واکنش‌ها به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس ایران:‌ «اثبات اینکه مملکت مال حزب‌اللهی هاست»

بی بی سی: رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس ایران از جمله رد صلاحیت چهره‌های منتقد دولت و تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس واکنش‌هایی داشته است.

به دنبال اعلام شدن فهرست شماری از نامزدان رد صلاحیت شده برای انتخابات مجلس ایران، شماری از چهره‌ها به این روند واکنش نشان داده‌اند.

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه در پستی در شبکه ایکس نوشته است: «بساط گزینش و تایید صلاحیت نامزدها، به سخره گرفتن حق حاکمیت مردم است. اگر نامزدی فاسد یا مجرم است مدارکش را در معرض دید عموم بگذارید. تصمیم با مردم است.»
محمد علی ابطحی، معاون پارلمانی محمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران هم در ایکس نوشته است: «با رد صلاحیت خیلی‌ها و به خصوص دکتر پزشکیان دیدید حرف آن خانم درست بود که مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست...دورهمی، خالص خالص.»

اشاره او به نظر جنجال برانگیز یکی از کارشناسان صدا و سیما است که چند روز پیش خبرساز شد.
وحید اشتری، فعال رسانه‌ای هم به رد صلاحیت شدن علیرضا بیگی، افشاکننده «پرونده واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان» نوشته است: «آقای علیرضا بیگی نماینده‌ تبریز موضوع شاسی بلندها را افشا کرد... جالب اینکه تقریبا همه کسانی که شاسی بلند گرفته بودند تایید شدند و خودش رد شد.»
روند اعلام فهرست نامزدانی که صلاحیت‌شان برای انتخابات تایید نشده از روز گذشته آغاز شده و امروز هم ادامه خواهد داشت. به اساس اطلاعات رسانه‌ها تاکنون دست‌کم ۱۳ نفر از نمایندگان برحال مجلس رد صلاحیت شده‌آند.

شورای نگهبان گفته است که داوطلبانی که صلاحیت‌شان تایید نشده است، چهار روز از ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان فرصت دارند تا اعتراض خود را «به صورت مستدل» ثبت کنند.
 
برای رقابت در دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر داوطلب شده‌اند. ایرنا به نقل از رییس ستاد انتخابات گفته است که «از این میان ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند».

انتخابات مجلس ایران قرار است همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
+14
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    سگ زرد ، برادر شغاله ! رد صلاحیت شده ها هم چون در رانت و فساد و غارت مملکت بازیشون ندادند ، یا افشاگر شدند و یا منتقد و معترض تصمیمات حاکمیت ، بهمین دلیل صلاحیتشون رد شده ! نهایتاً که تصمیمات در جای دیگری گرفته و برای تصویب به طویله مجلس فرستاده میشه و عروسکهای خیمه شب بازی ( نماینده ها ) هم باید دستورات رو اجرا کنند !!
    1
    32
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    اینها هم بیشرف هستند
    0
    6
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.