ایران دخالت در حمله علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق را رد کرد

العربیه: امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت که جمهوری اسلامی ایران «هرگز در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و عراق» دخالت نداشته است.

ایروانی، شامگاه سه‌شنبه، 16 آبان به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت نوشت: «نامه حاضر در پاسخ به نامه مورخ 30 اکتبر 2024 نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت که در آن ادعاهای اثبات‌نشده و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح نموده، تهیه شده است.»

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: «تلاش ایالات متحده برای استناد و تکیه بر حق دفاع از خود طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات نظامی غیرقانونی خود فاقد مبنای قانونی و اعتبار بوده و تفسیر خودسرانه و نادرستی از ماده 51 منشور است.»

ایروانی اشاره کرد که «نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد بارها مخالفت شدید خود را با ادامه حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه اعلام کرده» و از «ایالات متحده خواسته تا به اشغال و حضور غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد.»

نماینده ایران افزود، حضور ایران در سوریه «کاملا قانونی» و در پاسخ به «درخواست رسمی دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم» است.
تقویت حضور آمریکا در منطقه
از زمان شروع درگیری اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در 7 اکتبر، حملات موشکی و پهپادی زیادی از سوی چندین گروه مورد حمایت ایران در عراق، سوریه و لبنان علیه منافع و پایگاه‌های آمریکا انجام شده است.

در همین رابطه، پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از 17 اکتبر گذشته تاکنون 38 بار هدف حمله قرار گرفته‌اند و در نتیجه آن، 45 سرباز و کارمند آمریکایی به‌طور جزئی زخمی شدند.

با افزایش تهدیدها علیه نیروهای آمریکایی و با هدف ممانعت از گسترش جنگ به دیگر مناطق خاورمیانه، ایالات متحده دوشنبه گذشته از اعزام و استقرار زیردریایی اوهایو، بزرگترین زیردریایی حامل موشک‌های بالستیک در منطقه خبر داد.

طی روز‌های اخیر ناوگروه هواپیمابر آمریکایی «دوایت آیزنهاور» وارد آب‌های منطقه شد و پیشتر هم ناو هواپیمابر «جرالد فورد» در شرق مدیترانه مستقر شده بود.
+6
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    پرشین پرینس - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    مرگ بر سه فاسد، ملا، چپی، مجاهد. معلومه که انکار میکنند. اینا خاویار ندارند که، فقط زن و بچه بیگناه مردم رو بکشند و گنده گ
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.