وزیر کشور جمهوری اسلامی: حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه ربطی به ایران ندارد

احمد وحیدی، وزیر کشور ایرانالعربیه: احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در اظهاراتی گفت که ‏«حمله به پایگاه‌های آمریکا» در عراق و سوریه «ربطی به ایران ندارد.»

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، وحیدی، چهارشنبه 10 آبان در جمع خبرنگاران گفت که «مسلمانان نسبت به ظلمی که به مردم غزه می‌شود ناراحت هستند» و افزود که «آمریکا باید بداند اقداماتش بی‌پاسخ نمی‌ماند.»

وی افزود: «مردم کشورهای مسلمان نمی‌توانند نسبت به سرنوشت مظلومان فلسطین بی‌تفاوت باشند.»

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران تنها در سوریه از 19 اکتبر گذشته تاکنون 15 حمله به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا انجام دادند.

در همین رابطه، علی خامنه‌ای، رهبر ایران هم امروز چهارشنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران گفت که «باید بمباران غزه فورا قطع» و «راه صدور نفت و ارزاق» نیز به اسرائیل بسته شود.

خامنه‌ای با اشاره به این که «بمباران‌هایی که (اسرائیل) می‌کند، ممکن است اسرای خودشان را هم نابود کند»، افزود آن که در قضیه کنونی غزه برابر مردم فلسطین ایستاد، «آمریکا، فرانسه و انگلیس» بودند.

رهبر جمهوری اسلامی، چهارشنبه گذشته هم درباره جنگ کنونی میان اسرائیل و گروه حماس گفت که آمریکا «شریک جرم قطعی» اسرائیل در جنگ غزه است.
تهدید فرماندهان سپاه
رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ایران نیز در واکنش به آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه گفته بود که «تمام پایگاه‌های آمریکا» در منطقه «رصد» می‌شوند.

پیش از این، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران با تمجید از عملیات حماس علیه اسرائیل گفت، در صورت حمله زمینی، غزه سربازان اسرائیلی را «خواهد بلعید.»

علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران نیز گفته بود که اگر اسرائیل به غزه حمله زمینی کند، «محور مقاومت» پاسخ خواهد داد و سپاه «موشک مستقیم» به سوی حیفا شلیک خواهد کرد.

پیشتر، وب‌سایت «آکسیوس» در گزارشی به نقل از دو منبع دیپلماتیک، نوشته بود ایران در نامه‌ای از طریق سازمان ملل به اسرائیل هشدار داد که در صورت ادامه عملیات نظامی در غزه، مداخله خواهد کرد.

در پاسخ به این تهدیدها، آمریکا و اسرائیل، از زمان شروع جنگ در غزه، بارها تهران را به‌دلیل احتمال دخالت نیروهای نیابتی آن در جنگ با اسرائیل و تشدید تنش در مناطق دیگر از جمله لبنان، تهدید کردند و در این راستا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مستقیما به رهبر ایران هشدار داد.
+4
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران

    به موقع ربطشو بهتون نشون میدن دزد اولش نمیگه من دزدم. ولی سر وقتش به حرف میاد مثل بز
    0
    65
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    همونطور که بدنیا أومدن تو به بابات ربطی نداشت
    0
    58
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    پس به عمه ی من کار دارد؟
    0
    25
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    کاملا درسته که حمله به پایگاه آمریکا ربطی به ایران ندارد چون جمهوری نکبت اسلامی حمله می‌کند ، و به ایرانیان ربطی ندارد ، ج.ا غاصب ایران است .
    1
    16
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    بد جوری ایران ترسیده است . این بمیرم از آن بمیرم ها نیست. با یک اشتباه تمام ایران را به ویرانه ای تبدیل می کنند. ایران قدرت نظامی قوی ندارد و فقط بلوف می کند.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.