سخنگوی سپاه پاسداران: تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه رصد می‌شوند

العربیه: رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ایران در واکنش به آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه، گفت که «تمام پایگاه‌های آمریکا» در منطقه «رصد» می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، سخنگوی سپاه، شنبه 6 آبان در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت که «عملیات ارسال بمب‌های آمریکایی» به اسرائیل «رصد و پیگیری» می‌شود.

شریف مدعی شد، «آمریکا پل هوایی برای ارسال تجهیزات نظامی و بمب‌های وحشتناک» به اسرائیل ایجاد کرده است.

این در حالی است که نوار غزه، شامگاه جمعه 5 آبان تا بامداد روز شنبه، شاهد شدیدترین حملات هوایی توسط نیروهای اسرائیلی بود.

همزمان، شماری از یگان‌های نیروی زمینی ارتش اسرائیل با هدف آماده‌سازی برای حمله گسترده زمینی قریب‌الوقوع، شامگاه جمعه وارد غزه شدند.

در این رابطه، نیروی هوایی اسرائیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور شب گذشته 150 موضع گروه حماس از جمله تونل‌های مورد استفاده مسلحان این گروه را در نوار غزه هدف قرار داده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، شنبه در گفت‌وگو با شبکه «بلومبرگ» گفت که «ما نیروی جدیدی به سوریه، عراق و منطقه اعزام نکرده‌ایم اما در خصوص تحولات منطقه هم صرفا تماشاگر و ناظر نبوده‌ایم.»

امیرعبد اللهیان افزود: «اگر اسرائیل جنگ را متوقف نکنند، باز شدن جبهه‌های جدید غیرقابل اجتناب است».

وزیر خارجه ایران پنج‌شنبه هم در سازمان ملل هشدار داد که اگر انتقام‌جویی اسرائیل از گروه حماس در نوار غزه به پایان نرسد، آمریکا از این آتش در امان نخواهد ماند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد، حماس به ایران گفته که آماده آزادی گروگان‌های غیرنظامی است و افزود که جهان باید برای آزادی 6000 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل تلاش کند.

پیشتر، وب‌سایت «اکسیوس» در گزارشی به نقل از دو منبع دیپلماتیک نوشت، ایران در نامه‌ای از طریق سازمان ملل به اسرائیل هشدار داد که در صورت ادامه عملیات نظامی در غزه، مداخله خواهد کرد.

در پاسخ به این تهدیدها، آمریکا و اسرائیل از زمان شروع جنگ در غزه، بارها ایران را به دلیل دخالت احتمالی نیروهای نیابتی در جنگ با اسرائیل و تشدید تنش در مناطق دیگر از جمله لبنان، تهدید کردند و رئیس جمهوری آمریکا هم روز گذشته مستقیما به رهبر ایران هشدار داد.
+12
رأی دهید
-67

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    ebimicro - سینت نیکلاس، بلژیک

    وقت ندارم چرندیات اینارو بخونم، اصلا نخونده میدونم چی نشخوار کرده، فقط خواستم بگم تنها گ... که میتونین در کنین همون رصد کردنه، خ... رو دارین یه اقدامی ، گ...، چیزی بخورید.
    1
    44
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    نه بابا چی شد انتقام سخت برو برو امشب شام دعوت خونه باجناقت
    1
    44
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    در قدیم وقتی لاتها و جاهل ها می خواستند دعوا کنند ولی حریفشان قدر و گردن کلفت بود به شاگردهاشون می گفتند: من چاقو می کشم و رجزخونی میکنم و میرم طرف یارو, ولی قبل از اینکه درگیر بشیم شما بیاد منو بگیرید و چاقو را از دستم در بیارید تا دعوا تموم بشه. حالا حکایت ولایی هاست و در گیر شدن با آمریکا. حالا کی ماموریت پیدا کرده چاقو را از دست ولایی ها بگیره, خدا عالمه؟
    1
    37
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    این جنگ اعراب و تا حدی ترکیه ی اردوغان( بقول سفیر اسرائیل : مار !!! ) با اسرائیل است، به منافع ملی ما ربطی ندارد. شما ها خفه شوید لطفا
    3
    30
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    این تهدیدها مثل واق واق سگ هست سگی که پارس میکنه ترس نداره مثلا میخوان چیکار کنند فوق دوتا موشک می زنند که یکش به منطقه مسکونی میخوره و دیگری هواپیمای حودی را ساقط می کنه
    1
    32
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    siah76 - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    قاسم گچکار هم از این اراجیف زیاد میبافت. موقعش که شد شماها رو هم کتلت میکنن اگر خ. شو دارید امتحان کنید...
    1
    34
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    نه شماها غلطی میکنید نه آمریکا همش جنگ زرگری هست
    0
    25
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا
    اکه جرات دارید و بچه باباتونید یه موشک به اسرائیل بزنید دیگه فرصت از این بهتر گیرتون نمیادا. حیف اینجا نمیشه چیزایی که لایق شما و اون رهبر مفعول تون هست رو نوشت
    0
    18
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    حرفای این یارو منو یاد اون جکه می ندازه، که دزدا رفتن بخونهً یارو بعد دور مردرو یه خط کشیدن و. گفتن حق نداری پاتو از این خط اون طرف بذاری وشروع کردن جلوش ترتیب زنشو دادن، بعد که رفتن زنه گفت خاکبرسر بی غیرتت چرا هیچکاری نکردی، مرد گفت خانم خیال کردی صد دفعه پامو گذاشتم انوره خط. حالا همچین میگه رصد می کنیم انگار مال غولو شکندن، هنوز نزده .... اقتصادو زندگی اینا سرویس میشه بعد مییان از این دورای علی گلابی برمیدارن که یعنی اره ما هم هستیم😂
    0
    6
    یکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.