نتانیاهو در واکنش به سخنان مکرون: حماس عملیات غزه را در پاریس تکرار خواهد کرد

العربیه: سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره محکوم‌کردن‌ کشتار زنان و کودکان در غزه واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در پی داشت.

نتانیاهو، بامداد شنبه 20 آبان در بیانیه‌ای مفصل در حساب کاربری دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در «ایکس» نوشت که سرنوشت ساکنان غزه مسئولیت اسرائیل نیست و برعهده «حماس» است.
این بیانیه به نقل از نتانیاهو اشاره کرده است که «آن چه در غزه انجام شد دوباره توسط حماس در پاریس و نیویورک تکرار خواهد شد.»

نتانیاهو بار دیگر در این بیانیه رویکرد حماس را شبیه «داعش» دانست و گفت که «اقدامات فلسطینیان تندرو شبیه جنگجویان داعشی است.»

او افزود: «بگذارید یادآوری کنم که پس از حمله یک سازمان تروریستی و کشته‌شدن وحشیانه صدها اسرائیلی و ربودن بیش از 200 نفر دیگر، اسرائیل وارد جنگ شد.»
کشتار بیگناهان
مکرون، شامگاه جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» از اسرائیل خواست بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان را متوقف کند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «با اسرائیل همدردی و اصرار آنها برای نابودی تروریسم را درک می‌کنیم. اما هم اکنون غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و بزرگسالان در معرض کشتار قرار گرفته‌اند و هیچ دلیلی برای چنین اقدامی وجود ندارد. به همین دلیل اسرائیل را به توقف بمباران فرا می‌خوانیم.»

مکرون تاکید کرد که تنها راه‌حل، «ایجاد وقفه بشردوستانه» و پس از آن «تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه است تا بتوان غیرنظامیانی که ارتباطی با تروریسم ندارند را نجات داد.»

او اظهار داشت که «نمی‌توان از طریق کشتار بیگناهان مبارزه با تروریسم را توجیه کرد.»

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل، گفت که او «قاضی» نیست اما نگرانی خود در این باره را اعلام کرد.

مکرون همچنین اشاره کرد که «بمباران شدید غزه» می‌تواند باعث ایجاد «نارضایتی» گسترده در منطقه شود.

بنا به آخرین آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت گروه حماس در غزه، از هفتم اکتبر تاکنون دست‌کم 11078‌ فلسطینی از جمله 4506 کودک در جریان بمباران ارتش اسرائیل کشته شدند.

مقامات اسرائیل هم با تغییر شمار کشته‌شدگان حمله هفتم اکتبر حماس به پایگاه‌ها و شهرک‌های اطراف غزه اعلام کرد که 1200 اسرائیلی در جریان حمله مذکور کشته شدند.

پیشتر مسئولان اسرائیلی اعلام کرده بودند که شمار کشته‌شدگان حمله حماس 1400 نفر است.
+36
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مکرون ، این حرفها رو نزن پسر ! یکنفر فلسطینی هم نباید زنده بمونه ، فهمیدی !؟ بیضه لیسای نتانیا...ه شاکی میشن و بجای تو بمن منفی میدن ! چاره ای نیست همشون احساساتی شدند و تحت تأثیر القائات مدیای طرفدار اسرائیلند ! یه چندتاشون هم جهود واقعی هستند ، ولی خوب ، رو نمیکنند ! در ضمن نتانیا..ه یه زِری زد که تروریست‌های حماس حمله بعدیشون در پاریس و نیویورک خواهد بود ، توجه نکن چون قصدش عوامفریبی و بزرگنمایی بود ! بهر حال این نیز بگذرد و منهم مثل تو ، امیدوارم که مردم بیگناه در هیچ کجا ، بخاطر حماقت رهبرانشون کشته نشن !!
    16
    28
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    Momijii - توکیو، ژاپن
    باور کن اصلا معلوم نیست پاچه خاره نظامی !!
    13
    6
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    Esperanto - لندن، انگلستان
    مگر معلومه که تو جهود و مزدور و بلیس نتانیابو و جیره خوار اسرائیلی !!؟ بدبختی افرادی مثل تو ، این هست که فکر میکنید اگر هر کس که مخالف رژیم ملاها و تروریست‌های عرب و نیابتی اونهاست ، حتما و باید واسه اسرائیل بالا پائین بِپَره !! نگران نباش بچه ، باش که تا صبح دولتت بدِدَمد !
    5
    8
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    عجب ابلقی هستی تو !!!!! آخه نادان یک پلیس و مزد بگیر اسراییل اینقدر بیکاره که بیاد اینجا وقتش رو صرفه سر و کله زدن با تو قشنگ بکنه؟نکنه خیال کردی بوقی هستی که کسی بخواد وقت صرف قشنگ های مثل تو بکنه؟ منم که می بینی وقت برات میزارم به خاطر وقت های تفریح ای که دارم. کاملا از بالا و پایین تعطیلی ها.میگم جنگی ناراحت نشو.قبلش گفتم که به اون چیز گشادت زحمت بده حداقل یه نگاه سر سری به کامنت های من بکن. به گفته عالمی خدا رو شکر خدا دشمنان ما را از میان ابلق ها و قشنگ ها آفرید.
    0
    1
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.