نخست وزیر عراق پس از دیدار شبانه با وزیر خارجه آمریکا وارد تهران شد و با علی خامنه‌ای و رئیسی دیدار کرد

استقبال رئیس جمهوری ایران از نخست وزیر عراقیورونیوز: آنتونی بلیکن، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته قبل از این که به ترکیه سفر کند، وارد عراق شده بود. او در بدو ورود به فرودگاه بغداد جلیقه ضدگلوله به تن کرده است. مطابق گزارش رسانه‌های عراقی، وزیر خارجه آمریکا در جریان این سفر یک ساعت با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق پس از آن دیدار، صبح روز دوشنبه به تهران سفر کرد و ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهوری ایران در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به صورت رسمی از او استقبال کرد.
 
محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در پی دیدار با وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در تهران با رهبر و رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
 
هنوز جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده اما پیشتر آقای السودانی در یک کنفرانس خبری مشترک با ابراهیم رئیسی تاکید کرد که مهم‌ترین هدف سفرش تحولات مربوط به غزه است.
 
او همچنین با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به تهران گفته که آنتونی بلینکن خواهان «عدم توسعه جنگ در منطقه شده است.»
 
بگزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) آقای السودانی گفت که ایران و عراق به دنبال «هماهنگ‌سازی مواضع و فشار بر کشورهای تاثیرگذار به منظور توقف هرچه سریعتر بمباران غزه و کشتار مردم فلسطین هستند.»
دیروز آقای بلینکن در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود، با پیامی «برای ایران و گروه‌های نیابتی آن»، در بغداد با نخست وزیر عراق دیدار کرد.
 
آقای رئیسی نیز در این کنفرانس خبری گفته که «هرچه سریع‌تر باید بمباران‌ها قطع شود و آتش‌بس شود.» او همچنین خواهان امدادرسانی سریع به مردم غزه شده است.
بلینکن برای یک نشست دیپلماتیک دیگر وارد ترکیه شدآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در بدو ورود به آنکاراآنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بعد سفر به عراق، شب گذشته، بعد از نیمه شب دوشنبه به وقت محلی وارد ترکیه شد.

انتظار می‌رود بلینکن صبح دوشنبه با مقامات ترکیه دیدار و درباره جنگ اسرائیل و حماس گفتگو کند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به شدت از حمله اسرائیل به غزه انتقاد کرده و این اقدامات را «جنایت علیه بشریت» خوانده و گفته است که این اخر هفته ارتباطات خود را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به حالت تعلیق درخواهد آورد. ترکیه همچنین سفیر خود در اسرائیل را برای «مشاوره» فراخوانده است.

بلینکن تاکنون به عنوانی بخشی از سفر دیپلماتیک به اسرائیل، اردن، کرانه باختری، قبرس و عراق سفر کرده است.
+30
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    اسلام چون با جنایت و شمشیر و زور و زشتی و خباثت فراگیر شده (نه علم و استدلال و منطق) . لاجرم فقط سخن زور را می فهمد. ورود زیر دریائی اتمی امریکا به خلیج فارس معنی میدهد که اماده ی امشی کردن شما هستیم پس دست از پا خطا نکنید و همین پیام را نخست وزیر عراق به تهران برده تا رهبران خنگ و عقب افتاده ی ایران حساسیت موضوع را درک کنند.
    3
    24
    دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    “رئیس‌جمهوری ایران در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به صورت رسمی از او استقبال کرد” حالا شد مجموعه تاریخی؟؟؟؟؟ یعنی یه استادیوم که عرزشی ها برن توش عر عر کنن، یه جایی که بتونین دیدارهای رسمی اتون رو داشته باشین از خودتون ندارین. روحش شاد هر کسی این "مجموعه فرهنگی" رو درست کرد. خوشحالم که شانس این رو داشتم که وقتی صاحب اصلی اش توش بود بارها همراه پدرم توش رفتم.
    1
    12
    دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.