هشدار اسرائیل: ساکنان بیروت احتمالا با سرنوشتی همانند غزه دچار خواهند شد

العربیه: از زمانی که جنبش حماس در هفتم اکتبر حمله غافلگیرانه بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل آغاز کرد، تشدید تنش‌ها در مرز جنوبی لبنان میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، شنبه 20 آبان، در جریان سرکشی به مرز اسرائیل با لبنان، حزب‌الله را از ارتکاب یک «اشتباه جدی» برحذر داشته و تاکید کرد که «حزب‌الله، لبنان را به سوی جنگی می‌کشاند که احتمالا رخ داده و لبنانی‌ها بهای آن را خواهند پرداخت».

گالانت، در اظهارات تهدید‌آمیز خود افزود: «اقدامات تجاوزکارانه حزب‌الله دیگر تنها اقدامی تحریک‌‌آمیز تلقی نخواهد شد و ممکن است ساکنان بیروت به وضعیتی مشابه ساکنان غزه دچار شوند»، او همچنین در ادامه تهدیدهای خود گفت: «نیروی هوایی بزرگ اسرائیل بر جبهه شمالی متمرکز است و تنها 10 درصد آن را در جنگ غزه به‌کار گرفته‌ایم».
اولین حمله اسرائیل به عمق خاک لبنان
شایان ذکر است که خبرگزاری ملی لبنان، سحرگاه شنبه 20 آبان، از مورد هدف قرار دادن یک خودرو در جنوب لبنان، در حدود 45 کیلومتری شمال مرز بین دو کشور توسط اسرائیل خبر داد، که این اولین حمله به عمق خاک لبنان از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر بود.

این خبرگزاری در ادامه افزود که «پهپاد دشمن یک خودروی وانت را در یکی از باغ‌های منطقه البرک در منطقه زهرانی» در سواحل لبنان هدف قرار داد، بدون این‌که از شمار کشته‌ها یا مجروحان این حمله خبر دهد.

خبرگزاری ملی لبنان و همچنین «فرانس پرس»، صبح شنبه، گزارش دادند که در شمال اسرائیل، تبادل پرتاب موشک در دو طرف مرز ادامه یافته است.

حزب‌الله نیز به نوبه خود اعلام کرد که دو حمله برون مرزی به سربازان اسرائیلی انجام و از میزان تلفات در میان صفوف آنها خبر داده است.
+74
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    امیدواریم البته با خرس نصرالله
    5
    76
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    هنوز چند هفته تا نوبت لبنان باقی مونده
    3
    57
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد

    گور بابای ملا و حماس و همه تندرو‌های مذهبی. ولی جنایات این اسرایییلی ها تا صد ها سال در حافظه ها خواهد‌ماند. جنایت علیه بچه ها چه مسلمان چه یهودی چه مسیحی کاری کثیف هست و مصوبانش تقاص پس خواهند داد.
    52
    26
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    قبل از ایجاد حکومت نکبت اسلامی ، بیروت به پاریس خاورمیانه مشهور بود ، و خیلی از خانواده های ایرانی بچه هایشان را جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی به بیروت می‌فرستادند، با دخالت اسلام در منطقه بیروت با بدترین و بی ارزشترین کشورهای دنیا مقایسه میشود .اگر حکومت‌های اسلامی باقی بمانند ، تا دنیا را به ویرانی و فساد اخلاقی و لجن نکشند ، دست بر دار نیستند .
    4
    55
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    تنها هنر جنایتکاران صهیونیست بمباران مردم بی پناه هست .والا اینها مرد جنگ روبه رو نیستند .انشاللة که حزب الله هم به جنگ ورود کنه تا شلیک هزاران موشک هدایت شونده رو بر سر صهیونیستها ببینیم
    64
    7
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    اینقدر دور نشین انشاالله انشاالله بکن پاشو برو اونجا ازشون دفاع کن
    2
    24
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Ali siya - لندن، انگلستان

    سگی زیاد واق میکنه .از ترسش هست . شما همین غزه تمامش کنی اول.۲ لبنان که غزه نیست نه موشکی داران نه پدافندی نه ارتشی .فقط بمباران کور میکنی .هنوز موشک ۲ تنی تو حیفا و تلاویز زمین نخورده که . ....به خودتان .کودک کش های احمق ..
    25
    4
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    زیاد زور نزن! اینها هزاران راکت و موشک تلنبار کردند و دلشون رو خوش کردند به این فشفشه ها و از ترسشون تو سوراخ موش گیر کردند اگر اینها اهل شهادت و جهاد و این جور چیزها بودند الآن بهترین فرصت بود که ثابت کنند چقدر شجاع و با ایمان هستند!! ولی افسوس که همش خالی بندیه! دریغ از یک جفت عدس که اینها زیر دستگیره شون داشته باشند! 😁
    4
    29
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.