مخالفت ده‌ها کُنشگر با پیشنهاد «حمله به ایران»؛ هشدار درباره سیاست‌های «ضدملی» خامنه‌ای

 فعالان ایرانی نوشتند علی خامنه‌ای حق ندارد با تحریک نیروهای نیابتی، سفره مردم ایران را فدای سیاست‌های «مخرب» خود کندرادیو فردا: هشتاد فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای با پیشنهاد حمله نظامی به ایران مخالفت کردند و گفتند که چنین حمله‌ای به «تقویت استبداد حاکم» در ایران منجر می‌شود.

این فعالان در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه نسخه‌ای از آن به دست رادیو فردا رسید، نوشتند: «از دید ما طرح مواضعی همچون «کوبیدن» سر مار در ایران، در اثنای حملات خونین اسرائیل به نوار غزه، از سوی بخشی از اپوزیسیون، هرچند اینک در عمل بی‌اثر است، اما معنایی جز علنی کردن تمایلات نهان و آشکار این افراد و نهادها، در تایید حمله نظامی به ایران ندارد.»

بیانیه این فعالان به گروه یا بیانیه خاصی اشاره نمی‌کند، اما پس از حمله مرگبار حماس در اسرائیل، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) خواستار واکنش نظامی به اهدافی در ایران شد.

این گروه خواهان تمرکز اصلی این حمله‌ به مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی و نیز مراکزی است که به‌گفته مدیران گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، ژوزف لیبرمن و مارک والاس، در آن‌ها نیروهایی برای جنگ‌های نیابتی شبکه‌های مورد پشتیبانی ایران تربیت می‌شوند.

اما فعالان ایرانی در بیانیه خود اضافه کردند که حمله به ایران «ثمری جز ویرانی ایران، تقویت استبداد حاکم، تشدید سیاست‌های سرکوب جامعه مدنی و سیاسی و کوچک تر کردن سفره کوچکِ اکثریت مردم ایران ندارد.»

آنان تاکید کردند: «ما با این سیاست ویرانگر، ضد ملی و خیالپردازانه اما تفرقه‌افکنانه، مرزبندی قاطعی داشته و داریم.»

الهه امیرانتظام، بهروز بیات، حسن نایب هاشم، رضا علیجانی، عبدالعلی بازرگان، علی اکبر موسوی (خوئینی)، منصور فرهنگ و یوسف محمدی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

امضاکنندگان همچنین به علی خامنه‌ای هشدار داده‌اند که نباید «با سیاست‌های ماجراجویانه، نابخردانه و ضدملی» کشور را به جنگ بکشد.

آنان نوشتند: «علی خامنه‌ای حق ندارد با بی‌اعتنایی به خواست اکثریت ملت ایران و اولویت دهی به توهماتش در رابطه با منطقه و از آن بدتر با تحریک نیروهای نیابتی موسوم به جبهه مقاومت برای ورود به درگیری‌های جاری و پرخطرتر از آن، با ورود مستقیم به این درگیری‌ها، خطر تحمیل جنگ را به مردم و سرزمین ما نزدیک و امنیت و سفره مردم ایران را فدای سیاست‌های مخرب و لجبازی‌های ضدملی خود کند.»

از نظر این فعالان، «حماس در عملیات نظامی اخیرش مبارزه مشروع مردم فلسطین را نسبت به اشغالگری اسرائیل به کژراهه تروریسم کور سوق داد».

با این حال، آنان حملات اسرائیل در غزه را «انتقام‌گیری کور» خواندند و خواستار آتش‌بس شدند.

چند روز پیش نیز ده‌ها تن از فعالان سیاسی که گفتند از گرایش‌های متفاوت هستند، با امضای نامه‌ای درباره‌ دعوت مستقیم و غیرمستقیم به حمله نظامی به ایران هشدار دادند.

فرهاد خسروخاور، مهرانگیز کار، پرستو فروهر، حسن یوسفی اشکوری، فرج سرکوهی، مهدیه گلرو، فاطمه حقیقت‌جو و حسن شریعتمداری از جمله امضاکنندگان آن نامه بودند.
+7
رأی دهید
-52

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    این کنشگرها در بهترین حالت خیلی ساده لوح و احمق هستند،در بدترین حالت در خدمت رژیم.بهترین شانس برای پایین کشیدن این رژیم ضد ایران در تاریخ ۵۰ ساله اش پارسال بود و قبل از آن هم اعتراضات به اصطلاح جنبش سبز که هر دو ناموفق بود.با حرف زدن و پست در شبکه اجتماعی زدن و ادا اطفار اینها رفتنی نیستند.مورد مشابه عینی مهسا امینی هم همین هفته پیش پیش آمد، اینبار حتی یک نوجوان ۱۶ ساله بود که باید شدیدتر واکنش برانگیز میشد اما مردم صداشان هم در نیامد به گوش هیچکس در دنیا هم نرسید.تنها راه حمله نظامی به مواضع سپاه و حذف فیزیکی فرماندهانش و مقامات رژیم هست تا بلکه متعاقبش مردم جرات و انگیزه بقیه کار را داشته باشند.
    2
    34
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    با عرض احترام خدمت همه میهن دوستان میخواستم درباره این هشتاد نفر که بیشتر مانند آچارفرانسه های خارج از کشور رژیم میمانند که حتما از طیف امثال نایاک و ملی مذهبی ها و چپولها هستند باید گفت که هیچ کسی به ایران حمله نخواهد کرد شما بجای اینهمه آه و ناله به فکر مردم زیر خط فقر ایران باشید
    3
    28
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    این کنشگر ها غلط کردن و کثافت خر خوردن، اینها با رژیم مفعولین سرشان در یک آخور هست، مگر دارند در اینجا، در ایران زندگی میکنند، ما هر لحظه از عمرمون داره بمثال مرگ تدریجی هم بد تر میگذرد، حمله کنند والله بهتره، مرگ یکبار و شیون و زاری هم یکبار، از بیرون گود نشسته اند و میگویند لنگش کن. چرا اسامیشون‌نیست تا ما هم بدانیم اینها چه کسانی هستند، چه اشکالی داره مردم استمی این کنشگر ها را بدانند!؟
    3
    16
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    اسامی همه کنشگر ها نه فقط تعداد کمی، اسامی نامبرده هشتاد تا نبود که
    3
    6
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Parsa-Aachen - آخن، آلمان
      با سلام خدمت هم میهانان عزیز، جهت اطلاع عزیزان، بنده عضو و طرفدار هیچ سازمان یا گروهی نبوده و نظرات بنده کاملا شخصی می‌باشد. با در نظر گرفتن وقایع چند هفته گذشته و نگرانی هموطنان، از حمله احتمالی به ایران، به نظر بنده باید چند مورد را در نظر گرفت. از اینکه پس از تاسیس جمهوری اسلامی، در وحله اول آرامش در خاور میانه و در نهایت در تمام دنیا بهم ریخته، جای شک و تردیدی نیست. بحث درمورد این موضوع نیز طولانیست. از باعث و بانی آن نیز نمی‌توان گذشت و امیدوارم شاهد روزی باشیم که آنها به سزای اعمال خود برسند. بنده به شخصه مخالف هرگونه جنگ و خونریزی میباشم، چون نتیجه آن برای مردم عادی جز کشتار و خرابی نمیباشد. . اما اگر به تاریخ مراجعه نمایم، میبینیم، در مقاطع مختلف، بر اثر یک جنگ، یک قوم و ملتی از بردگی و اسارت، دیکتاتوری نجات پیدا کرده ا‌ند. برای مثل، آزادی قوم یهود توسط کوروش کبیر. جنگ جهانی دوم، آزادی آلمان و اروپا از دیکتاتوری هیتلر. حکومت اسلامی مثال غده سرطانی می‌باشد که پس از سالها معالجه، قابل درمان نمیباشد. غده سرطان اگر با شیمی درمانی معالجه نگردد، باعث مرگ بیمار میگردد و در نتیجه نیاز
    1
    9
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Parsa-Aachen - آخن، آلمان
    . قسمت دوم . حکومت اسلامی مثال غده سرطانی می‌باشد که پس از سالها معالجه، قابل درمان نمیباشد. غده سرطان اگر با شیمی درمانی معالجه نگردد، باعث مرگ بیمار میگردد و در نتیجه نیاز به عمل جراحی می‌باشد. با دانش پیشرفته امروز، می‌توان با شکافی کوچک، غده را خارج نمود. احتیاج به سلاخی بیمار نیست. در مورد غده جمهوری اسلامی نیز، اگر واقعا دولتهای آزاد جهان به این نتیجه برسند که، وقت شیمی درمانی پایان یافته و نیاز به خارج کردن آن است، میتوانند، با هزینه کم و نقطه ای، غده را خارج نمایند و دنیا را از شرر آنها خلاص نمایند. برای همه ما روشن است که از بدو تاسیس این حکومت، دنیا، چه غرب چه شرق در رابطه با این رژیم به دنبال منافع خود بوده و هستند. تمام شعار‌ها و بیانیه‌ها نیز برای جلب افکار عمومی می‌باشد.  ما ایرانیان چه داخل یا خارج از ایران باید در حد امکان به مبارزه خود بر علیه این اهریمن ادامه دهیم
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Parsa-Aachen - آخن، آلمان
    قسمت سوم . مثالی هست که میگه، آدم خواب رو می‌شه بیدار کرد، اما کسی که خودش رو به خواب زده هیچ وقت نمی‌شه بیدار کرد. . امیدوارم روز برسد که اون دسته از هموطنانی که مدتهاست در ایران و در این سایت خودشون رو به هر دلیلی به خواب زدن، بیدار شوند، چون خواب زیاد عوارض بسیاری دارد. به امید آزادی ایران عزیزمان. پیوست: ببخشید اگر در فارسی نوشتن اشتباهی داشتم، به بزرگی خودتون ببخشید.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.