نتانیاهو از احتمال آتش‌بس موقت برای آزادی گروگان‌ها خبر داد

دویچه وله: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با احتیاط ابراز امیدواری کرده که ممکن است گروگان‌های بیشتری از اسارت حماس آزاد شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با احتیاط ابراز امیدواری کرده که ممکن است گروگان‌های بیشتری از اسارت حماس آزاد شوند. نتانیاهو روز یکشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در پاسخ به این سوال که آیا چنین توافقی ممکن است به دست بیاید، به شبکه تلویزیونی آمریکایی ان‌بی‌سی گفت: «می‌تواند چنین باشد، اما فکر می‌کنم هرچه کمتر در مورد آن حرف بزنم، احتمال تحقق آن بیشتر می‌شود.»

او تاکید کرد: «اگر این چنین چیزی حقق یابد، تنها نتیجه فشار نظامی است. این تنها چیزی است که می‌تواند به توافق منجر شود.» به اعتقاد نتانیاهو، تنها حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه تحت کنترل توانسته است زمینه مذاکرات را فراهم آورد. او افزود: «به وقتش درباره آن صحبت خواهیم کرد و زمانی اعلام می‌کنیم که تحقق یافته باشد.»

شبکه ان‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های آمریکایی به نقل از محافل دولتی گزارش داده‌اند که این بحث در جریان است که حماس می‌تواند حدود ۸۰ زن و کودک را در ازای زنان و نوجوانان فلسطینی که در اسراییل در بازداشت به سر می‌برند آزاد کند. هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت، مذاکراتی در جریان است که قطر در آن مشارکت دارد و دولت آمریکا نیز به طور فعال در آن سهیم است. سالیوان تصریح کرد: «تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی در جریان است که شامل آزادی گروگان‌ها می‌شود.» به گفته او، بایدن تا رسیدن به چنین توافقی آرام نخواهد گرفت.
+20
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    اسراییل و بهودیان ساکن آن گذشته خونینی داشته اند ، لذا دولت اسراییل حتی اگه به قیمت جان‌گروگان‌ها بشه ، از اهداف خودشان دست نمیکشند ، جمهوری اسلامی و حماس فکر کردندکه اسراییل مثل بلژیک و اسکاندیناوی است و با گروگانگیری می‌توانند هر هدفی را پیش ببرند ،این اشتباه بزرگی بود ، اسراییل باج نمیده ، اسراییل زبان اسلامیست ها را میفهمه و میدونه که معامله بی فایده است و باید با گلوله دهان این ارازل را بست
    3
    6
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.