وال‌استریت ژورنال: ۵۰۰ شبه‌نظامی فلسطینی قبل از حمله ۷ اکتبر در ایران آموزش دیدند

العربیه: روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»، چهارشنبه 3 آبان در گزارشی نوشت که نزدیک به 500 عضو گروه‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» پیش از حمله غافلگیرانه حماس در روز شنبه، هفتم اکتبر در ایران آموزش نظامی دیدند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع از اطلاعات مربوط به حمله 7 اکتبر نوشته، در هفته‌های منتهی به حمله حماس به اسرائیل، صدها جنگجوی دو گروه شبه‌نظامی اسلام‌گرای فلسطینی آموزش‌های تخصصی رزمی را در ایران دریافت کردند.

منابع مطلع به این روزنامه گفته‌اند که افسران سپاه قدس، نیروی برون‌زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدایت این آموزش‌ها را که در ماه سپتامبر گذشته اجرا شده بر عهده داشته و 500 شبه‌نظامی فلسطینی در این آموزش‌ها حضور داشته‌اند.

مقامات آمریکایی گفتند که ایران به‌طور مرتب شبه‌نظامیان را در داخل خاک ایران و نیز مناطق دیگر آموزش داده است، اما آنها هیچ نشانه‌ای از آموزش شبه‌نظامیان فلسطینی درست پیش از حمله 7 اکتبر ندارند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی و نیز افراد آشنا به اطلاعات مربوط به حمله اخیر حماس گفته‌اند که آنها هیچ اطلاعاتی ندارند که نشان دهد ایران به‌طور خاص برای آماده شدن برای رویدادهای 7 اکتبر این آموزش‌ها را به فلسطینی‌ها ارائه کرده است.

روز چهارشنبه، ارتش اسرائیل یکی از صریح‌ترین اظهارات خود درباره نقش ایران در کمک به حماس و دیگر گروه‌های شبه نظامی فلسطینی را مطرح کرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت قبل از شروع جنگ، ایران مستقیماً با پول، آموزش و تسلیحات و دانش فنی به حماس کمک می‌کرد و در حال حاضر نیز از نظر اطلاعاتی به این گروه کمک می‌کند.

وال استریت ژورنال پیش از این نیز به‌نقل از اعضای ارشد حماس و حزب‌الله لبنان مدعی شده بود که سپاه پاسداران از ماه آگوست به حماس در طراحی حملات هماهنگ زمینی، هوایی و دریایی به اسرائیل کمک کرده بوده است.
+34
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    فرا رسیدن چهارم آبانماه خجسته زادروز #شاهنشاه_آریامهر"محمدرضاشاه پهلوی بزرگ" مرد میهن پرست برتمام ایران دوستان ومیهن پرستان به ویژه"شهریار ایرانزمین" و #علیا_حضرت_شهبانو_فرح_پهلوی ملکه "تاجدار ایران" زمین همایون باد.
    0
    32
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    مطلقا من نه نشریات و نه تلویزیون های امریکا را جدی نمی گیرم. این ها فقط به دنبال افزایش خواننده هستند که تاثیر مستقیم بر قیمت اگهی می گذارد
    4
    14
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    حالا باید یقه سیاستمداران آمریکا و اروپا و اسرائیل رو گرفت که اگر شماها پارسال از انقلاب مردم ایران حمایت عملی کرده بودید و سپاه شاخداران را وارد لیست تروریستی میکردید آنوقت امسال این اتفاق نمی افتاد!! مردم ایران در خیابان فریاد میزدند وای به روزی که مسلح شویم در عوض اروپایی ها و آمریکایی ها حرکات نمایشی انجام میدادند و فقط حرف میزدند و به به میگفتند
    0
    15
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.