ارتش اسرائیل: در حال حمله به تمام نقاط نوار غزه هستیم

جاناتان کانریکوس، سخنگوی نیروهای نظامی اسرائیل در به‌روزرسانی عملیاتی روز سه‌شنبه گفت که ارتش اسرائیل در حال حمله به تمام بخش‌های نوار غزه است.

ما فعالیت‌های خود را در بخش شمالی غزه، که مرکز ثقل حماس است، متمرکز خواهیم کرد، اما به حملات خود در سایر نقاط غزه ادامه می‌دهیم. ما فرماندهان آنها را هدف قرار می‌دهیم و به زیرساخت‌های آنها حمله می‌کنیم و هر وقت هدف مهمی وجود داشته باشد آن را هدف قرار خواهیم داد.»

کانریکوس همچنین مجددا حماس را به استفاده از بیمارستان الشفا، که بیمارستان اصلی غزه است، به عنوان مکانی برای «اختفای تروریست‌ها» متهم کرد و گفت که اسرائیل هر کاری که می‌تواند برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان انجام می‌دهد.

دو هفته پیش، اسرائیل از غیرنظامیانی که در این منطقه محصور شده بودند، خواست تا برای امنیت خود به سمت جنوب رود وادی غزه حرکت کنند.

به گفته شاهدان فلسطینی، روز دوشنبه نیروهای ارتش اسرائیل به شمال غزه، جایی که تخمین زده می‌شود حدود ۶۰۰ هزار نفر در آنجا باقی مانده‌اند، پیشروی کرد و به گفته شاهدان عینی، تانک‌ها برای مدت کوتاهی مسیر تخلیه را به سمت جنوب قطع کردند.
ارتش اسرائیل می‌گوید صدها محل را در غزه هدف قرار داده است
ارتش اسرائیل در آخرین به روز رسانی در خصوص حمله به نوار غزه گفته است که حدود ۳۰۰ نقطه را در روز گذشته در حملات هوایی و زمینی هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل همچنین می‌گوید تعداد زیادی از اعضای حماس در درگیری با نیروهای نظامی این کشور کشته شده‌اند.

به گفته اسرائیل از جمله اهدافی که با موفقیت از بین رفته موشک‌های ضد تانک و ایستگاه‌های پرتاب موشک در زیر تونل‌ها و همچنین یک مجموعه نظامی در داخل تونل‌های زیرزمینی بوده است.

نیروهای نظامی اسرائیل همچنین اعلام کرده‌اند که «آهسته و دقیق» در حال گسترش عملیات خود در شمال غزه هستند.
ارتش اسرائیل می‌گوید تاسیسات حزب الله لبنان را هدف قرار داده است
ارتش اسرائیل همزمان با انتشار تصاویری می‌گوید طی یک حمله هوایی تاسیسات زیربنایی حزب الله در داخل خاک لبنان را هدف قرار داده است.

حساب کاربری ارتش اسرائیل در شبکه ایکس، توییتر سابق، نوشته: «جنگنده‌های ارتش اسرائیل تاسیسات زیربنایی حزب الله تروریست را که شامل تسلیحات جنگی و مراکز نظامی بود در داخل لبنان هدف قرار دادند».

حزب الله لبنان، سازمان شبه‌نظامی قدرتمند مستقر در جنوب این کشور از سه هفته پیش و همزمان با حمله حماس به داخل خاک اسرائیل بارها در نوار مرزی با نیروهای اسرائیل درگیری‌های مقطعی داشته است.

نگرانی از ورود حزب‌الله درگیری‌های اسرائیل با حماس در نوار غزه و مناطق فلسطینی، موجب شده کشورهای غربی از شهروندان خود بخواهند فورا خاک لبنان را ترک کنند.
مقام‌های اسرائیلی از برملا کردن هدف بعدی بعد از حمله زمینی به غزه پرهیز می‌کنند
مارگ ریگف، از مشاوران ارشد بنیامین نتانیاهو که در چند هفته گذشته به یکی از سخنگویان اصلی دولت اسرائیل در رسانه‌های جهان بدل شده به لیز دوست، سردبیر ارشد بی‌بی‌سی گفته نمی‌تواند از جزییات گام‌های بعدی این کشور پس از حمله زمینی به غزه و ورود به این منطقه بگوید چرا که نمی‌خواهد حماس خود را آماده مقابله کند.

با این حال این مقام دولت اسرائیل تاکید کرده: «هدف ما مشخص است. نابودی توان نظامی حماس و از بین بردن دستگاه حکومتی آنها در غزه و به خانه بازگرداندن گروگان‌ها.»

این در حالی است که با ورود نیروهای زمینی و تانک‌های اسرائیل به داخل نوار غزه، نگرانی‌های جهانی و افزایش آمار قربانیان غیرنظامی و قربانی شدن شهروندان در میانه جنگ های خیابانی میان حماس و اسرائیل افزایش یاقته است.

آقای ریگف گفته پس از هشدار تخلیه شمال غزه «بسیاری این مناطق را ترک کرده و به جنوب رفته‌اند. اما کسانی هم مانده‌اند. نیروهای ما تمام تلاش خود را خواهند کرد که به غیرنظامیان آسیبی نرسد».
+53
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران

    کشته و زخمى شدن ٣٣ سرباز اشغالگر در درگیرى هاى روز گذشته در مناطق جبالیا، بیت حانون و خان یونس، شهادت ٧٨ زن و کودک بیگناه بر اثر بمباران اشغالگران اسرائیلى در نقاط مختلف غزه، شهادت ٣ رزمنده از گردانهاى عز الدین قسام در درگیریهاى زمینى غزه، موشک باران مناطق وسیعى از شمال اسرائیل بدست حزب الله و انهدام ٣ خوررو زرهى ارتش اشغالگر اسرائیل، موشک باران شهرهاى اشدود، هنون، جنوب تل الربیع با صدها موشک و خمباره رزمندگان فلسطینى ولى از تلفات دشمن خبرى در دسترس نیست، شهادت تعدادى از کشاورزان و زنان و کودکان فلسطینى بر اثر حملات تروریستى شهرک نشینان اشغالگر در کرانه باخترى، قتل ٢ شهرک نشین متجاوز در بیت لحم و جنین، موشک باران دها شهرک اشغالکران و طلفات جانى و مالى و فرار هزاران شهرک نشین متجاوز به مناطق امن، انتقال ٣ هزار رزمنده عراقى از طریق فرودگاه نجف به دمشق و جولان وواتساع دایره درکیرى و ١٧ منطقه. بروز میشود
    36
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    کله شیری - آمستردام، هلند
    به جهنم خوش اومدید
    16
    5
    ‌سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این جنگ لامحاله ی مدرنیته با عقب افتادگی و تحجر مذهبی هست که نه تنها در غزه بلکه در تمام خاورمیانه جریان دارد. مذهب مارموز است. بعضی از روشنفکران ما هنوز ویروس تعصب اسلامی را در ته استخوان خودشان دارند. 1400 سال مسلمانان هر نوع بی ناموسی هست سر اجداد و خودشان در آورده و این مخبط ها هنوز این را جنگ بین اسلام و یهود می بینند. این جنگ بین جریانی هست که با میله میزند توی سر آرمیتا و 5000 نفر را با نقطه زن از بالای پشت بام میزند و حالا دارد در غزه تقاص پس میدهد. این روند طویل المدت است تا کاملا نجاست افکار منحط اسلامی از سر شما بیرون بیاید. هر جا ظلم و جنایت کنید در جایی تقاص پس میدهید. شاید 300 سال هم طول بکشد اما مثل رنسانس اروپا عمل خواهد کرد
    4
    18
    ‌سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.