اسرائیل با تعویق حمله زمینی به غزه تا رسیدن سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا موافق کرد

العربیه: روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»، روز چهارشنبه 3 آبان به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل موافقت کرده است تا تهاجم زمینی مورد انتظار خود به غزه را فعلا به تعویق بیندازد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی تاکنون اسرائیل را متقاعد کرده‌اند که تا زمانی که سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا در اواخر این هفته در منطقه مستقر شوند، از حمله زمینی به غزه خودداری کند.

در این گزارش آمده است که اسرائیل همچنین در برنامه‌ریزی خود تلاش‌ها برای تامین کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌های نزد حماس را در نظر می‌گیرد.

وال استریت ژورنال همچنین نوشته است که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی از نگرانی‌های اساسی است و واشینگتن در تلاش برای استقرار نزدیک به دوازده سامانه دفاع موشکی، از جمله سامانه‌هایی برای نیروهایش در عراق، اردن، کویت، سعودی، سوریه و امارات متحده عربی است.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا و دیگر مقامات واشینگتن بر این باورند که پس از آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به نوار غزه تحت حاکمیت حماس، نیروهای آنها هدف گروه‌های شبه‌نظامی قرار خواهند گرفت.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «رویترز» روز دوشنبه، اول آبان گزارش داد واشینگتن به اسرائیل توصیه کرده است که در حالی‌که گفت‌وگوها برای آزاد کردن گروگان‌های بیشتری را پیش می‌برد، حمله زمینی به نوار غزه را متوقف کند و قطر را که بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی میانجی‌گری می‌کند را از این تصمیم آگاه سازد.

هفته گذشته نیز «رویترز» گزارش داده بود که پنتاگون قصد دارد دو سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را به اسرائیل برای کمک به دفاع از خود در برابر موشک‌های پرتاب شده، و یک سامانه دفاعی در ارتفاع بالا، موسوم به «تی‌اچ‌ای‌ای‌دی» و گردان‌های سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی را به خاورمیانه بفرستد.

از زمان شروع جنگ در نوار غزه، نیروهای آمریکایی در عراق تاکنون 6 بار، از جمله 2 مورد در بغداد و اربیل و چهار مورد در عین الاسد هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

همزمان با این حملات، روز شنبه 29 مهرماه نیز، یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که در نزدیکی سواحل یمن در حال حرکت بود، 3 راکت و چندین پهپاد را رهگیری و منهدم کرد.

همان‌زمان، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در این‌باره گفته بود:« با تعدادی از پهپادهای حوثی که به سوی یک ناو آمریکایی در نزدیکی یمن پرتاب شده بود، مقابله کردیم».
+27
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    HosseinG - تهران، ایران
    خوب ترسم داره
    2
    4
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    این همه منم منم همین بود .تا امریکا بیاد کمکم برم به جنگ حماس .واقعا که خاک تو سرتون با این همه اورلدروم بولدرومتون .حالا یه عده برانداز مفلوک به امید حمله اسرائیل به ایران نشستن .
    14
    4
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    من فکر میکنم که حکومت‌های اسرائیلی برای جان مردمانشان ارزش قائل هستند. و معطل کردن راه زمینی پس از مطمعن شدن از ضعف کامل حماس با بمباران صورت خواهد گرفت ، چون تلفات زیاد شود حزب شکست میخورد
    0
    11
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.