«حماس» وجود تونل‌های‌ زیرزمینی در نزدیکی بیمارستان‌های غزه را تکذیب کرد

اسامه حمدانالعربیه: اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش فلسطینی «حماس» تاکید کرد که اسرائیل با ادعاهای خود مبنی بر وجود مقرهایی نظامی در کنار بیمارستان‌ها در نوار غزه، تلاش می‌کند بمباران تاسیسات درمانی را در این باریکه توجیه کند.

اسامه حمدان، دوشنبه 15 آبان، در یک نشست خبری در بیروت، در پاسخ به ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر وجود تونل‌ در نزدیکی بیمارستان، گفت: ادعای اسرائیل مبنی بر وجود تونل در نزدیکی بیمارستان نادرست است و افزود: «این تونل ذخیره‌سازی سوخت است».

حمدان ضمن بیان بی‌اساس بودن ادعای وجود سکوهای موشکی در نزدیکی بیمارستان‌ها در نوار غزه، همچنین «فایل‌های صوتی ضبط شده توسط ارتش اسرائیل» را جعلی دانست.
تحقیق بین‌المللی
این عضو ارشد حماس همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بررسی بیمارستان‌های غزه اعزام شود.

حمدان، با بیان این‌که اسرائیل تاکنون 250 هزار واحد مسکونی در غزه را تخریب کرده است، گفت: اسرائیل اعلامیه‌هایی را برای تخلیه ساکنان شمال غزه پخش می‌کند و سپس خودروهای غیرنظامیان را در مسیر رفتن به جنوب بمباران می‌کند.

در مورد اظهارات وزیر میراث فرهنگی اسرائیل در روز یکشنبه مبنی بر «بمباران اتمی غزه»، اسامه حمدان با بیان اینکه اسرائیل از 7 اکتبر تاکنون 35 هزار تن مواد منفجره بر نوار غزه انداخته است، چنین اظهاراتی را شواهدی بر اذعان آشکار اسرائیل به داشتن سلاح هسته‌ای دانست.

سخنگوی حماس، همچنین نسبت به تحمیل قیمومیت بین‌المللی بر آینده غزه هشدار داد و تمامی پیشنهادات آمریکایی و غربی در مورد آینده این باریکه را رد کرد و گفت: تنها مردم فلسطین حق‌ دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

ارتش اسرائیل، یک‌شنبه 14 آبان، تصاویری را منتشر و ادعا کرد که مربوط به اعضای حماس است که از بیمارستانی در غزه اقدام به شلیک می‌کنند، و همچنین تصاویر دیگری از وجود یک سایت پرتاب موشک در 75 متری بیمارستان با تونل‌های حماس در زیر آن را نشان می‌داد.
تونل زیر بیمارستان
به گفته دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، تصاویر فاش شده در جریان یک سخنرانی مطبوعاتی و منبع اسناد سرویس اطلاعاتی نشان می‌دهد که جنگجویان حماس از داخل بیمارستان به سربازان اسرائیلی تیراندازی می‌کنند.

دانیل هاگاری، افزود که یک تونل « برای زیرساخت‌های تروریستی در بیمارستانی استفاده می‌شود» که احداث آن از سوی قطر تأمین مالی شده است.
مرکز فرماندهی زیرزمینی
سخنگوی ارتش اسرائیل، با استناد بر این عکس‌ها، مدعی شد که در مورد دوم مربوط به بیمارستان اندونزی در شمال غزه است که این بیمارستان در «مناطق تروریستی» متعلق به حماس ساخته شده و در آن یک «مرکز فرماندهی» پنهان زیرزمینی متعلق به حماس وجود دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل، همچنین با ارائه شواهدی مدعی وجود سایت پرتاب موشک در 75 متری این بیمارستان شد.
+2
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    خیلی احمق و عرب تشریف داری. ذخیره سوخت تو تونل . به هر کی بگی یه تف به این قیافه حیوون صفتت میندازه.
    0
    15
    ‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.