علی خامنه‌ای: آمریکا «شریک جرم» اسرائیل در جنگ غزه است

العربیه: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ کنونی میان اسرائیل و گروه حماس در غزه گفت که آمریکا «شریک جرم قطعی» اسرائیل در جنگ غزه است.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، خامنه‌ای، چهارشنبه سوم آبان پیرامون حضور برخی سران کشورهای غربی در اسرائیل و فلسطین تصریح کرد، «حضور روسای کشورهای ظالم و شرور در سرزمین‌های اشغالی» نشان‌دهنده نگرانی آنها از «متلاشی‌شدن» اسرائیل است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه؛ اولاف شولتز، صدراعظم آلمان؛ ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا از جمله رهبران غربی بودند که در جریان جنگ جاری غزه به اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی سفر کردند.

رهبر جمهوری اسلامی بیان کرد که «دولت‌های اسلامی» نباید در مقابل اسرائیل «منفعل» شوند.

با ادامه جنگ در غزه، نگرانی‌ها از احتمال گسترش جنگ به‌ویژه در جنوب لبنان و منطقه جولان سوریه افزایش یافته است.
هشدار به گسترش جنگ
در همین رابطه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تهدید کرد که اگر حزب‌الله وارد جنگ جاری در غزه شود و اقدام به گشایش جبهه‌ای جدید در جنوب لبنان بگیرد، «اسرائیل با تمام قدرت و به شکلی بی‌سابقه واکنش نشان خواهد داد.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم در سفر روز سه‌شنبه به اسرائیل از حزب‌الله خواست به تشدید تنش در منطقه اقدام نکند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه سه‌شنبه در نیویورک ضمن تاکید بر این که «آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست ولی از خود دفاع خواهد کرد»، تصریح کرد که ایران نباید جبهه جدیدی در جنگ غزه بگشاید و ایالات متحده آمادگی دارد به هر گونه دخالت تهران در جنگ غزه پاسخ دهد.
تهدیدات پیشین ایران
رهبر جمهوری اسلامی پیشتر هم تهدید کرده بود که اگر حملات اسرائیل به غزه ادامه پیدا کند، «نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و کسی نمی‌‎تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.»

علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران نیز دوشنبه یکم آبان گفت که اگر اسرائیل به غزه حمله زمینی کند، «محور مقاومت» پاسخ خواهد داد و سپاه «موشک مستقیم» به سوی حیفا شلیک خواهد کرد.

از سویی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه یکم آبان با اشاره به اینکه واشینگتن دو بار به تهران پیغام‌هایی مبنی بر ضرورت عدم دخالت و گسترش جنگ فرستاده است، گفت در صورت حمله زمینی، غزه به «باتلاق» اسرائیل تبدیل می‌شود.
+16
رأی دهید
-95

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران

    سید علی .....تو خودت ها بد جور
    4
    46
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    والبته عنقلابیون ۵۷ و میلی منقلیا و خاکستریا و اپوزوسیون مسخره و همه خودفریبان شیعه داخلی و خارجی و حماقت طرفدارای رژیم آخوندی و بسیجیو سپاهی وطن فروش.
    3
    40
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    حالا با شریک جرم چیکار باید کرد؟؟ میخوای بگی کاسه ی چشمشو پر از گلوله ساچمه ای کنن؟؟یا براشون پیامک هشدار بفرستی؟؟ یا از کار و دانشگاه معلمشون کنی؟؟یا وقتی از نماز جمعه بر می‌گردن به رگبار ببندیشون؟؟!!!! برو زور و بازوتو به همون دختر و پسرای ۱۵ و ۱۶ ساله نشون بده بد بخت بچه کش عوضی
    4
    48
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    مرگ بر امریکا نون دونی خوبی شده واسه تو و پاچه خوارات سد علی گدا ننه بابا عراقی. امید حق که تا زنده ای اسراییل و امریکا نابودت کنن
    3
    57
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    pishtaz1343 - اراک، ایران

    بزرگترین رئیس شرور و ظالم سرزمین اشغالی ایران
    3
    53
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    فراموش نکن که تو فقط حق اظهار نظر در گرمابه منصوری داری!
    0
    39
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    برخلاف تصور عموم این هیتلر نبود که به فرانسه و بریتانیا اعلان‌جنگ کرد ، بلکه آنها التیماتوم داده بودندکه اگر به لهستان حمله شود ، با المان وارد جنگ‌میشویم ، و بقیه داستان را همه میدانند ، حالا سید علی تریاکی و سرداران شیره ای حریف اسراییل و غرب هستند ،و شاخ کشی می‌کنند ، اما دیگه دلقک بازی مفهوم نداره ، اعلان جنگ‌کنید یا چاک دهن‌گشاد را ببندید
    0
    23
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    خوب باشه. اصلا به ملت ایران و ایرانی و مملکت ایران چه ربطی داره. چرا باید سرنوشت هفتاد میلیون ایرانی (من اون ١٥ میلیون نفر اضافه رو جزو ایرانی حساب نکردم) به سر نوشت یک سری فلسطینی که اولا یه خون ایرانی تشنه هستن و دوما هر جا راهشون دادن اونجا رو یه گه کشیدن گره بخوره؟ مرتیکه مفعول تدارکاتچی روسیه.
    0
    19
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.