نتانیاهو وزیری که پیشنهاد بمباران اتمی غزه را داده بود از جلسات کابینه کنار گذاشت

العربیه: رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، عضویت آمیخای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی این کشور در کابینه خود را تعلیق کرده است. به گفته رسانه‌‌ها این تعلیق به دلیل پیشنهاد شلیک بمب اتم به غزه توسط الیاهو است.

اظهارات آمیخای الیاهو، طوفانی از خشم را پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی طی ساعات گذشته، برانگیخته که هنوز فروکش نکرده است.

الیاهو از اعضای حزب راستگرای افراطی «عوتسما یهودیت»، صبح یکشنبه 14 آبان با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت، «انداختن بمب اتم روی نوار غزه، یکی از گزینه‌هاست.»
غیرنظامی نداریم که دخیل در أمور نباشد
الیاهو همچنین ضمن اعلام مخالفت خود با ورود هرگونه کمک بشردوستانه به غزه، گفت: «ما کمک‌های بشردوستانه را به نازی‌ها نمی‌رسانیم.» او افزود: «چیزی به نام غیرنظامی در غزه نداریم که دخیل در أمور نظامی نباشد.»

این وزیر افراطی که عضو کابینه محدود امنیتی کنونی نیست و به همین دلیل تاثیری بر کابینه اضطراری در نبرد علیه حماس و عملیات غزه ندارد، پیشتر خواستار اشغال تمامی نوار غزه شده بود.
«هیولاهای غزه»
الیاهو در پاسخ به پرسشی در خصوص سرنوشت فلسطینان غزه گفت: «می‌توانند به ایرلند یا بیابان‌ها بروند، وحوش غزه خودشان باید راه حلی بیابند.»
او بارها گفته است که شمال غزه أساسا حق وجود ندارد.

به گفته الیاهو «هر فردی که پرچم فلسطین یا حماس را بالا می‌برد باید کشته شود و نباید زنده بماند.»

این اظهارات، موجی از نارضایتی را در رسانه های اجتماعی برانگیخت و بسیاری از کاربران در پلتفرم «ایکس»، این سخنان را «ایده‌های نژادپرستانه نفرت‌انگیز»، توصیف کردند.
واکنش نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید بر این که اظهارات الیاهو مبتنی بر واقعیت نیست، خاطرنشان کرد که ارتش اسرائیل مطابق با بالاترین استانداردهای حقوق بین‌الملل در مورد اجتناب از کشتار غیرنظامیان، عمل می‌کند.

یولاو گالانت، وزیر دفاع نیز با محکوم کردن این اظهارات، آن را غیرمسئولانه دانست و افزود: «خوب است که این وزیر در میان مسئولین امنیت کشور نیست.»

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل نیز ضمن انتقاد از وزیر میراث فرهنگی، گفت که این پیشنهاد در مورد کاربرد تسلیحات هسته‌ای، «هولناک و از روی دیوانگی ‌است که از سوی یک وزیر غیرمسئول، صادر شده است».

لاپید افزود: «نتانیاهو باید فوراً او را برکنار کند.»
+44
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    آمیخای الیاهو قهرمان کابینه نتانیاهوست ! آمیخای جون بیا ، بیا که در این سایت چند تا جهود ، از همفکرات هستند ، البته جهود بی جیره مواجبند ، باز تو وزیری ! بیا با اینها درد و دل کن تا کمی تسکین پیدا کنین ! در ضمن غلط کرد نتانیاهو که تو رو گذاشت کنار !
    32
    24
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    اما پیشنهاد من بمب اسفجی حامل گاز خردل است که در این شرایط بسیار کار ساز است یعنی به مردم عادی صدمه نمیزند بمبها در تونل ها نفوذ کرده و راههای ورودی را میگیره و گاز خردل هم تروریستهای مخفی داخل تونلها را به درک می فرسته
    27
    27
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    خوشحالم که یک ایرانی دیگر این هرامزادگان را جهود خطاب میکند. من چندین دفعه از این نام برای این کثافت‌زادگان ... در این سایت اسم بردم و مورد حمله قرارگرفتم.
    25
    17
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این ها تبلیغات سیاسی هستند. به وزیری دیکته می کنند که چنین بگو و دو نتیجه حاصل میشود. اول اینکه تمام گزینه ها روی میز هستند و دوم اینکه در موقع لزوم از بمب های قوی تر هم استفاده میشود. با کنار گذاشتن وزیر هم حرف خودشان را زده اند و هم دیگر ایجاد مسئولیت بین المللی نمی کند
    6
    22
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    هموطن گرامی ، هیچوقت از اظهار نظر ، ترس و واهمه نداشته باش و نگران حمله و هجمه دیگران نباش ، حتی به منفی و مثبتی که با دستکاری بالا و پائین میکنند هم فکر نکن !! اولاً واژه جهود مترادف یهودیست که از قدیم الایام در ایران به هموطنان یهودی ، جهود میگفتند ! دوماً در بین اینها انسان‌های وارسته و والا هم بسیار زیادند ، همانطور که در دیگر اقوام و مردمان کشورهای دیگه با هر مرام و مسلک و مذهبی هم خوب و هم بد هست ! بدبختی ما و مملکت ما این بود که با سیاست های شوم غربیها ، بالاخص آمریکا و انگلیس چهل و چهار سال هست که اهریمنان عمامه بسر با فریب و بعضا ً مشت آهنین بر ما حکومت میکنند و با شعار های تو خالی و مسخره که راه قدس از کربلا میگذرد و فلسطین و مقاومت ، باصطلاح شدند کاسه داغ‌تر از آش و ثروت و سرمایه مملکت رو در راه ناصواب بکار بسته اند ! . ادامه ..
    1
    15
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    ..ادامه ! تاریخ بهترین گواه برای معرفی خیر و شر بوده و هست ، بطور مثال وحشیگری اعراب در صدر اسلام تا به امروز یا تاریخ بوجود آمدن اسرائیل و جنایاتش ! در این سایت هم چند نفر هستند که فقط و فقط ادعا هستند و بس ! ادعای شعور سیاسی و مدرن بودن و فهم و عقل کل و کُلاً خودشیفته از نوع خود گو.. خود خندی ، عجب مرد هنرمندی ! نهایتاً که گور پدر عرب فلسطینی و اسرائیلی ، که بدنبال درنده خویی و زیاده خواهی و آشوب در منطقه هستند و گور پدر حکومت مفعول علیل که مردم و مملکتمون رو در پیش چشم دنیا ذلیل و خار کرده و به ورطه نابودی کشونده !
    1
    11
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    هموطن عزیز متشکرم از مطالبی که بیان کردید. بسیار اموزنده بود.
    1
    3
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.