کاخ سفید: حماس بخشی از آینده غزه نخواهد بود

العربیه: کاخ سفید ضمن تاکید بر تلاش برای اجرای وقفه‌های متعدد عملیات نظامی به منظور تحقق اهدافی معین اعلام کرد که اکنون زمان برای آتش‌بس در غزه، مناسب نیست.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، چهارشنبه 17 آبان گفت که حماس بخشی از معادله غزه نخواهد بود و واشینگتن در حال گفت‌وگو با اسرائیل در مورد وضعیت غزه پس از پایان درگیری‌های جاری در این شهر است.

کربی تاکید کرد که اشغال مجدد غزه از سوی اسرائیل، کار درستی نخواهد بود.

او در پاسخ به خبرنگار «العربیه» در مورد عدم انتقاد آمریکا از اسرائیل به دلیل کشتار غزه گفت که کشورش نمی‌تواند در مورد هر حادثه‌ای اظهار نظر کند و اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است.

او افزود: «به این جمع‌بندی نرسیدیم که اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است و ما نسبت به این که اسرائیل توانمندی‌های لازم برای دفاع از خود را دارد، مطمئن خواهیم شد.»‎

کربی با بیان این که حماس قصد نسل‌کشی علیه اسرائیل و محو آن از روی نقشه را دارد، افزود: ما به همه نظرات و دیدگاه‌های گوناگون کاخ سفید در مورد جنگ غزه، احترام می گذاریم و متوجه هستیم که احساسات تحریک شده است. ما در انتقاد از دوستان و شرکای خود در زمانی که این کار توجیه پذیر باشد، دریغ نمی‌کنیم. به باور ما بهترین انتقاد و تلاش دیپلماتیک، مشخصا همین است و ما هم پیگیر آن خواهیم بود.»

از سویی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال محاصره شهر غزه و انجام عملیات در داخل آن در تداوم حملات یک ماهه خود علیه حماس است.

نتانیاهو دوشنبه اعلام کرده بود که اسرائیل پس از پایان جنگ کنونی علیه حماس، «مسئولیت امنیتی همه‌جانبه» در نوار غزه را برای مدت نامحدودی بر عهده خواهد گرفت.

این در حالی است که وزارت بهداشت حماس سه‌شنبه اعلام کرد، شمار قربانیان غزه به 10328 نفر رسیده که اکثر آنها غیرنظامی هستند.
+37
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.