گروگان ۸۵ ساله بعد از آزادی از اسارت حماس: جهنم را به چشم دیدم

رادیو فردا: یوخود لیفشیتس، یکی از دو زن سالخورده‌ای که گروگان حماس بود و شامگاه دوشنبه آزاد شد، در توصیف شرایطی که به گروگان گرفته شده بود،‌ به خبرنگاران گفت که «جهنم را به چشم دید».

این زن ۸۵ ساله همچنین گفت او را سوار بر موتوسیکلت به غزه منتقل کردند، در حالی که پاهایش یک طرف و بقیه بدنش در سمت دیگر بود و افزود: «مردان جوان در مسیر، من را می‌زدند. دنده‌هایم را نشکستند اما دردناک بود و به‌سختی نفس می‌کشیدم.»

خانم لیفشیتس همچنین خبر داد شبه‌نظامیان حماس ساعت و جواهراتش را در راه رسیدن به غزه دزدیدند.

او درباره نحوه ربوده شدن خود از کیبوتص نیر عوز توضیح داد: «آن‌ها به خانه‌های ما یورش آوردند. مردم را کتک زدند. دیگران را دزدیدند، پیر و جوان برای آن‌ها فرقی نداشت.»

این زن محل نگهداری خود را شبیه به «تارعنکبوتی» از تونل‌های نمناک زیرزمینی توصیف کرد که توسط حماس در غزه ساخته شده و گفت این تونل‌ها در نهایت به یک سالن بزرگ منتهی شد.

یوخود لیفشیتس می‌گوید زمانی‌که به غزه رسید، نیروهای حماس به او گفتند: «ما به قرآن اعتقاد داریم و به شما آسیبی نمی‌زنیم.»

این زن ۸۵ ساله اسرائیلی گفت حماس، او و دیگر گروگان‌ها را در شرایطی «تمیز و بهداشتی» نگه داشته بود.

او همچنین گفت که شب‌ها روی تشک‌ روی زمین می‌خوابیدند و هر دو یا سه روز،‌ یک پزشک به دیدن‌شان می‌آمده است.

به گفته خانم لیفشیتس، یک امدادگر هم با گروگان‌ها ملاقات می‌کرد و داروهای مورد نیازشان را می‌آورد.

ویدئوی آزاد شدن او نشان می‌داد که این زن اسرائیلی می‌چرخید و با فرد نقاب‌داری که او را گرفته بود، دست می‌داد. وقتی از او سوال شد که چرا این کار را کرد، پاسخ داد: «با ما به ملایمت رفتار کردند و همه نیازهای ما برطرف می‌شد.»

نوه خانم لیفشیتس روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که مادربزرگش یک فعال صلح بین اسرائیل و فلسطین بود و به ساکنان بیمار غزه کمک می‌کرد به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل و درمان شوند.
+45
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    حماس با داعش تفاوتی نداره،اینها بسیار وحشی و بیرحم هستند،وقتی بیمارستان مردم خودشان رو منفجر میکنند تا گردن طرف مقابل بیاندازند و با مانور تبلیغاتی و مظلوم نمایی به طرف مقابل ضربه بزنند چه انتظاری دارید؟ بارها اشاره کردم خمینی خونخوار هم در مصاحبه ای که ویدیو اون آنلاین موجوده علنا گفت اگر برای دفاع از اسلام لازم بشه مردم غیر نظامی مسلمان کشته بشوند اشکالی نداره چرا که به بهشت میروند.حال وای بحال غیر مسلمانان غیرنظامی و بیگناه.این طرز فکر همه اسلامگرایان هست،از خمینی و سپاهیون شیعه تا گروههای سنی مثل طالبان و داعش و حماس.
    12
    27
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    شما بروید به یک یهودی بگویید من دین یهود را اصلا قبول ندارم ،دروغین هست انتقاد کنید،چیزی نخواهد گفت و میرود حال بروید یه یک فلسطینی یا مراکشی،الجزایری،عراقی،افغان،پاکستانی یا هر مسلمان دیگر خیلی آرام و با احترام بگویید من اسلام شما را قبول ندارم،از آن کوچترین انتقاد کنید،چشمهایش پر از نفرت خواهد شد،به احتمال قوی همانجا به شما حمله فیزیکی خواهد کرد،یا کینه ای از شما خواهد گرفت و روزی تلافی خواهد کرد.این هست فرق شر اسلام و ضد بشری بودنش در مقایسه با بقیه ادیان.این اصل خود دینشان هست ،هرکس قبولش نداشته باشد کافر وخونش مباح است.اگر این نژادپرستی و شر نیست پس چیست ؟هرچند همه ادیان خرافات و مضر هستند،مانند همه امراض و بیماریها،اما تفاوت زیادی بین مرضهایی مثل سرطان با سرماخوردگی وجود دارد.
    11
    36
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    عارتگری جزئی از تکلیف یک مسلمان است همانطور
    10
    25
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    تکلیف واقعی یک مسلملن طبق قرآن برده داری غارت اموال نامسلمان و تجاوز به مغلوب اینها تکلیفی است که در باور مس
    12
    25
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    آخه این چیه شما دزدیدید این همه دخترای خوشگل سرباز اسرائیلی هست شما رفتید چیا گرفتید عربید دیگه
    18
    12
    ‌سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.