تغییرات در کابینه دولت بریتانیا؛ وزیر کشور برکنار و دیوید کامرون وزیر خارجه شد

 دیوید کمرون، وزیر خارجه جدید و نخست‌وزیر پیشین بریتانیادیوید کمرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، روز دوشنبه در انتصابی غیرمنتظره از سوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر، به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی شد.

آقای کمرون در راستای تغییرات عمده در کابینه دولت بریتانیا جایگزین جیمز کلورلی شد که خود،‌ به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی و جایگزین سوئِلا برِاوِرمن شد.
خبر برکناری خانم برِاوِرمن از وزارت کشور صبح دوشنبه ۲۲ آبانماه اعلام شد. این تصمیم از سوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از آن اعلام شد که منتقدان، سوئلا براورمن را به تفرقه‌افکنی در جامعه در ارتباط با تظاهرات جنجالی این هفته طرفداران فلسطین در لندن متهم کردند.

روز شنبه در جریان برگزاری راهپیمایی بزرگ چند صد هزار نفری طرفداران فلسطین در خیابان‌های لندن، سوئلا براورمن این معترضان را «نفرت‌پراکن» لقب داد.
خانم سوئلا براورمن در حال سخنرانی در «مؤسسه امریکن انترپرایز»، یک اندیشکده مستقر در واشینگتن
بیشتر در این باره:
اظهارات جنجالی وزیر کشور بریتانیا علیه کنوانسیون پناهندگان؛ ایتالیا پذیرش پناهجویان را سخت‌تر می‌کند

در جریان این تظاهرات، گروهی از راست‌گرایان افراطی نیز در خیابان‌ها به مقابله با تجمع‌کنندگان طرفدار فلسطین پرداخته و با نیروهای پلیس درگیر شدند. حدود ۱۵۰ تن از اعضای گروه‌های راست‌گرا که مخالف برگزاری راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان بودند، بازداشت شدند.

خانم براورمن، در اقدامی غیرمعمول، نیروی پلیس لندن را متهم کرده بود که «جانبدارانه عمل می‌کند» و «قانون‌شکنی توسط افراد طرفدار فلسطین» را نادیده گرفته و در مقابلِ راست‌گرایان افراطی سختگیری بیشتری به‌خرج می‌دهد.

سوئلا براورمن که از نظر سیاسی یک سیاستمدار کاملاً راستگرا به‌شمار می‌رود، پیش از این در مهرماه امسال نیز نقش کنوانسیون ژنو را که سال ۱۹۵۱ درباره وضعیت پناهندگی به تصویب رسیده، زیر سوال برده بود.

او از آغاز کار خود سیاست سختگیرانه‌ای علیه مهاجران در پیش گرفت و مدت کوتاهی پس از انتصابش نیز گفت که فرستادن افرادی که به بریتانیا پناهنده می‌شوند به کشور آفریقایی رواندا همواره «رؤیای» او بوده است.

پیشتر گفته می‌شد ریشی سوناک در آستانه انتخابات سال آینده میلادی و نظر به رتبه پایینی که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها با آن روبه‌رو است، در پی ایجاد تغییرات گسترده در دولت خود است. افزودن دیوید کمرون به کابینه می‌تواند قدمی از سوی آقای سوناک برای تقویت چهره دولتش ارزیابی شود.

دیوید کمرون، ۵۷ ساله، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا خدمت کرد و پس از نتیجه همه‌پرسی برگزیت، زمانی که بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، از سمت خود استعفا کرد.
+27
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    وزیر کشور همون زنیکه صهیونیست است که از دست پلیس انگلیس شاکی بود ، که جلوی تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن رو نمیگیرند ! اونقدر احمق بود که نمی فهمید پلیس در چهار چوب قانون اساسی مملکت اجازه تظاهرات میده و جلوگیری نمیکنه ! احتمالاً سوناک هم فهمیده طرف اوشگوله ، دَکِش کرده !!
    59
    20
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این یکی سیاستمداری کارکشته و استخواندار است
    5
    40
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان
    مسلماٌ که تظاهرات طرفداران گروهک حماس در حقیقت طرفداری از تروریسم محسوب میشه و باید همشون رو به غزه فرستاد تا یه دل سیر موشک های با کیفیت اسراییلی رو هضم کنند اما سوئلا براورمن یک فرد کاملا نژاد پرست هست که با طرفداری از استعمار و ندیده گرفتن نقش انگلیس در طرفداری از اخوندیسم از ایران تا عراق و افغانستان باعث نابودی امنیت و اقتصاد این کشورها شده اما با ورود پناهجویانی که خودشون تولید کردن کاملا مشکل داره و فقط منابع رو می خواد بدون اینکه به مردم اون سرزمین ها کمترین بهایی بده(البته که بها فقط به رژیم های دیکتاتور و خودفروخته این منطقه میده! برای مثال به هیچ ایرانی اجازه داشتن ویزا نمیده اما برای سران رژیم و امثال مجتبی خامنه ای و حداد عادل ها به راحتی ویزاهای یواشکی میده)
    9
    18
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان
    ایرانی ها که ضد تروریسم و آخوندیسم هستند و با اسلام طالبانی و داعشی و جاعشی مشکل دارند اجازه سفر به بریتانیا رو ندارند اما وزارت کشور انگلیس با قبول پناهندنگان طالبانی و طرفدار تروریسم و حماس و داعش هیچ مشکلی نداره. رواندا برای مردمی که از اسلام طالبانی فرار کردند اما لندن نشینی برای طرفداران حماس و تروریسم. !!!خود کرده را تدبیر نیست!!!
    3
    21
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    صدای مظلومیت مردم فلسطین از سراسر دنیا بلند است .کشورهایی که ادعای آزادی بیان دارن تظاهرات مردم خودشون رو هم بر نمیتابن. حقوق بشر غربی بازیچه ای بیش نیست .
    28
    7
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    خیلی جالب است . پدران این هندی ها بیشتر به عنوان نوکر و برده به انگلستان آمده اند و اما بیشتر از انگلیسی ها نژاد پرست هستند و و اصلا دوست ندارند کسی دیگر به این مملکت بیایید و خودشان را صاحب انگلیس می دانند. خیلی بدبخت هستند بیش از 2 میلیون نفر اختیاری در جنگ جهانی برای انگلستان جنگیدند و کشته شده اند در حالی که انگلستان کشورشان را مستعمره کرده بود و می چاپید. نوکرهای خوبی هستند به همین خاطر انگلیسی ها کاری به آنها ندارند اما انگلیسی ها اصلا از ترکها خوششان نمی آید
    4
    12
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این فقط یه آلاف ولگرد هست.مثل ایم میمونه به اوباما بگن بیا تو دولت بایدن وزیر شو و اونهم لا خوشحالی کامل با کله بپره تو موضوع
    2
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    Darknet - لندن، انگلستان
    بعد میشه به من بگی دقیقآ منظورت از ضد تروریسم بودن و ضد آخوندیسم بودن ایرانیا چیه؟؟من ۵ سال توی انگلیس زندگی کردم و هزاران مهاجر ایرانی رو از نزدیک با چشم خودم دیدم
    3
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.