بازداشت سه نفر به دلیل واکنش به تذکر حجاب در متروی تهران

صدای آمریکا: با شدت گرفتن حضور نیروهای «آتش به اختیار» برای امر به معروف؛ شهرهای مختلف شاهد تداوم درگیری و خشونت هستند و در تازه‌ترین مورد سه شهروند در تهران بازداشت شدند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن آمر به معروف در ایستگاه مترو تهران به سه زن به دلیل پوشش نامناسب تذکر داد که منجر به درگیری شد. در نهایت این سه شهروند بازداشت شدند.

رئیس پلیس مترو تهران نیز تایید کرده است که این سه شهروند به دلیل مقابله با آمر به معروف بازداشت شده‌اند.

برخورد با معترضان به آمران به معروف و طرفداران پوشش اختیاری پس از آن با شدت بیشتری دنبال می‌شود که روز ۱۳ آبان رئیس کل دادگستری استان تهران مدعی شد که «دشمن» به‌دنبال سو استفاده از ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه «عفاف و حجاب» است و گفت که «باید با افرادی که به حجاب دهن کجی می‌کنند برخورد شود.»

علی القاصی مهر گفته که برخی اشخاص «آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند» و «هیچ اهمالی از ناحیه دستگاه‌های مسئول در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی پذیرفته نیست.»

رسانه‌های ایران به نقل از رئیس کل دادگستری استان تهران نوشتند که «هیچ شخص و دستگاهی نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر معاف از مسئولیت نیست.»

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه هشتم آبان تنها یک روز پس از خاکسپاری آرمیتا گراوند مخالفان حجاب اجباری را به «بازی در زمین دشمن» متهم کرد و بار دیگر خواستار برخورد با آنها شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفته بود که دادستان‌ها و مقامات ذی‌صلاح قضایی مقوله «اجرای قانون در بحث مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را از فراجا مطالبه کنند و فراجا و وزارت کشور نیز در این عرصه به میدان بیایند.»

محسنی اژه‌ای تاکید کرده بود: «نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و حجاب ماند بلکه همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم باید در این زمینه از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره گرفت.
+1
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اقلیتی وطن پرست تاوان اکثریتی بی تفاوتو عاشق شیعه گریرو و بچه زرنگو میدن. اکثریت فعلا حسرت زندگی نرمالو بخورین تا صبح دولتتون بدمد.
    1
    24
    دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    روسری بی روسری!
    1
    25
    دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.