گوترش: از درک نادرست گفته‌هایم در مورد غزه شگفت‌زده‌ام و توجیهی برای اقدامات «تروریستی» حماس نیست

ایندیپندنت فارسی: به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید از «تعبیر نادرست» بخش‌هایی از گفته‌های روز گذشته خود حیرت‌زده است. او «تعبیر نادرست» از اظهاراتش درباره علت نارضایتی فلسطینی‌ها را رد کرد.

گوترش بدون نام بردن از اسرائیل به خبرنگاران گفت: «از تعبیر‌های نادرست در مورد گفته‌های دیروز خود در شورای امنیت حیرت‌زده شده‌ام. گویی که اقدامات تروریستی حماس را توجیه می‌کنم».

روز گذشته، دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت، بدون نام بردن از اسرائیل، «نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه» را محکوم کرد و افزود: «حمله‌های حماس در خلاء اتفاق نیفتاده است و مردم فلسطین ۵۶ سال است که از اشغال رنج می‌برند».

این اظهارات خشم اسرائیل را برانگیخت و گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل خواهان کناره‌گیری گوترش شد.

هم‌زمان، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل نیز که برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده بود، در اعتراض به مواضع گوترش، دیدار با او را لغو کرد.

بنی گانتز، عضو کابینه اضطرای اسرائیل نیز گوترش را «مدافع ترور» خواند.
+17
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
    فقط خفه شو نژاد پرست عوضی.کسی هست تو آشغال رو نشناسه.پول و غذا رسوندن به حوثی ها به بهانه حقوق بشر مردم یمن.به طالبان به بهانه مردم افغانستان.به حماس با نام مردم مظلوم فلسطینو تلاش برای لغو تحریم آخوندها به بهانه رنج مردم ایرانو.....کارنامه ی تو شفاف تر از اونیه که کسی بخواد ازش برداشت اشتباه کنه
    7
    26
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.