ایرنا: وقوع انفجار در پایگاه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه

خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری المیادین لبنان گزارش کرده که امروز، جمعه، «صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی کونیکو واقع در حومه شمالی دیرالزور شنیده است.» این گزارش کوتاه مدتی پس از نیمه شب گذشته به وقت تهران در ایرنا منتشر شده است.

دیرالزور در شرق سوریه واقع است. این گزارش درحالی منتشر شده که وزارت دفاع آمریکا از حمله به مقر نیروهای ایران و وابسته به آنان در شرق سوریه خبر داده‌اند.

این خبرگزاری همچنین گفته است که «منابع خبری از حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل عراق خبر داده بودند.»

ایرنا افزوده است که در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، «در نتیجه چندین حمله به پایگاه عین الاسد و نیز میدان نفتی العمر و الشدادی در شرق الحسکه در سوریه در چند روز گذشته تلفات انسانی در میان نیروهای اشغالگر آمریکایی ثبت شده و در نتیجه سه حمله پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت در استان غرب الانبار عراق، یک پیمانکار خارجی و ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند.»

منابع آمریکایی پیشتر گفته بودند در نتیجه حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه چند نظامی به طور سطحی زخمی شده‌اند اما هنوز در مورد این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم نیز از وقوع انفجار در پایگاه نیروهای آمریکایی در دیرالزور خبر داده و گفته است که این انفجار احتمالا ناشی از اصابت موشک بوده است.

مشخص نیست که زمان انفجارهای گزارش شده توسط رسانه‌های ایران قبل از حمله هوایی ایالات متحده به مقر نیروهای وابسته به ایران یا بعد از آن بوده است.
+36
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    حق بر باطل پیروز است .این است وعده خداوند در قرآن کریم . و اما بعد .تا آمریکا رو از منطقه غرب آسیا بیرون نکنیم از پا نخواهیم نشست .....طرفدار غرب فشار بخورن و آرزوی حمله امریکا و سگ هارش به ایران رو بگور ببرن
    76
    7
    جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    سرزمین اریا - کویت ، کویت. وقتی که آمریکا چند تایی از شما مزدوران جنایتکار را به درک واصل کرد آنوقت ما هم می گوییم که حق بر باطل پیروز است
    4
    53
    جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    جناب اقای حق. 😀😀 امروز دارین شیرینی پخش میکنین، یه چن ماه دیگه باید خرما پخش کنین. بنویس چی گفتم.
    3
    13
    جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.