ارتش اسرائیل از کشف و تصرف چند تونل متعلق به حماس در غزه خبر داد

رادیو فردا: ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که چند تونل متعلق به حماس در نوار غزه را که هنوز فعال بودند، کشف و «خنثی» کرده است.

براساس بیانیه ارتش، یگان موسوم به «یهلوم» (الماس) همراه با تیپ‌های «نحل» و «نگِب» ضمن همکاری با نیروهای زرهی ارتش چند تونل فعال حماس را یافتند و با کارگذاری مواد منفجره در دهانه، تونل‌ها را منفجر کرده و سپس محل را مین‌گذاری کردند. ارتش افزود که این محل اکنون در تصرف این نیرو است.
ارتش اسرائیل فیلم‌هایی را از جمله از یافتن دهانه تونل در بخش «بیت حانون» در شمال غزه منتشر کرده است. نمای از نزدیک و دور از یکی از تونل‌های کشف شده در «بیت حانون» و عملیات ارتش اسرائیل برای منفجرکردن آن‌ها:
اسرائیل تأکید دارد که سران حماس در تونل‌های زیر غزه پنهان شده و بخش بزرگی از شهر غزه در طول سال‌های متمادی از سوی حماس تونل‌کشی شده است.

یکی از اهداف تعیین شده اسرائیل در جنگ جاری، نابودی تونل‎‌های حماس است. اسرائیل می‌گوید حدود ۴۰ هزار نیروی حماس همراه با تجهیزات جنگی در شهر زیرزمینی غزه، اسرائیل را با مخاطرات امنیتی روبه‌رو کرده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه گفت «راه‌های ابتکاری» و «انقلابی» برای تونل‌ها داریم. اما از اشاره به آن خودداری کرد.

موسی ابومرزوق، از سران حماس در روزهای گذشته گفت تونل‌هایی که سازمان او در زیرزمین باریکه غزه ایجاد کرده، برای فعالیت شبه‌نظامیان و فرماندهان این سازمان است ولی مسئولیت تأمین جان مردم غزه بر عهده سازمان ملل است.
+25
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    شرقی تنها - توکیو، ژاپن
    خیلی رو میخواد اونقدر به مفتخوری عادت کردن که حتی امنیت مردم خودشون رو هم میندازن گردن سازمان ملل ،خودشون توزیر زمین نشستن میگن روی زمین به ما ربطی نداره .عجب !!!
    0
    4
    جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    بهترین راه برای از بین بردن این تونل ها اینه که فاضلاب اسرائیل و غزه و . را وصل کنند به این تونل ها هم کم خرجه هم لیاقتشونه که با این وضع بمیرند.کسایی هم که ناراحت هستند می تونند از راه فاضلاب شهرهای ایران به اونها بپیوندند
    0
    6
    جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    حماس معتقد است که ، از زیر پای مردم غزه باسراییل تیر اندازی بکند ، ولی اسرائیل نباید بمحل حماس ، تیراندازی کند ، چون مردم غزه کشته میشوند ؟!؟ نمی‌دانم سازمان ملل چه نظری یا پیشنهادی خواهد داد ؟!؟
    0
    4
    جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.