وزیر کشور بریتانیا،‌ پلیس لندن را به «جانبداری» از اعتراضات حامیان فلسطینیان متهم کرد

بی بی سی:سوئلا براورمن،‌ وزیر کشور بریتانیا، به انتقادهای خود از تظاهرات حامیان فلسطینیان در لندن شدت داده است.

او در مقاله‌ای که در روزنامه تایمز به چاپ رسیده، مجددا این راهپیمایی‌ها را به عنوان «راهپیمایی نفرت» توصیف کرده است.

خانم براورمن پلیس لندن را متهم کرده که در مدیریت تظاهرات طرفداران فلسطینی‌ها، از آنها «جانبداری» می‌کند.

وزیر کشور بریتانیا گفته است که اعتراضات گروه‌های دست راستی که به خشونت کشیده می‌شود، اغلب متوقف می‌شود، این در حالی است که چنین چیزی در مورد تظاهرات «حامیان فلسطینی‌ها» مجاز بوده است.

این مقاله خانم براورمن با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

در این مقاله او گفته که راهپیمایی‌های طرفداران فلسطینی‌ها در ماه گذشته که در بحبوحه حمله به غزه آغاز شد، به دلیل ایجاد «خشونت» و همچنین شعارها و پوسترهای «بسیار توهین آمیز»، «مشکل آفرین» بود.

وزیر کشور بریتانیا همچنین گفته: «متاسفانه این تصور وجود دارد که افسران ارشد پلیس نقشی جانبدارانه در مورد معترضان حامی فلسطینیان بازی می‌کنند.»

خانم براورمن همچنین خواستار ممنوعیت تظاهرات حامیان فلسطینی‌ها شده که قرار است این شنبه، یازدهم نوامبر(۲۰ آبان) برگزار شود. به این دلیل که همه ساله در این روزمراسم یادبودی به مناسبت آتش‌بس جنگ جهانی اول و کشته‌شدگان جنگ در سراسر بریتانیا و لندن برگزار می‌شود.

اما مارک رولی، رئیس پلیس از انجام این کار خودداری کرده وگفته تنها در صورتی ممکن است جلوی تظاهرات طرفداران فلسطینی‌ها گرفته شود که خطر بی نظمی عمومی وجود داشته باشد.

خانم براورمن همچنین در این مقاله گفته که معتقد است که این راهپیمایی‌ها «صرفا فریاد کمک برای غزه» نبوده، بلکه «ابراز برتری گروههای خاص به ویژه اسلام‌گرایان است، از نوعی که ما بیشتر در ایرلند شمالی به دیدن آن عادت داریم.»

یک منبع حزب حاکم محافظه‌کار در پاسخ به این مقاله، مقایسه با ایرلند شمالی را «کاملا توهین آمیز و نابخردانه» خوانده است.

اظهارات خانم براورمن بعد از آن است که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا با مارک راولی، رئیس پلیس لندن دیدار کرد و با او درباره تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری همزمان تظاهرات طرفداری از فلسطینی‌ها و مراسم یادبود دو جنگ‌ جهانی صحبت کرد.

آقای سوناک و خانم براورمن هیچیک به طورعلنی از پلیس نخواسته‌اند که مانع از تظاهرات طرفداران فلسطینی‌ها در روز شنبه شود اما نخست‌وزیر بریتانیا سازمان‌دهندگان این تظاهرات را تشویق کرده که آن را برگزار نکنند و گفته است چنین تظاهراتی در سالگرد آتش‌بس جنگ جهانی، «تحریک‌آمیز و بی‌احترامی» به کشته‌شدگان جنگ است.

طی یک ماه گذشته که جنگ اسرائیل و غزه در جریان است، لندن هر شنبه به طور مرتب شاهد تظاهرات طرفداری از فلسطینی‌ها بوده است.
+43
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    این زنیکه احتمالاً وزیر کشور اسرائیله ، نفوذیه و اون هندیه هم که شده نخست وزیر انگلیس اینو کرده وزیر کشور ! خوب تحمل شنیدن و دیدن نظرات و عقاید مخالف رو نداره ، همه کادر پلیس انگلیس رو از کار تعلیق کُنه ! خیلی عجیبه که یک عده قلیل ، انتظار شنیدن نظرات و عقاید مخالف را ( نظر و عقیده هر کس برای خودش محترم هست ) ندارند ، اونهم در قرن بیست و یکم !!!!
    6
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.