اصابت پهپاد به شهر طابا در مصر و سقوط یک پرتابه انفجاری در شهر نویبع مصر در سواحل دریای سرخ

نیروهای ارتش مصرالعربیه: دو منبع امنیتی مصری، جمعه 5 آبان به خبرگزاری «رویترز» اطلاع دادند که یک پهپاد به شهر طابا در مصر در نزدیکی غزه و یک پرتابه انفجاری به شهر ساحلی نویبع در جنوب سینا اصابت کرده است.

این منابع توضیح دادند که مقامات در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره این حوادث هستند.

بنا به گفته این منابع، پرتابه شلیک‌شده به شهر نویبع، در صحرای اطراف این شهر سقوط کرده است.

شاهدان هم از شنیده‌شدن صدای شدید انفجار و بلندشدن غبار پس از اصابت این پرتابه به اطراف شهر نویبع خبر دادند.

بنا به گزارش‌ها، ساختمان بخش اورژانس و بخش اداری بیمارستان مرکزی طابا در منطقه سینای مصر مورد اصابت پهپاد قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش مصر هم در اطلاعیه کوتاهی اعلام کرد که ارتش در حال تحقیق پیرامون سقوط یک پهپاد ناشناس در خاک مصر است.

ارتش اسرائیل هم اعلام کرد که یک «تهدید» را در منطقه دریای سرخ رصد کرده و آن را یک پرتابه ساقط‌شده در سواحل دریای سرخ مصر عنوان کرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد که «یک تهدید را ساعاتی پیش در آسمان منطقه ساحلی دریای سرخ رصد کرده و یک بالگرد تهاجمی برای تعامل با این تهدید به آن منطقه اعزام کردیم.»

این دومین حادثه در خاک مصر پس از آغاز حمله اسرائیل به غزه به‌شمار می‌رود.

پس از عبور اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه در هفته گذشته از بخش مصری گذرگاه رفح به سوی جنوب غزه، انفجاری در خاک مصر رخ داد.

متعاقب آن، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک تانک اسرائیلی به اشتباه موضعی نظامی وابسته به ارتش مصر را هدف قرار داده است و از طرف مصری عذرخواهی کرد.

همزمان، ارتش مصر هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک برج مراقبت وابسته به ارتش این کشور به طور تصادفی مورد اصابت ترکش گلوله تانک اسرائیلی قرار گرفت که در نتیجه آن برخی از نیروهای کنترل مرزی زخمی شدند.

حادثه شب گذشته طابا، مخاطراتی که مصر و دیگر کشورهای منطقه از افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد.

مصر در جریان تنش‌های کنونی، نقش فعالی در مذاکره برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، آزادکردن اسیران اسرائیلی نزد حماس و برقراری آتش‌بس میان دو طرف درگیری در غزه ایفا می‌کند.

با این حال، هم مرز بودن با نوار غزه، مخاطرات زیادی برای مصر ایجاد کرده است.

پس از حمله هفتم اکتبر گروه حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی اطراف نوار غزه، منطقه مرزی با غزه شاهد آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی مصر بوده است.
+13
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    از قرائن این موشک ها را حوثی ها (به رهبری ایران) فرستاده اند تا باز هم مثل بیمارستان (که کار خودشان بود) مصر را وارد ماجرا کنند در صورتیکه با صدها ماهواره در اسمان دیگر زمان این اقدامات خبیثانه گذشته است و پیه حماس به مصریان هم خورده و بیش از اسرائیلیان از این ادم های پر از نفرت روگردان هستند. بطوری که در قلع و قمع این ها با اسرائیل همکاری دارند و گذرگاه رفح را قطره ای می گشایند.
    1
    10
    جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.