زلزله‌شناس جنجالی هلندی مجددا درباره زمین‌لرزه‌های جدید هشدار داد

«فرانک هوگربیتس» دانشمند زمین‌لرزه شناس هلندی که هر از گاهی مردم جهان را با نظرات خود شگفت‌زده می‌کند، روز یکشنبه 7 آبان بار دیگر از نزدیک شدن 5 سیاره در یک خط مستقیم و تاثیرات آن که به شکل فعالیت لرزه‌ای خفیف یا قوی زمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هشدار داد.
برای چند روز آینده چه انتظاری می‌رود؟
این دانشمند هلندی در پستی در حساب کاربری «X» خود درباره همگرایی آتی حداقل 5 پیوند سیاره‌ای گفت که این همگرایی میان سیاره‌های مریخ، عطارد، مشتری و زمین در حال انجام است اما او در عین حال درباره زلزله پیش بینی دقیقی نکرده است.
به گفته هوگربیتس، این هم گرایی میان سیاره‌ها که از روز گذشته جمعه آغاز شد، تا روز دوشنبه 30 اکتبر ادامه خواهد داشت و کامل شدن ماه نشانه‌ آن خواهد بود که اهمیت زیادی دارد.

او همچنین نسبت به پیوند چهارگانه مریخ، عطارد، زمین و مشتری در یک خط تقریبا مستقیم هشدار داد و گفت ماه نیز با مشتری، عطارد، مریخ و خورشید در پیوند است.

هوگربیتس خاطرنشان کرد :«این همگرایی در زمان بسیار کوتاهی اتفاق می‌افتد و این موضوع بسیار مهم است زیرا جریان‌های الکترومغناطیسی بسیار قوی از طریق سیاره‌ها و ماه تولید می‌شوند که می‌تواند به فعالیت زمین لرزه‌ای واقعاً قابل توجهی منجر شود».

دانشمند هلندی با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایش ممکن است یک روز زودتر یا دیرتر رخ دهد، بر احتمال وقوع زلزله ناشی از این همگرایی در 31 اکتبر خبرداد و گفت:«ما دقیقا نمی دانیم که زمین‌لرزه‌های بزرگتر به دلیل این وضعیت چه زمانی رخ می‌دهد، اما من انتظار دارم حدود 31 ماه اکتبر یا یک روز جلوتر رخ دهد اما به هر حال انتظار فعالیت لرزه‌ای قابل توجهی را داشته باشید».

او در پایان گفت: «باید منتظر باشیم و ببینیم زمین چگونه پاسخ می دهد.این هفته بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود و باید بیشتر هوشیار باشید».

گفتنی است که نام دانشمند جنجالی هلندی اخیرا با هر زمین لرزه‌ جدید به میان می‌آید، از این رو، او همواره یادآوری می‌کند: «من انتظار این زلزله را داشتم و نسبت به این زلزله هشدار دادم».

هوگربتس چندین بار وقوع زمین‌لرزه‌ها را پیش از وقوع واقعی در ماه‌ها، هفته‌ها و روزهای گذشته پیش‌بینی کرده بود، که مهم‌ترین آن زلزله ویرانگر ترکیه بود که در فوریه گذشته بیش از 50 هزار نفر را کشت.

او همچنین زمین‌لرزه مراکش در ماه گذشته که جان 3 هزار نفر را گرفت پیش بینی کرده و قبل از وقوع آن هشدار داده بود. آخرین پیش بینی‌ها و هشدارهای او زمین‌لرزه‌های متوالی که طی هفته‌های گذشته افغانستان را تکان داد و باعث ویرانی گسترده‌ای در آن کشور شد.
+19
رأی دهید
-8

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.