بهای کنسرو ماهی به بالای صد هزار تومان رسید؛ ‌تعطیلی «بسیاری از کارخانه‌ها»

رادیو فردا: نایب رئیس سندیکای کنسروسازی ایران می‌گوید بالا رفتن قیمت کنسرو ماهی تُن باعث شده مصرف این کالای خوراکی به‌شدت پایین بیاید و به همین دلیل بسیاری از «کارخانه‌ها و برندهای تولید تن ماهی» تعطیل شده‌اند.

رسانه‌ها در ایران روز شنبه، ۲۰ آبان، به نقل از محمد مختاریانی نوشتند که کنسرو ماهی که زمانی به عنوان «غذای کارگری و دانشجویی» شناخته می‌شد اکنون به دلیل «قیمت بالا» از سفره آنها حذف شده است.

او خبر داد که قیمت قوطی ۱۸۰ گرمی «کنسرو ماهی تن در روغن زیتون» در دو برَند به بیش از ۹۴ هزار و ۱۰۵ هزار تومان رسیده است. او دلیل این اتفاق را گران شدن روغن زیتون دانسته است.

این مقام صنفی در ادامه خواستار «واردات ماهی» شد، چون به گفته او «ماهی خارجی ارزان‌تر است» و در حال حاضر ۸۰ درصد نیاز این صنعت از داخل تأمین می‌شود.

آقای مختاریانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با آغاز فصل صید، قیمت ماهی پایین بیاید و در ادامه بر قیمت کنسرو ماهی نیز تأثیر بگذارد.

مرکز آمار ایران در میانه مهرماه خبر داد که طی یک سال، از شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور امسال، قیمت کنسرو ماهی بیش از ۱۰۸ درصد افزایش یافته که بعد از گوشت گوسفندی، بیشترین نرخ رشد قیمت را در مواد غذایی داشته است.

دو ماه پیشتر نیز رئیس هیئت مدیره سندیکای کنسرو ایران گفته بود تولید کنسرو ماهی در کشور طی پنج سال گذشته به‌دلیل نصف شدن مصرف داخلی، از ۵۰۰ میلیون قوطی به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون کاهش یافته است.
+13
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    اینجا هم -حتا از خیلی‌ وقت‌ پیش- قیمت انواع کنسروها گران شده -به‌ویژه کنسروهای ماهی‌-. / خوب یادم هست که دهه شصت زمان جنگ در ایران، در فروشگاه‌ها، بر روی یخچال‌های صنعتی ویترین‌دار، تعداد بسیاری کنسرو ماهی‌ -کنسرو ماهی‌ تن- بر روی هم چیده شده بود، که قیمت ارزانی‌ داشت، و اصولا بین مردم این فرهنگ خورد‌و‌خوراکی وجود داشت، که اگر وقت غذا درست کردن نداری و یا پول‌ت کم است، خوب برو یک کنسرو تن بخر که ارزان هست، بعد بیا خونه یک برنجی هم درست کن و یا با نان کنسرو را میل کن -این که قیمتی نداره!، ارزان هست و زود هم حاضر می‌شه-، --- به‌بیان دیگر، زمان جنگ ایران و عراق، "کنسرو ماهی‌ تن" در ایران، یک "غذای کارگری" به‌شمار می‌‌آمد.
    5
    4
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.