جنبش«حماس»: همه نیروها از جمله حزب‌الله و ایران را به جنگ علیه اسرائیل ترغیب می‌کنیم

 موسی ابومرزوقالعربیه: موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش فلسطینی «حماس»، با تاکید این‌که حماس «در این نبرد پیروز است»، خاطرنشان کرد که این اولین بار در تاریخ درگیری عرب‌ها و اسرائیل است که این تعداد اسرائیلی اسیر و کشته می‌شوند.

ابومرزوق در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه»، در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود هرگونه هماهنگی با حزب‌الله در عملیات نظامی، افزود: «جنبش حماس تمام نیروها از جمله حزب‌الله و ایران به جنگ علیه اسرائیل فرامی‌خواند».

رهبر حماس، همچنین گفت: «اخیراً یک بلوک حامی آرمان فلسطین و دفاع از حماس به نمایندگی از روسیه، چین و بسیاری از دوستان منطقه‌ای شکل گرفته است.»

وی در این‌باره تصریح کرد که جنبش بر روی تلاش‌ دوستان و برادران عرب خود برای برقراری آتش‌بس حساب باز کرده و از جهان می‌خواهد تا بر علیه إسرائیل قیام و جنایات آن را محکوم کند.
آتش‌بس پیش‌شرط آزادی اسرا
ابومرزوق، در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات معامله برای آزادی اسرای به گروگان گرفته شده نزد حماس، گفت «آنها خواهان شرایط عادی برای آزادی امن زندانیان (فلسطینی) هستند و برقراری آتش‌بس تا خروج امن اسرا فراهم شود.»

مجله روسی کومرسانت، جمعه 5 آبان، به نقل از یکی از رهبران جنبش در میان هیئتی که پنج‌شنبه به مسکو رفته بود، گزارش داد که گفته حماس پیش از برقراری آتش‌بس، گروگان‌ها و اسرای اسرائیلی نزد خود را آزاد نخواهد کرد.

این رهبر حماس، تصریح کرد که «این جنبش برای یافتن همه اسیران منتقل شده به غزه به زمان نیاز دارد، به ویژه اینکه برخی از آنها در بازداشت سایر گروه‌های فلسطینی هستند و برای انجام این وظیفه به شرایط آرام نیاز است.»

ابومرزوق همچنین اعلام کرد که «تداوم بمباران نوار غزه توسط اسرائیل تاکنون به کشته شدن 50 اسیر منجر شده است».
«229 اسیر»
شایان ذکر است که ارتش اسرائیل، جمعه 5 آبان اعلام کرد که شمار اسیران در غزه به 229 نفر افزایش یافته است.

در همین رابطه، آمریکا از پیامدهای حمله احتمالی زمینی اسرائیل به غزه از جمله آسیب‌دیدن اسیران اسرائیلی و اتباع خارجی در بند حماس در این منطقه، ابراز نگرانی کرده است.

شایان ذکر است که نیروهای حماس هنگام حمله غافلگیرانه خود به پایگاه‌ها و شهرک‌های اسرائیل در پیرامون نوار غزه در 7 اکتبر علاوه بر کشتن نزدیک به 1400 شهروند و افراد دوتابعیتی اسرائیلی، برخی دیگر را به اسارت خود درآورده و در مخفی‌گاه‌های خود در باریکه غزه به گروگان گرفته‌اند.

همچنین در ادامه حملات و بمباران تلافی‌جویانه اسرائیل به نوار غزه بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین تاکنون بیش از 7000 غیرنظامی از جمله بیش از دو هزار کودک فلسطینی کشته شده‌اند.
+14
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    باش تا صبح دولتت بدمد!! سیدعلی گدا و حسن خرس الله تو سوراخ موشند!! سیدعلی گدا گفت اصلاً به ما چه این کار فلسطینی ها بود و غیر فلسطینی ها که دخالتی نداشتند!! پس زور زیادی نزن یک غلطی کردید و تا آخرش خودتون باید تاوانش رو پس بدید از سیدعلی گدا و یارانش هم بخاری بلند نمیشه 🤣😂
    1
    61
    جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    غلط کردی که برا ما تصمیم میگیری. عرب وحشی
    1
    29
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    هه هه! میگه با تاکید بر اینکه حماس پیروز است! حاجی اشلونک!؟ نسخه اتون پیچیده است و مرخصی صادر حتی جوک بایدن هم نتونست باعث ورود اسراییل بشه. فقط صبر کردن که امریکا بتونه موبالایز بکنه نیروهاش رو که مواظب نیروهای خودش باشه. یه ناو هم که داره میاد خلیج فارس که فعلا جوجه هایی مثل رائفی پور خودشون رو گم و گور کردن
    0
    16
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

    این هم تجربه ای باشه برای تمام تروریست‌های دنیا تا به آخوند جماعت اعتماد نکنن
    0
    21
    شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.