مسکو: گزارش‌ها درباره پشتیبانی نظامی واگنر از حزب‌الله لبنان «بی‌اساس» است

العربیه: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین جمعه 12 آبان گزارش‌های خبری درباره پشتیبانی نظامی گروه شبه‌نظامی روسی واگنر از حزب‌الله لبنان را تکذیب و چنین ادعاهایی را «بی‌اساس» دانست.

کاخ کرملین، جمعه، گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مبنی بر این‌که ایالات متحده داده‌هایی اطلاعاتی در دست دارد حاکی از این که گروه نظامی خصوصی روسی واگنر قصد دارد سامانه‌های پدافند هوایی را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دهد را تکذیب کرد.

در همین راستا سخنگوی کرملین گفت که واگنر به طور دفاکتو وجود خارجی ندارد و بنابراین چنین ادعاهای رسانه‌ای نادرست و بی‌اساس است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» از مقامات آمریکایی نقل کرده بود که با استناد به داده‌های اطلاعاتی احتمال می‌دهند گروه روسی واگنر که در سوریه نیز حضور دارد قصد ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان را دارد.

در گزارش این روزنامه سامانه‌های ضدهوایی مورد اشاره با نام «SA-22» ذکر شده که با عنوان سامانه موشکی ضدهوایی، در آن موشک‌ها برای رهگیری و سرنگونی جت‌های جنگنده به‌کار می‌رود.

یک مقام آمریکایی در این‌باره گفته که واشینگتن هنوز خبر ارسال چنین سامانه دفاعی از واگنر به حزب‌الله را تایید نکرده است، اما رایزنی‌های واگنر و حزب‌الله را زیر‌نظر گرفته و تحویل این سامانه به گروه شبه‌نظامی در جنوب لبنان را منبع نگرانی بزرگی می‌داند.
+1
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.