نیویورک تایمز: حماس برای چند ماه غذا و سوخت ذخیره کرده است

دویچه وله: نیویورک تایمز از قول چند مقام عربی و غربی اتهام اسرائیل به حماس مبنی بر ذخیره‌ کردن سوخت، غذا و دارو در تونل‌ها را تأیید کرده است. یک مقام ارشد لبنانی تخمین زده که این ذخایر برای سه تا چهار ماه کفایت می‌کند.
 
بر اساس گزارشی که در نیویورک‌تایمز منتشر شده، مقامات عربی و غربی بر این باورند که گروه تروریستی حماس به احتمال زیاد، ذخایر زیادی از غذا، دارو و سوخت در سیستم‌های تونل زیرزمینی نوار غزه ایجاد کرده است.
 
بر اساس این گزارش، احتمالا علاوه بر صدها هزار لیتر سوخت برای وسایل نقلیه و موشک، مهمات، مواد منفجره و مواد خام برای تولید بیشتر، همچنین غذا، آب و دارو نیز در سیستم‌های تونل زیرزمینی نوار غزه  وجود دارد.
 
یک مقام ارشد لبنانی که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه گفته است که حماس، آذوقه کافی برای ادامه جنگ برای سه تا چهار ماه را در اختیار دارد.
 
سمیر غطاس، تحلیلگر مصری که مسائل غزه را از نزدیک دنبال می‌کند، در گفتگو با  نیویورک‌تایمز می‌گوید: «اما آن‌ها بسیار مراقب چیزهایی هستند که در اختیار دارند، چرا که برای مدت طولانی از آن استفاده خواهند کرد.»
 
به گفته غطاس، بعید است که حماس تمایلی به ارائه غذا یا کمک‌های دیگر برای حمایت از مردم غیرنظامی داشته باشد. او می‌گوید: «جنبش حماس تنها به جنبش حماس اهمیت می‌دهد. مردم غزه برای حماس هیچ اهمیتی ندارند.»
ارتش اسرائیل: نیروهای زمینی ما هنوز در غزه هستند
بنا به اعلام ارتش اسرائیل، نیروهای زمینی این کشور همچنان در غزه حضور دارند. اسرائیل می‌گوید، طی شب گذشته ۱۵۰ هدف زیرزمینی گروه تروریستی حماس از هوا مورد حمله قرار گرفته و چند مقام بلندپایه این گروه کشته شده‌اند.

سرتیپ دانیال هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل صبح امروز ۲۸ اکتبر با اشاره به این که نیروهای ارتش این کشور شب گذشته وارد مناطق شمالی نوار غزه شده و عملیات زمینی را گسترش داده‌اند افزود:« نیروهای پیاده، زرهی، مهندسی و توپخانه در این فعالیت شرکت می‌کنند که با آتش سنگین همراه است.»
بر اساس اعلام ارتش اسرائیل و شین‌بت، در این حملات، فرمانده نیروی هوایی حماس و فرمانده نیروی دریایی تیپ غزه که عملیات نفوذ از ساحل زیکیم را طراحی و فرماندهی می‌کردند، کشته‌ شده‌اند.
+33
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    با جنگ کلا مخالفم، اما هر چه از فناتیک ها و دینداران متعصب کشته شود به درک. از حماس و حزب الله و بسیجی و سپاهی کشته شود، به درک،و اگر زخمی میشوند، زودتر از آن زخم به درک بروند. اکر خدای ناکرده از ارتش اسرائیل کسی کشته شود، خدا رحمتش کند و صبر به خانواده اش بدهد، اگر زخمی میشوند، زود خوب شوند.
    7
    30
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.