سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید: دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران

 دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیلرادیو فردا: سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید: دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران. کسانی که خاورمیانه را با اقدامات جنایتکارانه حماس و داعش بی‌ثبات می‌کنند، نباید پنهان بمانند.

در نوزدهمین روز از جنگ حماس و اسرائیل، سخنگوی ارتش این کشور در نشست خبری توجیهی بامدادی اعلام کرد جمهوری اسلامی کماکان به کمک‌های اطلاعاتی به حماس و تحریک نیروهای نیابتی ادامه می‌دهد.

دانیل هگاری روز چهارشنبه سوم آبان در ادامه گفت ایران قبل از جنگ، مستقیما از طریق آموزش، ارسال تجهیزات، پول و تکنولوژی به حماس کمک می‌کرد و کماکان به کمک‌های اطلاعاتی به این گروه و تحریک شبکه‌های شبه‌نظامیان نیابتی خود ادامه می‌دهد.

او گفت جمهوری اسلامی در حال تحریک و تشویق نیروهای نیابتی در عراق، یمن و لبنان علیه اسرائیل است: «دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران. کسانی که خاورمیانه را با اقدامات جنایتکارانه حماس و داعش بی‌ثبات می‌کنند، نباید پنهان بمانند».

آقای هگاری در ادامه گفت اسرائیل به طور مشترک منطقه را با متحد خود ایالات متحده آمریکا زیر نظر دارد.

طی روزهای گذشته ناوهای آمریکایی حملات موشکی حوثی‌های شیعه مورد حمایت ایران در یمن به سمت اسرائیل را رهگیری و خنثی کردند.

حزب‌الله لبنان نیز حملات راکتی به مناطق مرزی با اسرائیل را افزایش داده و ارتش اسرائیل هم مواضع این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی را بمباران کرده‌ است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه، جمهوری اسلامی ایران را به راه‌اندازی کارزار پیام‌رسانی در فضای مجازی برای تقویت احساسات ضد اسرائیلی در سطح بین‌المللی متهم کرد.

او همچنین گفت ارتش اسرائیل چهارشنبه‌شب زیرساخت‌های مکانیسم اضطراری حماس که مسئول ایجاد موانع برای عبور ساکنان بخش شمالی غزه به سمت جنوب این منطقه است را هدف قرار داد.

آقای هگاری گفت ما حملات به حماس را ادامه می‌دهیم تا ساکنان غزه بتوانند به سمت جنوب تخلیه شوند.

اسرائیل پیشتر نیز حماس را متهم کرده بود که با ایجاد موانع در جاده‌ها مانع تخلیه ساکنان بخش‌های شمالی و مرکزی غزه می‌شود تا از شهروندان این منطقه به عنوان سپر دفاعی استفاده کند.

بر اساس آخرین آمارها، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه منجر به کشته شدن دست‌کم شش هزار و ۵۴۵ نفر شده که بخش قابل توجهی از آن‌ها کودکان هستند.

گروه حماس ۱۵ مهرماه با حمله‌ای غافلگیرانه، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی را کشت و بیش از ۲۰۰ نفر را به گروگان گرفت؛ اقدامی که منجر به آغاز حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شد.

مقامات جمهوری اسلامی، مهمترین حامی مالی و نظامی گروه حماس، طی روزهای گذشته بارها هشدار داده‌اند در صورت ادامه حملات اسرائیل به غزه، دامنه جغرافیایی جنگ گسترده‌تر خواهد شد؛ اشاره‌ای صریح به ورود نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در عراق، لبنان، سوریه و یمن به جنگ با اسرائیل.

برای مقابله با این تهدیدها، آمریکا ناوهای جنگی، جنگنده‌ها، سامانه‌های دفاع هوایی و مهمات جنگی به اسرائیل و آب‌های نزدیک آن اعزام کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در صحن سازمان ملل به ایران هشدار داد که ایالات متحده آمریکا به افزایش تنش‌ها از سوی نیروهای نیابتی تهران «بی‌درنگ و قاطعانه» پاسخ خواهد داد.
+45
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    روشون نمیشه بگن از پس حماس بر نمی آیم. اسم برادر بزرگه رو آوردن وسط .ایران قوی
    46
    6
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    سر مار در تهران است. دری وری ۵۷ اتی را و حامیان حقوق بشر هم جدی نگیر. این‌ها فقط یک غصه دارند. آخوند‌ها برند. برای این‌ها آخوند‌ها بهتر هستند.وگرنه باید پاسخ خیانت ۵۷ را بدهند. با بودن آخوند‌ها بخصوص اصلاح طلبان.قادر هستند بیشتر به پستان امپریالیست بچسبند. سالی‌ یک بار هم به ایران روند و خانه و ملک و املاک بخرند،
    4
    39
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    چطور آمریکا حملات حوثی ها به اسرائیل رو میتونند رهگیری و سرنگون کنند ولی به عربستان رو نمی تونند و یا نمیخواهند که رهگیری کنند؟
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.