وزیر خارجه اسرائیل ملاقات با دبیرکل سازمان ملل را لغو کرد و همچنین خواستار استعفای او شد

رادیو فردا: وزیر خارجه اسرائیل در پی سخنان انتقادآمیز آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، درباره حمله این کشور به غیرنظامیان در باریکه غزه، دیدار برنامه‌ریزی‌شده با او را لغو کرد و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز با انتقاد از آقای گوترش خواستار استعفای او شد.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت: «با دبیرکل سازمان ملل دیدار نمی‌کنم. بعد از هفتم اکتبر [تاریخ حمله حماس به اسرائیل] دیگر جایی برای مشی متوازن باقی نمانده است. حماس باید از صفحه روزگار محو شود».

وزارت خارجه اسرائیل نیز خبر لغو این دیدار را تأیید کرد.

آقای کوهن در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره جنگ غزه هم خطاب به آنتونیو گوترش گفت: «آقای دبیرکل، شما در کدام جهان زندگی می‌کنید؟»

دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در شورای امنیت سازمان ملل به‌شدت از حملات هوایی تلافی‌جویانه اسرائیل به غزه انتقاد کرد و گفت این معادل «نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی» و «تنبیه جمعی» فلسطینی‌ها است.

او هرچند حمله حماس به خاک اسرائیل را محکوم کرد، اما در عین حال گفت: «مهم است بدانیم حمله حماس در خلأ رخ نداده است. مردم فلسطین با ۵۶ سال اشغال خفقان‌آور مواجه بوده‌اند.»

از سوی دیگر، گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اظهارات آنتونیو گوترش را «هولناک» و «غیراخلاقی» خواند.

او نوشت این سخنرانی نشان می‌دهد دبیرکل سازمان ملل «از واقعیت در منطقه ما کاملا جدا افتاده» است و افزود آقای گوترش «قتل‌عام صورت گرفته به‌دست تروریست‌های نازی حماس را به شیوه‌ای غیراخلاقی و تحریف‌شده می‌بیند».

آقای اردان همچنین گفت باعث اندوه است رئیس سازمانی که بعد از هولوکاست تأسیس شده است، چنین «دیدگاه‌های وحشتناکی» دارد.

او در ادامه خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد.
+111
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا
    با درود به پهلوی ! ما هم حمله تروریستی حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم “ پول اعراب” چشم دبیر کل را کور کرده ! اما یک سوال از حکام اسرائیل دارم ! شما چطور؟ آیا شما هم کور نیستید؟ شما و مردم جهان قتل علم ارامنه در ۱۹۱۵ را ندیدید ؟ شما سکوت مردید و ۳۰ سال بعد طعمه همان نازیسم شدید ! جامید شاه 🤗
    33
    26
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این پیزوری هم با این گُنده گازی خواست یه خودی نشون بده و بگه شلغم هم جزو‌ میوه هاست !! این اوشگول اگر یک مقامی بود مثل رئیس جمهور آمریکا یا چین ، چه گُ..ی میخورد !؟ حتماً از وزیر دفاع میخواست ، سازمان ملل رو بمبارون بکنه !!
    90
    17
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران

    با اینکه میدونن که حماس در ۵۰۰ کیلومتر تونل های زیرزمینی پنهان شده ، اینا دانسته مردمان عادی را هر روز بمباران میکنند،،بدون آب و برق و دارو و غذا،، سازمان ملل و حقوق بشر هم که نسخه اش را پیچیدند،،، با اینکه ۸۰ درصد مردم اسرائیل کابینه نتانیاهو را قبول ندارند ، با این حال کشورهای غربی حمایتش میکنند!! یعنی در اسرائیل نظر مردم هیچ ارزشی ندارد. دنیای قاراشمیشی هست!!
    92
    38
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    گور پدر مسلمان‌های دو‌اتشه و خودفروخته به طویله رهبری. ولی این خواسته جهود سهیونیسم هم کمال وقاحت و بیشرمی است. اگر کسی جلوی اینها را نگیرند، فردا طالب دنیا می‌شوند. امریکا و امریکایها روزی از خواب غفلت بیدار خواهند شد که میبینند بازنده واقعی انه هستنند.
    92
    31
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
    به شما میگن ملت با غیرت و شرف! نه ایرانی بی وطن.
    17
    29
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    این آقای گوترش یک جورایی با جمهوری اختلاسی و سپاه شاخداران رابطه داره پارسال در جنبش مهسا امینی هم یک زرزرهایی به نفع جمهوری اختلاسی سر داد فکر میکنم گوترش از آخوندها ماهیانه پول میگیره
    20
    66
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    همیشه گفتم یک ولایی فاشیست اقتدارگرای تمامیت خواه با یک سلطنتطلب فاشیست اقتدارگرای تمامیت خواه برادرن. فقط معشوقشون فرق داره که مهم نیست. الانم مدتهاست میبینم سلطنت طلبها در لفافه یا کاملا روشن از حماس و عملکرد جمهوری اسلامی دفاع میکنن و به اسرائیل میتارن. تهتون باد میده.
    12
    3
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    مردیکه احمق دبیر سازمان ملل وقتی به کشوری تجاوز میشود هیزم تر وخشک باهم میسوزند اینکه شما گفتید که ۵۶سال اسرائیل اشغالگر بوده این خود سازمان ملل بوده که اسکان یهودیان را در اسرائیل کنونی تثبیت کردند کاسرائیل را برسمیت شناختند وحال که مورد تجاوز قرار گرفته حق مسلمش است که پاسخ کوبنده ای به این متجاوزان که در غزه بین مردم پنهان شده اند بدهند.
    8
    60
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا

    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    اینها در کشوری بسیار کوچک به نام اسراییل زندگی می کنند اگر کسی به آنها کار نداشته باشد وبه آنها حمله نکند با هیچ کسی کاری ندارند. آمریکا هم موقعی از خواب بیدار خواهد شد که متوجه می شود بی رویه به این تروریستها اجازه ورود و اقامت داده و در اجتماعاتشان به نفع فلسطین چشم خود را به روی جنایات حماس بسته اند و در آینده بر ضد منافع آمریکا و در خاک آمریکا عمل می کنند. آمریکا بایستی از اینها بترسد و نه از اسراییل.
    7
    56
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    این گوترش خیلی آدم بیشرفیه
    4
    33
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    کشور کوچکی که شما سعی کردید انرا مریم مقدس بنامید و تشبیه کنید، بر مبنای زور و غصب از سال‌های ۱۹۴۷۱۹۴۸ شکل گرفته و تا بامروز هم بخاطر همان با خطابه‌هایش در چنگ و گریز است و تا به امروز هم یک روز بی دردسر نداشته‌اند. بنابراین بهتراست شما قبل از دفاع از آن کشور کوچک کمی تاریخ خاورمیانه و شروع اسراییل را مطالعه کنید. اگر دنیا جلوی این جهودهارا نگیرد فردا ادعای مالکیت تمام دنیا را خواهند داشت.
    48
    6
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    سازمان ملل مدتهاست تبدیل به یک مجمع نمایشی،فاسد و کلا بی فایده شده که شدیدا تحت تاثیر جریانهای چپ افراطی (woke ) و اسلامگراست.همانطور که در خیزش انقلابی ایرانیان و قتل جوانان ایرانی بدست رژیم فاشیزم مذهبی هم سکوت کردند تا به اسلامگرایان جهان بر نخورد،الان هم با موضع گیری شنیع از تروریستهای داعشی حمایت کردند.ترامپ خوب حرفی میزد که این سازمان بیخاصیت و وجودش بی معنی شده.
    2
    32
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    چرا مثل رهبر مفعولت اینقدر دروغ و پرت و پلا میگی ارزشی جیره خوار؟ تنها مسانی که ادعای مالکیت تمام دنیا و تحمیل عقاید و فرهنگشان بر تمام دنیا را دارند شما مسلمانهای ضد انسان،زورگو،خشن و عقب مانده هستید.تا تاریخ بوده اسرائیلیها در اون منطقه زندگی میکرده اندهزارها سال قبل از ظهور اسلام و محمد شما.در همان کتاب قرآن شما به کشور اسرائیل و بنی اسرائیل اشاره شده و هیچ کجا نامی از فلسطین گفته نشده.کتاب قرآنت را هم قبول نداری اسلامگرا؟
    1
    20
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    چه مزخرفاتی؟ دروغ و جعل واقعیت تا چه حد؟ لابد منبع اطلاعاتت مثل رهبر مفعولت هست؟ حماس بین مردم غزه هستند،تونلها فقط مخفیگاهشان هست.اسرائیل بارها از مردم غزه خواسته از این منطقه خارج بشوند تا آسیبی بهشون نرسه،حماس اصرارا دارد مردم در همانجا بمانند تا تلفات غیرنظامیان به حداکثر برسه تا بتونه از کشتار غیرنظامیان استفاده تبلیغاتی کنه.سیاست سپر انسانی حماس رو همه ازش مطلعند.مردم اسرائیل سر قضیه اصلاحات قضایی به دولت اعتراض داشتند که این نشانه دموکراسیه.همین اعتراض ها در ایران با کشتار و کور کردن و شکنجه مردم مواجه شد.تو با چه وقاحتی از نظر مردم حرف میزنی ارزشی جیره خوار.
    2
    20
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    سازمان مللی که به خاطر رشوه و پول زیرخواب جمهوری اسلامی باشه و به این ها پست و مقام هم میدن خودش تروریسته. اون جماعت حماسی که با پول ملت ایران در منطقه 500کیلومتر تونل مثل موش کندن آیا تروریست خطرناک نیستن؟ اینها باید با جمهوری اسلامی برن تو چاه فاضلاب. الان کل سوریه و یمن و عراق و ایران همه این غربتی های نفهم تونل کندن. کی زلزله بیاد ایشالا دفن بشن منتظریم.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    Munchen - مونیخ، آلمان
    من فقط برای شما آرزوی سلامتی و شفا دارم،، من خودم ریشه یهود دارم،،شما و امثال شما هر کس بر خلاف نظر شما حرفی بزند ،، انگ ارزشی یا آخوند و این دریوری ها میزنید.. شاید هم پول میگیری برای این کار ،،، !!! خیلی باید مطالعه کنید تا بفهمید دنیا چه خبره،،،و من حوصله بحث با تو نفهم ندارم...و فقط برای شما آرزوی عقل سالم دارم
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    مسبب جنگ دو جهانی هم بعضی میگن کوتاهی سازمان ملل بود اون موقع اسمش اتحادیه ملل بود وقتی ژاپن به منچوری حمله کرد و چین شرقی رو گرفت اتحادیه تحریمش کرد اما ژاپن تحریما رو دور زد اتحادیه ملل هم مسامحه کرد، هیتلر و موسیلینی دیدن ژاپن هر کاری دلش میخواد میکنه اتحادیه هم چیزی نمیگه چرا ما نکنیم موسیلینی هم حمله کرد به اتیوپی و پشتش هم هیتلر و جنگ۲شروع شد
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    من تاریخ را بهتر از شما بلدم و به شمایی که در لوس آنجلس زندگی می کنید و قبلا قسمتی از خاک مکزیک بوده پس بایستی اخراج شوید و وگرنه مکزیکی حق دارد به شما شبیحخون بزند بچه شما را سلاخی کند و به ناموس شما دست بزند. متاسفانه آمریکا متوجه نیست چه کسانی را در خود جا داده. در ضمن مشکل شما اسراییل نیست مشکل شما دشمنی با یک قوم است که هر موقع بخواهید کلمه تحقیر آمیز استفاده کنید از واژه جهود استفاده می کنید.ازپیشرفت کلیمیان در لوس آنجلس زیاد ناراحت نباشید .به فکر ایران باشید که از امپراتوری بزرگ به شکل امروزی درآمده و دشمنی با یهودیت چشم شما را بسته است.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    در طول تاریخ کشوری بنام فلسطین وجود نداشته . یا جزء امپراتوری ایران بوده ویا مستعمره عثمانی و یا انگلیس
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    اسراییل متحد آمریکا در منطقه است و بایستی از متحد خود حمایت کند شما هم که از اسراییل و کلا یهودیت خوشت نمی آید بایستی وارد کشوری که از اسراییل حمایت می کند نمی شدی. آمریکا به شما اجازه داده که واردش شوی. اگر شهروند آمریکا هستی بایستی طبق قسمی که برای سیتیزن شدن خوردی از منافع آمریکا حمایت کنی. منافع آمریکا حمایت از متحد خود در منطقه است.اگر تاریخ را بهتر از من بلدی پس نبایسی وارد کشوری میشدی که با حمله به سرخپوستها بوجود آمده و مخصوصا در ایالت شهر لوس آنجلس که اصلا متعلق به مکزیک بوده و بعدا به خاک آمریکا اضافه شده.آمریکا به شما که مهاجر هستی اجازه نمیدهد که برایش تعیین تکلیف بکنی که مثلا چرا از اسراییل حمایت می کند.اگر فکر و عقیده ات با جمهوری اسلامی است خطر برای آمریکا شما هستی نه اسراییل
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا
    فرهاد۱۹۷۷ - لوس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    من تاریخ را بهتر از شما بلدم و به شمایی که در لوس آنجلس زندگی می کنید و قبلا قسمتی از خاک مکزیک بوده پس بایستی اخراج شوید و وگرنه مکزیکی حق دارد به شما شبیحخون بزند بچه شما را سلاخی کند و به ناموس شما دست بزند. متاسفانه آمریکا متوجه نیست چه کسانی را در خود جا داده. در ضمن مشکل شما اسراییل نیست مشکل شما دشمنی با یک قوم است که هر موقع بخواهید کلمه تحقیر آمیز استفاده کنید از واژه جهود استفاده می کنید.ازپیشرفت کلیمیان در لوس آنجلس زیاد ناراحت نباشید .به فکر ایران باشید که از امپراتوری بزرگ به شکل امروزی درآمده و دشمنی با یهودیت چشم شما را بسته است.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.