کاخ‌سفید می‌گوید اسرائیل جنگ در شمال غزه را روزانه چهار ساعت متوقف می‌کند

بی بی سی: جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت براساس آنچه اسرائیل به آمریکا گفته، ارتش این کشو هر روز به مدت چهار ساعت عملیات در مناطق شمال غزه را متوقف خواهند کرد.

وی گفت که هر روز سه ساعت قبل از این وقفه اطلاعیه از سوی اسرائیل صادر خواهد شد.

وی افزود: «اسرائیلی‌ها به ما گفته‌اند که در طول این وقفه‌ها، عملیات نظامی در این مناطق انجام نخواهند داد و این روند از امروز آغاز می‌شود.»

لازم به ذکر است که امروز و پیش‌‌تر از این ارتش اسرائیل اعلام کرده بود «وقفه‌های تاکتیکی و محلی برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان» در غزه خواهد داشت و در عین حال به صراحت اعلام کرده بود «هیچ آتش‌بسی تا پیش از آزادی گروگان‌ها وجود ندارد».
آمریکا وقفه در درگیری‌های غزه را «گامی در مسیر صحیح» می‌داند
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفته تصمیم اسرائیل برای اجرای وقفه چهار ساعته در جنگ در شمال غزه از نظر ایالات متحده «اولین گام مهم» است.

وی گفت: «بدیهی است که ما می‌خواهیم آنها عملیات خود را تا زمانی که به آن نیاز است، ادامه دهند.»

کربی همچنین موضع آمریکا را تکرار کرد که اکنون زمان آتش‌بس نیست و گفت آتش‌بس به حماس کمک می‌کند «تا به آنچه در ۷ اکتبر انجام داد، مشروعیت بخشد».

کاخ‌سفید روز سه شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، درخواست توقف‌های انسان‌دوستانه را روز دوشنبه در گفتگوی خود با بنیامین نتانیاهو طرح کرده بود.
+6
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    این بی ناموس بایدن مثل اینکه نظر داره هرجور شده حماس و این اسلامیستای حرمزاده در سراسر دنیا نجات بده. ای تو اون روحت پفیوز
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.