پیشنهاد رئیسی در عربستان: کشورهای اسلامی باید گروه‌های فلسطینی را مسلح کنند

رادیو فردا:رئیس ‌جمهور ایران در اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت در صورت «تداوم تجاوز» اسرائیل و «مدیریت آمریکایی»، کشورهای اسلامی باید گروه‌های فلسطینی را «مسلح» کنند.

ابراهیم رئیسی روز شنبه، ۲۰ آبان، در اجلاس ریاض که در رابطه با جنگ غزه برگزار می‌شود گفت کشورهای اسلامی با مسلح کردن گروه‌های فلسطینی باید آنها را در مبارزه با اسرائیل کمک کنند.

درخواست او از کشورهای اسلامی درباره «مسلح» کردن گروه‌های فلسطینی در حالی است که بعد از تهاجم ۱۵ مهر گروه افراطی حماس به اسرائیل که به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان‌گیری حدود ۲۴۰ تن منجر شد، مقامات جمهوری اسلامی به رغم شواهد فراوان، مدعی شدند که حمایت ایران از حماس تنها «تبلیغاتی و سیاسی» است.

گروه حماس توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته شده است.

جمهوری اسلامی خود بارها مسلح کردن گروه‌های نیابتی در عراق، نوار غزه، سوریه، یمن و لبنان را انکار کرده است.

آقای رئیسی روز شنبه در ادامه گفت ارتش اسرائیل باید از طرف کشورهای اسلامی به عنوان یک «سازمان تروریستی» شناخته شود.

او مدعی شد که «آمریکا آمر و شریک اصلی حملات اسرائیل به غزه بوده است».

آقای رئیسی همچنین خواستار قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل از طرف کشورهای اسلامی شد و بر تأسیس یک صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه با تقبل کشورهای اسلامی تاکید کرد.

او گفت تحریم تجاری علیه اسرائیل خصوصاً در حوزه انرژی باید در اولویت قرار گیرد.

ایران پیشتر نیز کشورهای اسلامی را به تحریم صادرات نفت به اسرائیل و کشورهای حامی آن دعوت کرده بود، موضوعی که با بی‌اعتنایی جامعه جهانی مواجه شد و وزیر سرمایه‌گذاری عربستان نیز هفته گذشته این ایده جمهوری اسلامی را رد کرد.
رئیسی خطاب به کشورهای اسلامی: ما باید میدان را به‌دست بگیریم
دویچه وله: ابراهیم رئیسی در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، برای کمک به فلسطینیان و نیروهای مسلح فلسطینی دست به‌دامن اعضای این سازمان شد.

ابراهیم رئیسی در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، برای کمک به فلسطینیان و نیروهای مسلح فلسطینی دست به‌دامن اعضای این سازمان شد. او گفت: «اکنون که مجامع بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا دچار بی‌هویتی و بی‌تصمیمی و بی‌خاصیتی شده‌اند، ما باید میدان را به دست بگیریم.»

رئیسی ضمن بیان شعارهای رایج جمهوری اسلامی علیه اسرائیل از سران کشورهای اسلامی خواست ارتباط‌های سیاسی و اقتصادی خود با این کشور را قطع کنند.

او علاوه بر این خواستار "تسلیح مردم فلسطین " شد و تاکید کرد: «بی‌تردید آینده از آن مقاومت است ... و فلسطین قطعاً پیروز است.»

ابراهیم رئیسی ضمن تاکید بر این که فلسطینیان "فرزندان و خانواده ما هستند " از سران کشورهای اسلامی خواست، تصمیم خود را برای مقابله با إسرائیل بگیرند و مشخص کنند «در کدام صف قرارگرفته‌اند: در صف مجاهدانِ کأنهم بنیانٌ مرصوص یا در زمره ألد الخِصام و نابودکنندگان حرث و نسل بشر.»

رئیسی سخنرانی خود را با قدردانی از دولت عربستان سعودی آغاز کرد. این تملق‌ با وصیتنامه روح‌الله خمینی‌‌‌‌‌‌، بنیانگذار جمهوری اسلامی در مغایرت کامل است. خمینی خواستار آن شده بود که حتی قاریان در مراسم مذهبی "آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی " - را "به طور کوبنده لعن و نفرین " کنند.
+11
رأی دهید
-75

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه

    تو روح خودت و رهبر مفعولت که تا ایران را به یک جنگ نابود کننده نکشانید دست برنمی دارید ،خود عربها نسبت به فلسطین بی تفاوتند بعد ما که هیچ ربطی به آنها نداریم باید خشتک رهبر و عرازشیهای ابله را بخاطرشان دریده ببینیم .این چه بلای غریبی بوده که سر ما ایرانیان نازل شد تنها خدا می داند و انگلیس و بس.
    4
    43
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    بابا اینا آدمای نون به نرخ روز خور هستند! با شلیک اولین گلوله همه شون سوراخ موش قیمت میکنن!
    4
    37
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    بیچاره خواسته حرفی زده باشه.کسی اینهارو جدی نمیگیره.
    2
    40
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.