عضو کنست اسرائیل ادعای خامنه‌ای در مورد بی‌خبری از حمله حماس را رد کرد

 اودد فورر، عضو کابینه اسرائیل و حزب «اسرائیل خانه ما»صدای آمریکا: اودد فورر، نماینده کنست اسرائیل، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی بخش فارسی صدای آمریکا به اسرائیل گفت: رژیم ایران با حمایت مالی از حماس و حزب‌الله مرتکب شرارتی می‌شود که ربطی به اسلام ندارد.

با گذشت یک ماه از جنگ میان حماس و اسرائیل، گزارش‌های بسیاری در مورد نقش جمهوری اسلامی در دامن زدن به این درگیری منتشر شده است. برای مثال، روزنامه «وال استریت ژورنال» تنها دو روز پس از شروع جنگ در گزارشی به نقل از اعضای ارشد حماس و حزب‌الله لبنان نوشت که افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ماه اوت سال جاری میلادی با حماس برای طراحی تهاجم هوایی، زمینی و دریایی کار کرده بودند.

با این همه، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی با رد دخالت در این جنگ می‌گویند که تنها از گروه حماس حمایت سیاسی انجام می دهند.

در همین ارتباط، آرش سیگارچی، خبرنگار اعزامی بخش فارسی صدای آمریکا به اسرائیل، روز سه‌شنبه ۱۶ آبان با اودد فورِر، عضو کنست اسرائیل و حزب «اسرائیل خانه ما» گفتگو کرد.

اودد فورر به صدای آمریکا گفت: «من باور نمی کنم که علی خامنه‌ای تلاش می‌کند از حماس فاصله بگیرد. حماس یکی از بازوهای رژیم ایران است و شکی در آن نیست. رژیم ایران از آن‌ها حمایت می‌کند و به آنها آموزش می‌دهد.»

او با اشاره به این‌که «رژیم ایران در حال گسترش دادن شرارت در سراسر جهان است» اضافه کرد: «آنها تلاش می‌کنند از طریق گروه‌های نیابتی‌شان با اسرائیل بجنگند؛ گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و البته حماس.»

آقای فورر گفت: «آنچه شاهد آن هستیم، چیزی جز شرارت نیست. حماس روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) جنگی را علیه کشور و مردم اسرائیل آغاز کرد؛ علیه هر کسی که در خاک اسرائیل است.»

جنگ در روز ۱۵ مهر با حمله شبه‌نظامیان حماس به اسرئیل آغاز شد. در آن حمله، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی که بیشترشان غیر‌نظامی بودند، کشته شدند و حدود ۲۴۰ تن نیز به گروگان حماس درآمدند.

به گفته آقای فورر، «آن طور که بعضی‌ها می‌گویند، این یک جنگ مذهبی نیست. این اسلام نیست و به باور من، در دستور کار اسلام هم نیست. من در واقع فکر می‌کنم ایران با حمایت مالی از حماس و حزب‌الله مرتکب شرارتی می‌شود که ربطی به اسلام ندارد و اوج شرارت است.
+31
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    hamidhamed666 - خارکووووف، اوکراین
    خامنه ای و تیم ترورش ماموران کا گ ب و در خدمت منافع روسیه هستن. حماس و حزب الله و بقیه همش خاک بازیه. سر کارمون گزاشتن. هر ایرانی وظیفه داره تا جای ممکن افشا گری کنه در این مورد. آزادی ارزون به دست نمیاد.
    1
    19
    ‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.