نتانیاهو: بدون آزادی گروگان‌هایمان آتش‌بس وجود ندارد

نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، اجازه ورود سوخت به غزه را نخواهد داددویچه وله: بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل بار دیگر با رد درخواست آتش‌بس موقت گفت: «تا زمانی که گروگان‌ها از سوی شبه‌نظامیان حماس آزاد نشوند، با آتش‌بس موافقت نخواهد شد.»

سخنان نتانیاهو لحظاتی پس از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر "محافظت بیشتر از غیرنظامیان فلسطینی" مطرح شد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین در این سخنرانی اعلام کرد، اجازه ورود سوخت به غزه را نخواهد داد.

او همچنین با بیان اینکه "دشمنان اسرائیل قصد نابودی این کشور را دارند" افزود: «ما تا پیروزی متوقف نمی‌شویم و این به معنای از بین بردن حماس، بازگشت گروگان‌ها و بازگرداندن امنیت به شهروندانمان است.»

نتانیاهو همچنین در واکنش به سخنرانی امروز حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در لبنان گفت: «هشدار می‌دهم که مرتکب اشتباه پرهزینه تشدید جنگ نشوید. شما نمی‌توانید تصور کنید که این کار چقدر برای شما هزینه دارد.»

کاخ سفید پس از سخنرانی نصرالله: نمی‌خواهیم شاهد گسترش درگیری به لبنان باشیم
کاخ سفید در نخستین موضع‌گیری درباره سخنان‌ امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، "ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد گسترش درگیری در لبنان باشد."

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز جمعه ۱۲ آبان (سوم نوامبر) گفته بود، "همه گزینه‌ها" روی میز است. در مقابل آمریکا به حزب الله هشدار داد که از مناقشات جاری در خاورمیانه "سوء استفاده" نکند.

حسن نصرالله در سخنرانی امروز خود مدعی شد: «پیام‌هایی دریافت کردیم که اگر به عملیات‌ در جنوب ادامه دهیم، آمریکا نه فقط لبنان که ایران را هم بمباران خواهد کرد اما بدانید تهدید جریان مقاومت در لبنان و کشورهای حامی آن در منطقه بی‌فایده است.»

او همچنین با انتقاد از "حمایت مادی و نظامی ایالات متحده از اسرائیل"، آمریکا را مسئول کامل جنگ جاری در غزه معرفی کرد.

سخنگوی کاخ سفید اما در مقابل اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال تشدید یا گسترش درگیری که حماس علیه اسرائیل آغاز کرده، نیست و حزب‌الله لبنان نباید در پی بهره‌برداری از درگیری‌های کنونی میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس باشد.

این سخنگو افزود که در صورتی که نزاع گسترش یابد، نمی‌توان میزان صدمات و تخریب احتمالی که بر لبنان و مردمش حاصل می‌شود را تصور کرد و باید از این امر اجتناب کرد.

پیش‌تر جو بایدن در حاشیه دیدار با رئیس جمهوری شیلی گفته بود که آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، جهان را برای هشت دهه آتی شکل خواهد داد
+72
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.