تصویب قطعنامه هایی رو که علیه جنایات اسرائیل ( همه رو آمریکا وتو کرده ) بوده را داده اند !! اصلاً همه روئسای سازمان ملل و رهبران کشورهای جهان ، باید اسرائیل رو حلوا حلوا کنند واسه اسرائیل دُم تکون بدن تا رضایت صهیونیستها جلب بشه !!!! جل الخالق !!
    22
    26
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    گوترش شایستگی چوپانی را هم ندارد
    8
    9
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    ...به این حقوق بشر و سازمانهای تحت سلطه صهیونیستها .مایه ننگ بشریت
    11
    6
    ‌چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.