اختلاف نظر اساسی آنجلینا جولی و پدرش در دنیای مجازی در مورد جنگ اسرائیل و حماس

یورونیوز:  آنجلینا جولی پیشتر اسرائیل را متهم به «بمباران عمدی جمعیت گرفتار شده در غزه» کرده بود. با این حال جان وُیت در پاسخ گفته دخترش «دروغ»‌ها را باور کرده و واقعیت این است که اسرائیل «از خاک خودش و مردمش محافظت می‌کند.»

جان وُیت، پدر آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی، دیدگاه‌های دخترش را در مورد جنگ اسرائیل و حماس به شدت مورد انتقاد قرار داده و او را به انتشار «دروغ» در شبکه‌های اجتماعی متهم کرده است.

آنجلینا جولی پیشتر در ماه گذشته (۲۸ اکتبر) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود حمله غافلگیرکننده ۷ اکتبر به اسرائیل توسط شبه‌نظامیان حماس را که منجر به مرگ ۱۴۰۰ غیرنظامی و سرباز اسرائیل شد محکوم کرد، با این حال گفت که این حمله «نمی‌تواند مرگ بی‌گناهانی را که در بمباران جمعیت غیرنظامی غزه جایی برای رفتن ندارند، توجیه کند.»

این بازیگر ۴۸ ساله در پست بعدی خود در ۲ نوامبر، اسرائیل را به «بمباران عمدی جمعیت گرفتار شده که بر خلاف قوانین بین‌المللی از دسترسی به غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه محروم شده‌اند» متهم کرد.

او افزوده بود: «رهبران جهان با امتناع از درخواست آتش‌بس بشردوستانه و ممانعت از تحمیل آتش‌بس به دو طرف توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، در این جنایات شریک هستند.»

به گفته وزارت بهداشت فلسطین که توسط حماس اداره می‌شود، در بمباران‌های اسرائیل «بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی» از جمله «۴ هزار کودک» کشته شده‌اند.

در واکنش به این پست‌ها، پدر جولی ویدئویی سه دقیقه‌ای را در حساب خود در شبکه‌ اجتماعی ایکس منتشر کرد که در آن می‌گفت از دیدگاه دخترش در مورد درگیری جاری «ناامید» شده است.

آقای ویت که در مقابل پرچم آمریکا نشسته بود، به «دروغ‌های جولی» پاسخ داد و افزود که ارتش اسرائیل «باید از خاک خود و مردمش محافظت کند.»

او گفت: «من بسیار ناامید هستم که دخترم مانند بسیاری دیگر از شرافت الهی و حقایق خدایی درکی ندارد. این در مورد نابود کردن تاریخ سرزمین خدا، سرزمین مقدس و سرزمین یهودیان است.»

وی در پیام تصویری خود گفت: «این جنگ است. این چیزی نیست که چپ فکر می‌کند و اکنون نمی‌تواند مدنی باشد. اسرائیل در یک حمله تروریستی غیرانسانی به نوزادان، مادران، پدران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های بی‌گناه مورد حمله قرار گرفت. شما احمق‌هایی که اسرائیل را مشکل می‌نامید، باید به خود نگاه کنید و بپرسید من کیستم؟ من چیستم؟»
او اضافه کرد: « از خدا بپرس که آیا حقیقت را می‌آموزم یا به من دروغ می‌گویند و از دیگران پیروی می‌کنم؟ زیرا دوستان من، کسانی که حقیقت را می‌فهمند، دروغ را به چشم می‌بینند.»

خانم جولی که سال گذشته پس از ۲۰ سال از سمت سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) استعفا کرد، هنوز به اظهارات پدرش پاسخی نداده است.

جان ویت ۸۴ ساله از ستاره‌های قدیمی سینمای آمریکا به شمار می‌رود و پیش از این یک بار برنده و چهار بار نامزد جایزه اسکار شده است. او همچنین چهار بار نیز جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داده است.

از جمله فیلم‌های مشهور او می‌توان به «بازگشت به وطن»، «گاوچران نیمه‌شب» و «قطار فرار» اشاره کرد.

پیشتر در ماه گذشته هنرپیشگان سرشناسی در صنعت سینمای آمریکا نظیر ناتالی پورتمن، گال گدوت، و ایمی شومر از اسرائیل در جنگ مقابل حماس حمایت کرده بودند.
+26
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    انجی تو هم گ.... از اب در اومدی واز چشم افتادی. برو گمشو
    28
    25
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    اینجا هم تضاد عقاید ، چیزیست شبیه ، داستان وزیر کشور انگلیس و پلیس انگلیس در چند خبر قبلی ! پدر و دختر عقایدشون رو واسه خودشون نگه دارند بدون جنگ و مرافه ، بقولی عیسی به دین خود ، موسی به دین خود !!
    1
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    من هم مثل اکثر کاربران خواهان نابودی و تحقیر حماس ،و اسلام سیاسی هستم ، بطور کلی از فلسطینی های غزه را بخاطر تمایلات شدید مذهبی زیاد خوشم نمیاد ، اما بی توجه به این حرف ها قوانین جنگی باید رعایت شود ، تصور کنیم که خود و فرزندان ما ۳۵ روز آب برای حمام ونطافت نداشته باشیم ، کمبود آب و‌غذا ‌‌دارو ، استرس بمباران شبانه روزی ، از لحاظ انسانی جنین شرایطی قابل قبول نیست .
    6
    15
    جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    چرا قدری فکر نمیکنی قبل از اینکه مطلب بنویسی. تو میخواهی غقیده ات را زور چپون کنی. تصور کن زن و بچه ات سی و پنج روز و از این چرت و پرتها. حالا تو تصور کن که اگر خانواده داشته باشی. چند نفر بیایند به همسرت تجاوز کنند و بچه ات را سر ببرند و مادرت را در ماشین بسوزانند. خدایی چند تا نوشابه براشون باز میکنی؟؟؟ آدم حالش از این کامنتهای آخوندی بهم می‌خورد اگر خانم خودت بود بچه خودت بود
    0
    0
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    گرامی ، نمیدونم‌چند وقته در شهر زیبای سالزبورگ اقامت داری ، من ۳۵ سال پیش از این شهر و حتی پایتخت اتریش دیدن کردم ، در اون موقع به گواهی آشنایی که دکتر متخصص اورولوژی بود هنوز اتریش پر بود از نازیست های جنایتکار هر چند سالمند بود ، به بیان او هنوز اتریش مملو از نازیست ضد خارجی و‌متعصب در نسل قدیم بود ، و از آنجایکه اتریش بمانند کلن و درسن بمباران نشده بود هنوز وقیح بودند ، حالا سوال : آیا با توجه به‌کثافت‌کاری های نازیست های اتریشی آیا بهتر نبود همان بلایی که سر درسدن در المان در آوردند سر سالزبورگ می آورند ، مردمی‌ بی شرف ، نازیست ، ضد یهود ، ؟؟ یا از اون هم بهتر یک بمب اتم تو وین و کشتن صدها هزار نازیست کثیف اتریشی و‌کل جد‌و آبادشان ، از جمله تبار هیتلر که اتریشی بود ، این سوال البته سورالیستی است ، اما پاسخ تو درجه فهم تو را نشان میده ، نابودی نازیست ها در المان ، جنایتکاران ژاپنی در ۱۹۴۵ ، فاشیست ها در ایتالیا ، حزب الله در لبنان و ایران ، حماس در غزه ، خواست همه در گذشته و حال است ، اما قوانین جنگ در مورد وضعیت مردم معمولی گاهی باید رعایت شود ، میفهمی ؟؟
    0
    0
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    بزرگوار میشه بگی چرا نام کورش را انتخاب کردی؟؟؟؟مثل این یارو که اسم زردشت را انتخاب کرده و فحشی وجود ندارد که استفاده نکرده باشد. تو با احمدی نژاد هم بند نبودی؟؟ چرا سئوال را جواب نمی‌دهی و سئوالی بی سر و ته دوباره مطرح میکنی؟؟ بله باید شدیدتر با مردمی از اتریش که با نازی‌ها مراوده داشتند انجام می‌شد. باید با حماس و حزب‌الله برخوردی بسیار شدید بشود. به هیچ وجه نباید عوامل و جانیان جمهوری اسلامی غاصب ایران از مجازات بگریزند. حالا تو جواب .... را بده تا ما میزان فهم و ...ترا بسنجیم
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    ببین گرامی ، دانش کافی نداری ایرادی نیست ، اما تخریب شخصیتی نکن ، ۴۰۰۰ تا کامنت نوشته ام ، از خار مادر تا هفت جد و آباد اسلامیست ها ،خمینی هندی زاده ، مموتی ، اصلاح طلب ، اصولگرا ، خاتمی کثیف، موسوی قاتل ، از لیبرال ها مثل بنی صدر ، تا هاشمی کوسه ، تا دین اهریمنی اسلام و حتی سایر ادیان ابراهیمی ، تمام اینها را من خالی کردم تو مستراح تاریخ و سیفون را هم کشیدم ، اگر توانایی بحث داری حرف بزن ، و گر نه به سلامت
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    در ادامه تک تک جانیان اسلامی ، سپاه و بسیج در ایران را باید به دار کشید ، یک چیزی به مانند موسولینی که وارونه دار زده شد ، اما اگر کسی بگه ایران و تهران و شیراز و حتی قم مذهبی را با خاک یکسان کنیم و بمب بیاندازیم به خاطر کثافت‌کاری های رژیم ، من برایم جنایت انسانی محسوب میشه ، متاسفانه کیفیتی در بحث با تو نمی بینم ، موفق و پیروز باشی
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    طنز داستان در اینجاست که انسان‌های بی فرهنگی که نابودی شهرها و خانه و زندگی مردم را پشمشان هم حساب نمیکنند ، وقتی حتی یک قهوه جوش ۲۰ یورویی خانه شان خراب میشه ۳ شب خوابشان نمی بره ، بعد فکر می‌کنند که چگونه برند جنس را پس بدند یا پول بابت گارانتی و بیمه بگیرند ، خودت خود را بهتر میشناسی ، مگه نه ؟؟
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ببین اینجا نه کسی می‌داند تو کی هستی و و نه من. مسابقه قهرمانی هم نیست که زور میزنی پیروز بشی. تو خیلی نوشته هایت آخوندی است. نمیخواهی بپذیری که یک مطلب مزخرف نوشتی که تایید سخن جمهوری اسلامی است. بعد مرتب بیشتر در گل فرو می‌روی. دست و پا نزن. آرام بگیر فکر کن و از وجدان خودت خجالت بکش. اینجا مسابقه نیست که تو میخواهی پیروز شوی. تو از حماس تلویحی حمایت کردی. ماشالا از دوره قاجار هم داری مینویسی ولی یاد نگرفتی خوب بنویسی. آخوندها هم دهها کتاب می‌نویسند و به همه هم فحش می‌دهند. پس همه اینها که گفتی که به همه فحش دادی افتخار ندارد. باید ببینی شاید سخن یکی بد نباشد. اندیشه کن اگر نامی مقدس برخود میگذاری
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    خودت را مبارز و روشنفکر جا نزن ، عددی نیستی ، ، بحث اخلاقیت است اما لازم نیست فلسفه کانت و روسو و ولتر را بخوانی تا انسان بشی ، ولی بیسوادی مانند تو که تو عمرش یک‌ کتاب نخوانده این نکات حالیش نیست ، حداقل میتونی فهمیده باشی ، تو‌کله امثال تو فرو نمیره‌که مبارزه با فاشیسم ، نازیسم ، فالنژیسم ، استالینیسم ( دهه ۳۰ تا ۶۰ ) و مبارزه با فاشیسم اسلامی ، حزب الله ، داعش ، حماس ، ( در عصر کنونی ) برابر با بمباران شهرها نیست ، … لق مردم فلسطین ، اما احتمالا ننه بابا ، خاله ، عمه تو‌کشور اخوندی داری ؟ آیا باید برای مبارزه با رژیم اسلامی کل شهرهای ایران را بمباران کرد ، همان ایده ای که فاشیست ها دارند ، آیا تنها روش مبارزه با فناتیسم اسلامی بمباران بی وفقه است ؟؟ریشه این تفکر ضد انسانی درون تو از کجاست ،مگه تو عمرت محبت ندیدی ، عزیزی نداشتی ، که اینقدر از مرگ انسان‌ها ساده رد میشی حتی اون اتریش از روی یکسری ارزش ها امثال تو را به کشورش راه داده ، چونکه ‌میفهمند که همه ایرانی ها اخوند پرست نیستند همانطور که‌همه فلسطینی ها الزاما حماس و تروریست نیستند . پایان کامنت
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    پیداست که از خانواده ای در پیتی هستی من دارم از وجدان برایت حرف میزنم که نداری تو داری توهین میکنی. شما شاه اللهی ها یک مشت لمپن چماقدار هستین که ریشه ندارین راحت رنگ عوض میکنید. فرق شما با اخوندها فقط و فقط لباس و اربابان است. خانواده تو نداری که چاک دهن نداری. اندازه یک کلاغ سن داری ولی شرف یک گنجشک را نداری. اگر کتابخوان ایران تو باشی وای به آنکه کتاب نمیخواند البته میدانم چه کتاب‌هایی می‌خواندی. موجودی بی شخصیت که معلوم نیست کجا بزرگ شدی.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.