حماس می‌گوید ۵۰ گروگان اسرائیلی در بمباران‌ها کشته شده‌اند؛ حملات راکتی حماس به شهرهای اسرائیل

 چند شهروند اسرائیلی بدنبال آژیر خطر حمله راکتی پناه گرفته‌اند رادیو فردا: سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، روز پنجشنبه مدعی شد که تقریبا ۵۰ گروگان این گروه در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابوعبیده این ادعا را در کانال تلگرامی گردان‌های عزالدین قسام مطرح کرد.

او جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد گروه حماس ۲۲۴ گروگان اسرائیلی را در اختیار دارد. از این تعداد تاکنون چهار گروگان، شامل یک مادر و دختر آمریکایی و دو زن سالخورده اسرائیلی، توسط حماس آزاد شده‌اند.

گروگان‌های اسرائیلی که برخی از آن‌ها دوتابعیتی هستند در جریان حمله مرگبار روز ۱۵ مهر شبه‌نظامیان حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی ربوده و به نوار غزه برده شدند. اسرائیل از آن زمان این باریکه را هدف شدیدترین حملات قرار داده و آن را به محاصره خود در آورده است.

گزارش‌ها حاکی است که گروگان‌های اسرائیل در تونل‌های زیرزمینی و در شرایط بدی نگهداری می‌شوند. یکی از زنان سالخورده اسرائیلی که حماس او را آزاد کرده است، به خبرنگاران گفت که «من از جهنم عبور کردم».
حملات راکتی حماس به شهرهای مرکزی و جنوبی اسرائیل
روز پنجشنبه در بیستمین روز از جنگ حماس و اسرائیل، شهرهای مرکزی و جنوبی اسرائیل هدف حملات راکتی بیشتری قرار گرفت.
 
صدای آژیر خطر حمله راکتی در شهرهای مرکزی مانند پتح‌تیکوا، تل‌آویو، هشارون تا شهرک‌های مرزی در جنوب در ظهر پنجشنبه طنین انداخت. یک خانه در شهر پتح‌تیکوا در نزدیکی تل‌آویو خسارت دید.
 
حملات راکتی چهارشنبه‌شب یک ساختمان مسکونی دو طبقه در بخش «رامات الیاهو» در شهر ریشون‌لتصیون در فاصله نزدیک به تل‌آویو را هدف قرار داد و بخشی از آن را ویران کرد.
 
ادامه حملات راکتی از غزه در شرایطی است که نیروی هوایی اسرائیل ۲۰ روز است غزه را بمباران می‌کند. به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، حملات راکتی از غزه با کنترل از راه دور از مراکز شلیک راکتی، توسط نیروهای حماس اجرایی می‌شود.
 
حماس روز چهارشنبه مسئولیت شلیک راکت به نزدیکی ایلات را نیز برعهده گرفت. این شهر در حالی هدف قرار گرفت که ده‌ها هزار تن از تخلیه‌شدگان از شهرک‌های مرزی جنوبی و شمالی اسرائیل در آن پناه گرفته‌اند.
+3
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    اسراییل هنوز متوجه نشده با چه پست فطرتهای تروریستی سروکار داره. افراد حماس که در هر خانواده ای عضو دارد همراه با مردم به سمت جنوب حرکت می کنند و خیلی راحت اسلحه هایشان را با خود می برند و وقتی اسراییل ازمنطقه خارج شد دوباره به شهر غزه بر می گردند.برای اسراییل هر فلسطینی بین ۱۶ تا ۵۰ سال بایستی هدف باشد.
    2
    14
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    والا یک فیلم دیدم خمینی میگه اگر ده نفر دشمن بین هزاران شهروند ایران هم باشند و قصد سرنگونی ما رو دارند بزنید همه رو بکشید اونهایی که خودی بودند شهید به حساب می آیند و دشمن هم که کشته شده. خوب الان فکر کنم اسرائیل داره به فتوای خمینی عمل میکنه
    1
    11
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.