نتانیاهو: ارتش اسرائیل به عمق بیشتری از غزه نفوذ کرده است

رادیو فردا: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه خبر داد که نیروهای نظامی این کشور به عمق بیشتری از شهر غزه در شمال این باریکه نفوذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال ارتش اسرائیل با «حمله و گریز» شبه‌نظامیان حماس از طریق تونل‌ها روبرو هستند.

آقای نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «ما در اوج نبرد هستیم. موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای به‌دست آورده‌ایم و از حومه شهر غزه گذر کرده‌ایم. ما در حال پیشروی هستیم و هیچ چیزی ما را متوقف نخواهد کرد».

او افزود: «ما پیشروی کرده و پیروز خواهیم شد و با کمک پروردگار و سلحشوران قهرمان خود این کار را انجام خواهیم داد».

ژنرال هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، هم در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که «نیروهای ما در قلب یک عملیات زمینی در شمال باریکه غزه هستند».

عیدو میزراحی، رئیس واحدهای مهندسی ارتش اسرائیل، نیز گفته که سربازان اسرائیلی در نخستین مرحله از باز کردن راه‌های دسترسی به غزه هستند اما با مین‌ها و تله‌های انفجاری روبرو شده‌اند.

او اظهار داشت: «حماس درس گرفته و خود را به خوبی آماده کرده است».
آمار تازه گروگان‌های در اختیار حماسدانیل هگاریدانیل هگاری سخنگوی ارتش اسرائیل آمار تازه‌ای از گروگان‌های در اختیار حماس اعلام کرد و گفت تاکنون با خانواده‌های ۲۴۲ گروگان تماس گرفته شده است.

پیشتر این آمار،‌ ۲۳۹ نفر اعلام شده بود.

حماس می‌گوید گروگان‌ها را در گوشه و کنار نوارغزه و از جمله در تونل‌ها نگهداری می‌کند. این گروه پیشتر از «کشته شدن ۵۰ گروگان» در حملات هوایی اسرائیل خبر داده بود و دیروز هم مدعی «کشته‌شدن ۷ گروگان» دیگر در جریان حملات اسرائیل به اردوگاه جبالیا شد.
حزب‌الله لبنان از حملات پهپادی به مواضع اسرائیل خبر داد
حزب‌الله لبنان از حملات پهپادی به مواضع فرماندهی ارتش اسرائیل در منطقه مورد مناقشه «مزارع شبعا» در مرز دو کشور خبر داد.

حزب‌الله روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دو پهپاد حامل مواد منفجره موضع فرماندهی ارتش اسرائیل در این منطقه را هدف قرار دادند.

اسرائیل هنوز هدف قرار گرفتن موضع فرماندهی خود در مزارع شعبا را تایید نکرده است.

این نخستین بار است که این گروه تحت حمایت ایران آشکارا از حملات پهپادهای حامل «مقادیر هنگفتی مواد منفجره» خبر می‌دهد. چند روز پیش نیز حزب‌الله از حملات موشک‌های زمین به هوا علیه اسرائیل خبر داده بود.

اسرائیل مزارع شعبا به مساحت ۳۹ کیلومتر مربع را در جنگ ۱۹۶۷ تحت کنترل گرفت.

هم سوریه و هم لبنان مدعی مالکیت قلمرو این منطقه هستند.

نیروهای حزب‌الله از زمان آغاز درگیری نظامی اسرائیل و حماس در ۱۵ مهر، بارها حملاتی به مواضع نیروهای اسرائیلی در مناطق مرزی داشته و اسرائیل نیز بارها مواضع حزب‌الله را هدف قرار داده است.
+58
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    زنده و پیروز باد اسرائیل و مرگ بر تروریست های مسلمان که در تمام دنیا برای مردم دین های دیگر و حتی برای خودشان آرزوی مرگ می کنند! اسلام سرطان بی درمان است که باید ریشه کن شود‌.
    6
    24
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.