خودکشی جراحی در مریوان که همراهان بیمار فوتی کتکش زده بودند

چند کانال پزشکی و گروهی از دوستان میترا آسوده، پزشک شاغل در مریوان از «خودکشی» او خبر داده‌اند. گفته شده که او دو روز پیش و «پس از محکومیت در دادگاهی در سنندج که با شکایت بستگان یک بیمار فوت‌شده علیه او تشکیل شده بود، به زندگی خود پایان داده است.»

در هفته اول فروردین ۱۴۰۱ همراهان یک بیمار بدحال پس از درگذشتش، به داخل بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بوعلی مریوان در استان کردستان هجوم برده و دکتر میترا آسوده، پزشک جراح شاغل در این استان را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار داده و برخی تجهیزات بیمارستان را تخریب کرده بودند. خبرگزاری ایرنا در آن زمان گزارش کرده بود که خانم آسوده از خانواده متوفی شکایت نکرده است. وزیر بهداشت ایران و فرماندار مریوان از این پزشک دلجویی کرده بودند.
در متنی که او پیش از مرگ در اینستاگرامش منتشر کرده، آمده است: «مرا در زمین بکارید، شاید چیزی بهتر روئید. در این بزرگ بی‌همتا نمی‌گنجم. قرآن نخوانید. برام از سهراب بخوانید.»
از حکم دادگاه علیه خانم آسوده اطلاعی در دست نیست اما موضوع ضرب و جرح کادر درمان در حین کار مدتی است که به موضوعی بحث‌برانگیز در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. مرگ خانم آسوده موجب شده تا گروهی از همکارانش از تجربه خود از فشار روانی ناشی از مرگ بیمار در شبکه‌های اجتماعی بنویسند. گروهی از شهروندان مریوانی که بعضی پس از مراجعه به بیمارستان از مرگ او باخبر شده‌اند هم در صفحه اینستاگرام این پزشک ضمن ابراز تاسف از مرگش، یاد تلاش‌های او را برای نجات جان انسان‌ها گرامی داشتند.
میترا آسوده متخصص جراحی عمومی و بیماری‌های پستان و تحصیل‌کرده دانشگاه بهشتی تهران که گفته می‌شود «تنها زن جراح» بود که در استان کردستان فعالیت می‌کرد.
+108
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    مطمئن هستم کسانی که او را در بیمارستان کتک زده اند از بستگان وزارت اطلاعات رژیم اسلامی بوده‌اند و برای این هم او نتوانسته است از آنها شکایت کند به این هم بسنده نکرده و او را در دادگاه محکوم کرده‌اند رژیم اسلامی ضد مردم، همواره مشغول ایرانی کشی به طرق گوناگون است آنها اگر مردم عادی بودند که در مدت ۴۵سال اینقدر زن و بچه و کودکان توسط رژیم اسلامی کشته شده تا حالا آدم کش های رژیم را به جزا می رسانند خیر مردم ایران مرعوب شده اند و فقط نیروهای امنیتی هستند که به همه‌جا سرک کشیده و هر کسی را مورد حمله و اهانت قرار می دهند از آن قرآن نخوانید معلوم است که باعث خودکشی او ارازل و اوباش و قاتلین زنجیره‌ای رژیم اسلامی بوده اند
    13
    134
    ‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    وقتیکه امنیتی ها در این مسائل دخول می کنند معمولا هزاران حق ناحق میشود
    11
    125
    ‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    کسانیکه به این خانم دکتر که از صورتش انسانیت و مهربانی را میتوان دید , برخورد فیزیکی کرده اند یا از خانواده های بنیاد شهید و خانواده های کرد مزدور در سپاه پاسداران و خاک توسرهای بسیجی و جاشها بوده اند!
    0
    8
    شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.