اتحادیه اروپا حماس را بخاطر «سپر قرار دادن» بیمارستان‌ها و شهروندان محکوم کرد

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زنگ را به نشانه آغاز نشست وزیران این اتحادیه به صدا در می‌آوردرادیو فردا: ۲۷ کشور اروپایی روز دوشنبه به‌اتفاق آراء، گروه افراطی حماس را به‌دلیل آنچه استفاده از بیمارستان‌ها و افراد غیرنظامی به عنوان «سپر انسانی» در جنگ با اسرائیل خواندند، محکوم کردند و در عین حال خواستار ایجاد مسیر دریایی برای کمک‌رسانی به مردم نوار غزه شدند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: این اتحادیه همزمان خواستار آن شده که اسرائیل به منظور جلوگیری از تلفات انسانی، «حداکثر خویشتنداری را در آتش گشودن» رعایت کند.

در پایان دیدار وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، آقای بورل با اشاره به تفاوت دیدگاه این کشورها در رأی‌گیری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز ۲۸ اکتبر، بیانیه واحدی را به نشانه توافق و اتحاد این کشورها صادر کرد.

در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی از گروه حماس خواسته شده است که همه گروگان‌ها «فوری و بی‌قیدوشرط» آزاد شوند.

۲۷ کشور اروپایی همچنین خواهان «وقفه‌های فوری در نبرد و راه‌اندازی مسیرهای بشردوستانه»، از جمله افزایش ظرفیت خروج از مرز با مصر، شده‌اند.

کشورهای اروپایی همچنین خواسته‌اند «یک مسیر دریایی» باز شود تا کمک‌های بشردوستانه به شکل امن به مردم نوار غزه برسد.

نکته دیگر درباره این بیانیه آن است که کشورهای اروپایی بر سر «درخواست آتش‌بس» به توافق نرسیده‌اند.

آلمان یکی از کشورهای عمده اروپایی است که با آتش‌بس در جریان جنگ غزه مخالف است و وزیر خارجه این کشور گفت مشخص نیست آتش‌بس در شرایط فعلی چگونه امنیت اسرائیل را تضمین می‌کند و برای بیش از ۲۰۰ گروگان در بند گروه حماس چه اتفاقی رخ خواهد داد، آن هم در حالی که مذاکره درباره آزادی این گروگان‌ها محتمل به نظر نمی‌رسد
+37
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    یک بار جستی ملخک. دو بار جستی ملخک. آخر نجستی ملخک. این پست ترین موجودات روی زمین برای مدت ها از کودکان و بیماران سپر انسانی می ساختند و چپ درمانده و وامانده هم همراه این وحوش عربده می کشید. حالا پته ی این ها روی اب افتاده است
    7
    15
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۱- ناتانیاحو چند وقت پیش گفت: تقابل تمدن با بربریت آغاز شد.بله! این حمون تمدنیه که طلبکارانه و قلدر مابانه حولوکاستی جدیدی رو زایید.این حمون تمدنیه که بمب حایش بر سر بیمارستانی ریخته شد و بیش از ۵۰۰ انسان بیگناه را کشت. این حمون تمدنیه که بیش از ۵۰۰۰ حزار کودک توسط این حکومت فاشیستی اسراییل ازبین رفتن! این حمون تمدنیه که بیشترین تلفات نیروحای سازمان ملل را از تاریخ تاسیسش تا حالا بوجود آورده. این حمان تمدنیه که در طی این یک ماه بیشترین کشتار خبرنگاران را در طی ۳۰ سال در برداشته.
    3
    3
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲-این حمون تمدنییه که از ابتدا تا حال بنیانش بر ظلم علیه فلسطینیا برپا شده. این حمون تمدنییه که اسراییل با چراغ سبز غرب و امریکا جنایت میکنه و کشورحای حمسایه رو اشغال کرده.البته امریکا حم سالحاست بخش نفت خیز سوریه رو اشغال کرده، و نفتش رو در اختیار اسراییل قرار میده.اسراییل دیگه نمیتونه از ژتون مظلومیت حولوکاستی استفاده بکنه. چونکه خودش یک حولوکاستیسم تازه ای رو رقم زد.
    4
    3
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۳-در تندروی وافراطی گری حماس نباید شک کرد، ولی تحت حیچ شرایطی بمباران بیمارستان توسط حکومت جانی ناتانیاحو قابل قبول نیست. انسان حای بیمارو جنگ طلب حق دارن ازخشونت و کشتن فلسطینیا خوشحال بشن. چونکه معمولاً به خاطرسن وسال ریپ و دیاره مغزی در عالم حَپروتن.این جنگ طلبا مثل آدمای داعشی از نوع ج.ا و حماسی حا حستن، که از کشتن اسراییلی حا جان میگیرن. بدون شک بعد از اتمام این جنگ، قدرت ۱۶ ساله ناتانیاحو خاموش خاحد شد، و جنگ طلب حا و فاشیست حای وطنی باید از پشت میله حای زندون به ناتانیاحو سلام بکنن!
    4
    6
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    چقدر ادم باید چپول عقده ای و ابله باشد که نفهمد که وقتی کفتاری کودکان و بیماران را وسیله ی امیال شیطانی خود کرده و پشت ان ها پنهان شود حتما این کودکان و بیماران صدمه خواهند دید. حتی کثیف ترین موجودات دنیا غیر ممکن است که زیر مدارس و بیمارستان ها ستاد جنگی و انبار مهمات درست کنند اما چون بی شرفی این ها نهایت ندارد چنین کرده اند. حتی موش از این ها با شرف تر است
    6
    8
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    شب ادراری فقط مختص کودکان نیستش. بلکه در بزرگسالان حَم امری رایجه. مثلا مثل جنتی.به امثال اینگونه افراد جنگ طلب میگن پیرمرد بوگندوی پوشک پوش! در ضمن اینجور آدما بخاطر سن بالا حمیشه دچار توهم حستن. هذیان میگن. توی خونه سالمندان با کادر درمان مشکل دارن. پوشک خودشونو نمی خاند عوض بکنن. ضد زن حستن.حواس پرتن .از جنگ و خشونت طرفداری میکنن. آدمای جنگ طلب مثل جنتی مغزشون احتیاج به بوتاکس داره.چون مغزشون شل شده!
    6
    0
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    حتی کفتار کودکان و بیماران و زن ها را سپر بلا نمی کند. کودک کش اصلی رذیل ترین وحوش دنیا یعنی حماسی ها هستند. من هم دلم میگیرد که کودکان پرپر را می بینم ولی عامل اصلی وحوش حماس هستند
    2
    8
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.