مشاور پیشین اوباما: بایدن نباید نامزد ریاست جمهوری شود

العربیه: دیوید اَکسلراد، مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده خودداری کند.

به گزارش «یو.اِس.اِی تودی»، اکسلراد با توجه به نظرسنجی اخیر «نیویورک تایمز» و «کالج سی‌ینا» روز دوشنبه اظهارات خود را مطرح کرد. بر اساس این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، دونالد ترامپ در پنج ایالت از شش ایالت کلیدی نبرد پیش از انتخابات ریاست جمهوری از بایدن جلوتر است.

ترامپ با 10 امتیاز در نوادا، 6 امتیاز در جورجیا، 5 امتیاز در آریزونا، 5 امتیاز در میشیگان، و 4 امتیاز در پنسیلوانیا پیشتاز بود. بایدن در ویسکانسین تنها با دو امتیاز از ترامپ جلوتر بود.

اکسلراد با استناد به این نظرسنجی در پستی در X نوشت: «برای تعویض اسب دیگر خیلی دیر است. در سال آینده اتفاقات زیادی رخ خواهد داد که هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند، و تیم بایدن می‌گوید عزم او برای نامزدی جزم است.»

مشاور پیشین اوباما افزود: «فقط جو بایدن می‌تواند این تصمیم را بگیرد. اگر خودش را نامزد کند، قطعا نامزد حزب دموکرات خواهد بود. ولی او باید تصمیم بگیرد که آیا این عاقلانه است، و آیا این به نفع او و به نفع مملکت است؟»

اگرچه بایدن طی انتخابات 2020 در شش ایالت کلیدی پیروز شده بود، نظرسنجی اخیر نشان داد که ظاهرا محبوبیت وی در میان گروه‌هایی از رای‌دهندگانی که پیشتر از او حمایت کرده بودند، شامل زیر 30 سالگان، رو به کاهش است.

حمایت رای‌دهندگان سیاهپوست شش ایالت از ترامپ نیز افزایش 22 درصدی داشته است. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با اختلاف 59 تا 37 درصد گفتند که در حوزه اقتصاد به ترامپ بیش از بایدن اعتماد دارند. برخی دیگر نیز سن و سال بایدن را به عنوان یکی از مشکلات اساسی ذکر کردند.

بر این اساس، اکسلراد نوشت: «بزرگترین نگرانی این است که مهمترین مشکل بایدن آن چیزی است که او نمی‌تواند تغییرش دهد. در میان تمام عوامل غیرقابل پیش‌بینی، یک چیز وجود دارد که قطعی است: سن فقط بالا می‌رود.»
+9
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.