یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: از هر گزینه‌ای برای دفاع از اسرائیل استفاده می‌کنیم

 نیتان تِک، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکاصدای آمریکا: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدای آمریکا گفت: «ما آماده هر اقدامی هستیم تا جلوی احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه را بگیریم و از اسرائیل و منافع آمریکا در منطقه دفاع کنیم.»

نیتان تِک، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این گفتگو به گیتا آرین، خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا افزود: «ما از هر گزینه‌ای، چه نظامی و چه دیپلماتیک یا اقتصادی استفاده خواهیم کرد تا از دوست و متحدمان، اسرائیل دفاع کنیم و نگذاریم تا آتش جنگ به نیروهای ما و به کل منطقه خاورمیانه سرایت کند.»

او با اشاره به سفر دوباره وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه تصریح کرد: «یکی از اهداف این سفر، رایزنی با مقامات اسرائیل و رهبران عرب برای جلوگیری از گسترش درگیری است تا مطمئن شویم که جمهوری اسلامی ایران و گروههای نیابتی آن وارد این درگیری نمی‌شوند.»

‌این سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا درباره وضعیت نوار غزه بعد از نابودی حماس هم گفت: «بحث در این زمینه در سطوح بالا ادامه دارد ولی آنچه مسلم است این است که راه حل دو کشوری تنها راه ممکن است که اجازه می‌دهد اسرائیل یک کشور یهودیِ دموکراتِ امن بماند و فلسطینیها نیز به حق تعیین سرنوشت خود دست پیدا کنند.»

نیتان تِک، همچنین تصریح کرد: «ما در ایالات متحده قاطعانه معتقدیم با اینکه دیپلماسی یک فرایند آرام و پله پله و گاه نیازمند امتیاز دادن‌های دردناک است، اما در واقع تنها راه رسیدن به صلح قطعی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست و ما آماده‌ایم تا در آینده برای رسیدن به راه حل دو کشوری کارهای مختلفی انجام دهیم.»

او در پاسخ به پرسش گیتا آرین درباره سخنرانی روز جمعه حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، این سخنرانی را نیز فاقد شرایط پاسخگویی دانست و خاطرنشان کرد: «ما وارد دعوای لفظی با آن فرد نمی‌شویم اما همانطور که وزیر امور خارجه ما پیشتر هم گفته ما به هر گروه نیابتی جمهوری اسلامی یا دیگر تشکیلات در منطقه، که بخواهد از این بحران سوء استفاده کند و جبهه‌ی دوم یا سومی را برضد اسرائیل باز کند توصیه می‌کنیم که از این تصمیم برگردد چرا که ما قاطعانه جلوی آنها می‌ایستیم و از تشدید تنش جلوگیری می‌کنیم.
+43
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - دلفت، هلند

    جمهوری اسلامی خربزه را خورده و به دلیل وحشت از خیزش مردم پای لرزش ننشسته است. بنظر من مهمترین دلیل این عقب نشینی خفت بار این است که جمهوری اسلامی در داخل مشروعیتی ندارد و نه تنها مشروعیتی ندارد که مردم به خون حاکمان تشتنه اند. پا گذاشتن نظام در جنگ مستقیم با اسرائیل یعنی پا گذاشتن در میدان مین یعنی جام زهر دیگری را سر کشیدن. همانطور جام زهری که روح الله خمینی مجبور شد سر بکشد . همان خمینی که جنگ را نعمت و مخالفت با ادامه جنگ را مخالفت با خدا و رسول خدا میدانست. به همین منظور نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی که طابق النعل بالنعل از آخوندها پیروی میکنند. همان سیاست را بی چون و چرا دنبال میکنند. سیاستی که باعث سرشکستی نظام با همه الدرم بلدرم هایش است.
    3
    31
    شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    یا واضحتر بگو اگه شورت اسرائیل رو یه لحظه ول کنیم حزب الله ترتیبش رو میده 😄
    34
    7
    شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    خداوند - آسمان، ایران
    خوب شماها که میگید آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه برید جلو و نزارید شورت اسرائیل رو نگه داره
    1
    17
    شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.