هجوم هزاران فلسطینی ساکن غزه به انبارهای تقسیم کالای سازمان ملل

آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل ( آنروا) اعلام کرده که هزاران نفر از ساکنان غزه به انبارها و مراکز توزیع اقلام اساسی این نهاد در مرکز و جنوب غزه یورش برده و بعضی اقلام نظیر آرد را غارت کرده‌اند.

این آژانس در بیانیه‌ای گفته: «این نشانه نگران کننده‌ای است که نظم شهری پس از سه هفته جنگ و محاصره شدید غزه در حال شکسته شدن است.»

«مردم ترسید‌ه، ناامید و درمانده شده‌اند؛ تنش و ترس با قطع تلفن‌ها و خطوط ارتباطی اینترنتی بدتر می‌شود.»

در این بیانیه البته گفته نشده کدام انبار مورد یورش قرار گرفته است.

هزاران نفر از ساکنان غزه به مراکز توزیع و انبارهای آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) یورش برده و «آرد گندم و سایر اقلام اولیه برای زنده ماندن مانند لوازم بهداشتی را با خود بردند.»

آنروا در بیانیه ای گفته: «این نشانه نگران کننده ای است که نظم شهری پس از سه هفته جنگ و محاصره شدید غزه در حال فروپاشی است.»

برنامه جهانی غذا: هجوم به مراکز و انبار کمک‌های سازمان ملل دور از انتظار نبودسخنگوی برنامه جهانی غذایک سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذا گفته است هجوم روز گذشته مردم غزه به چندین مرکز توزیع کمک‌ها به دلیل «شرایط دشواری که مردم با آن روبرو هستند، قابل انتظار بود.»

عبیر عاطفه به بی بی سی گفت: «در نهایت نتیجه این می شود که مردم ناامید و گرسنه هستند.»

خانم عاطفه گفت که قطعی تلفن و اینترنت در روز گذشته ممکن است به آن چه که در انبارها و مراکز توزیع کمک ها اتفاق افتاده، کمک کرده باشد.

او گفت که ما مجبور شدیم توزیع کمک ها را به دلیل این که امکان برقراری با تیم های حاضر در مناطق را نداشتیم، متوقف کنیم. ولی در حاضر ارائه کمک ها از سرگرفته شده است.

یک آژانس سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که هزاران نفر به انبارهای کمک در غزه حمله کردند تا مواد غذایی و «اقلام اساسی برای بقا» را با خود ببرند که نشان از اوج گرفتن استیصال و شکسته شدن نظم عمومی سه هفته پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و شبه‌نظان حماس است که غزه را در کنترل دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تانک‌ها و پیاده نظام ارتش اسرائیل در آخر هفته، زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، «مرحله دوم» جنگ را اعلام کرد، سه هفته پس از تهاجم وحشیانه حماس به اسرائیل، به غزه حمله زمینی کردند. تهاجم زمینی گسترده زمانی انجام شد که اسرائیل از هوا، زمین و دریا به غزه حمله کرد.

بمباران - که توسط ساکنان غزه به عنوان شدیدترین بمباران این دوره از جنگ توصیف شد - در اواخر روز جمعه اکثر ارتباطات در این منطقه را از بین برد و تا حد زیادی ۲/۳ میلیون نفر از مردم غزه را از جهان قطع کرد. به گفته شرکت‌های مخابراتی محلی، گروه حمایت از دسترسی به اینترنت «نت‌بلاکس» و تأییدیه‌های موجود، ارتباطات برای بسیاری از مردم غزه در اوایل روز یکشنبه برقرار شد.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، خدمات اولیه را به صدها هزار نفر در غزه ارائه می‌کند. مدارس آن در سراسر این قلمرو به پناهگاه‌های مملو از فلسطینی‌هایی تبدیل شده‌اند که به دلیل جنگ آواره شده‌اند. به گفته این آژانس، اسرائیل تنها به قطره کوچکی از کمک‌ها از مصر اجازه ورود داده است که بخشی از آن در یکی از انبارهایی که شکسته شده بود ذخیره شده بود.
+24
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    این خبرنگار به اصطلاح صلح طلب زمانیکه تروریستهای حماس با ورود غیر قانونی به کشوری زنان و کوذکان را قتل عام کردند کجا بودند الان برای یک مشت بربرهای وحشی حامی تروریست دل میسوزانند و روز و شب گزارش تهیه میکنند
    3
    26
    یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    حقتون همینه . چند دهه با پول ما خوردید و آدم کشتید وقتشه طعم بدبختی های ما را هم بچشید. حماس حزب الله و حامیانش که اخوند باشه باید کلا از بین برند
    0
    32
    یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اگر گرسنه هم نبودند باز هم یورش میبردند که خصائل صدر اسلام رو زنده نگه دارند.
    1
    30
    یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.