عراق از انتقال کامل همه مخالفان مسلح ایران از مرز مشترک دو کشور خبر داد

العربیه: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بغداد همه «مخالفان مسلح ایران» را از مرز مشترک دو کشور به مناطق دور دست منتقل کرده است.

بنا به این اطلاعیه، نیروهای مرزبانی عراق و پیشمرگ‌های کرد، مقرهای مخالفان مسلح حکومت ایران را در اختیار گرفتند.

الاعرجی تاکید کرد که به‌زودی این مخالفان مسلح در اردوگاه‌های ویژه و به دور از مرز مستقر خواهند شد.

علی شمخانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران و الاعرجی در مارس گذشته پس از حملات موشکی و پهپادی ایران به مقر گروه‌های مسلح مخالف تهران مستقر در اقلیم کردستان عراق توافق امنیتی مشترکی امضا کردند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران هم در شهریور گذشته گفت که «در کل منطقه اقلیم و همه عراق» نیروهای مسلح مخالف جمهوری اسلامی «نباید حضور» داشته باشند.

او افزود که «ما برای چند روز صبر خواهیم کرد و تیم‌های ناظر را به این منطقه می‌فرستیم تا بررسی کنند که آیا خلع سلاح (مخالفان مسلح) به طور کامل انجام شده است یا خیر.»

سپاه پاسداران ایران، سپتامبر گذشته با 70 موشک زمین به هوا و ده‌ها پهپاد مقر «حزب دموکرات کردستان ایران»، مدرسه پناهجویان ایرانی و چندین اردوگاه پناهجویان در منطقه کویسنجق در استان اربیل عراق را هدف قرار داد.

حملات مذکور همچنین مقرهای «حزب کومله کردستان» در منطقه زرکویز در استان سلیمانیه و «حزب آزادی کردستان ایران» در جنوب اربیل را نیز شامل شد.
+12
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    اخبار کاملا دروغ و عاری از واقعیت، تمام سلاحها و مهمات سنگین آمریکایی و اسرائیلی این گروهک‌ها در زاغه های مهمات داخل و خارج ایران نگهداری شده البته با توجه و نظارت کامل رژیم اشغالگر ایران به عنوان سوپاپ اطمینان. همانگونه که دست پان ترک های گوش . دراز را برای فعالیتهای خرابکارانه فرهنگی آنها باز گذاشته‌اند. اخیرا ترفند جدیدی از پان ترکها مشاهده میشود . آن اینکه، با اکانت جعلی، خود به لهجه آذریها توهین میکنند و باعث نفرت پراکنی می‌شوند، جالب اینجاست که مردم ایران با هوشیاری دست این پاپتی های هرگله و زیبیدی (به ترکی استانبولی به معنی بیکار بی بند و بار مزاحم و انگل ) را خوانده اند و به موقع به این اعمال پاسخ میدهند. دوستان و عاشقان ایران بزرگ، جریانات بسیار مهیبی در شرف اتفاق است. بنابر اخبار رسیده، تمام جریان حمله حماس به اسرائیل طرحیست از پیش تعیین شده، برای اسراییل تا بتواند با ایجاد آبراهه موازی با کانال سوئز، کنترل کشتیرانی جهانی را از غزه بدست گیرد، نام پروژه را نیز متعاقباً اعلام خواهم کرد. آمدن دو ناو جنگی (هسته ای) آمریکایی و توافق با عربستان و غیره ...خبرهایی در راه است
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.