آمریکا: در صورت تداوم تهاجم نیروهای نیابتی ایران، دوباره جواب می‌دهیم

جیک سالیوانجیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، در کاخ سفید می‌گوید اگر نیروهای نیابتی ایران علیه اهداف آمریکایی دست به تهاجم بزنند، جواب متقابل دریافت خواهند کرد.

آقای سالیون روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت اگر آنها مجددا حمله کنند، ما دوباره جواب خواهیم داد.

در پی حمله نیروهای نیابتی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه بعد از بحران غزه، آمریکا نیز دست به حملات متقابل زده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد، رئیس جمهور بایدن در این مورد کاملا صریح بوده است. اگر ایران یا نیروهای نیابتی این کشور دست به حمله ای بزنند، ما پاسخ خواهیم داد.

او همچنین گفت ایالات متحده آمریکا «ریسک بسیار بالای» گسترش جنگ حماس و اسرائیل به منطقه را زیر نظر دارد و علیه هرگونه حمله نیروهای نیابتی ایران، آماده اقدام است: «گفته‌ایم که اگر به سربازان ما حمله شود، پاسخ خواهیم داد. ما تاکنون [به چنین حملاتی]جواب دادیم. اگر دوباره به آنها حمله شود، ما دوباره پاسخ خواهیم داد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: «معتقدم، ایرانی‌ها پیام ما را فهمیده‌اند، ما برای حفاظت از نیروهای خود تمامی اقدامات و تدابیر لازم اتخاد خواهیم کرد.»

جیک سالیوان گفت: «ما هوشیار هستیم، زیرا شاهد افزایش تهدیدات علیه نیروهای خود در سراسر منطقه و افزایش خطر گسترش این درگیری به سایر نقاط منطقه هستیم».

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، جمعه پنجم آبان اعلام کرد، ارتش ایالات متحده به تلافی حملات پهپادی و راکتی به نیروهای این کشور در خاورمیانه، دو تاسیسات مرتبط با سپاه پاسداران را در شرق سوریه هدف قرار داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نیز هم‌زمان در نامه‌ای به کنگره این کشور از دستور خود برای حمله به تاسیسات مورد استفاده سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آن در سوریه دفاع کرد و گفت، ایالات متحده آماده است اقدامات بیشتری را براساس ضرورت برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.

از هنگام حمله حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر و آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه گروه‌های فلسطینی در غزه، تاکنون نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه بارها هدف حملات پهپادی و راکتی گروه‌های شبه نظامی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی پنتاگون هم روز پنجشنبه گفته بود، در دو هفته اخیر نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق حداقل ۱۲ بار و در سوریه چهار بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، در دو حمله جداگانه در اوایل هفته گذشته به پایگاه عین الاسد در عراق و تنف در سوریه ۲۱ نفر از پرسنل آمریکایی مجروح شدند.
+30
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    زد و خورد نیروهای جمهوری اختلاسی با نیروهای آمریکایی در منطقه آدم رو یاد کشتی کج میندازه!! همش نمایشی!!
    0
    5
    یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.