ولی‌عهد سعودی از راه‌اندازی جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی خبر داد

العربیه: شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی از راه‌اندازی و میزبانی جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی از تابستان 2024 به‌طور سالانه در شهر ریاض خبر داد.

این رویداد به پیشرفت ورزش‌های الکترونیکی که اکنون در حال رشد فزاینده‌ای در سطح جهانی است کمک می‌کند و موقعیت کشور پادشاهی عربی سعودی را به‌عنوان مقصدی پیشرو برای میزبانی برجسته‌ترین مسابقات بین‌المللی ورزشی تثبیت می‌کند.

محمد بن سلمان، دوشنبه 1 آبان در طی مراسی با حضور جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و کریستیانو رونالدو، ابراسطوره پرتغالی فوتبال جهان، گفت: «جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی گام طبیعی بعدی در سفر سعودی برای تبدیل شدن به اولین مرکز جهانی برای بازی و ورزش‌های الکترونیکی است، زیرا تجربه‌ای بی‌نظیر و فراتر از آنچه در این بخش شناخته شده است را ارائه می‌دهد».

ولی‌عهد سعودی همچنین از تاسیس نهاد جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در این کشور خبر داد. این سازمان مسئول برگزاری و برنامه‌ریزی و همچنین رشد و پایداری این رقابت‌ها کمک خواهد کرد.

شهر ریاض به‌ پایتخت بازی و ورزش‌های الکترونیکی جهان تبدیل خواهد شد. همچنین قرار است که این رقابت‌ها در سالن‌های مجلل و بسته همراه با فعالیت و رویدادهای فراوان برگزار شود تا فرصتی بی‌نظیر برای جذب قشر جدیدی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به بازی‌های الکترونیکی و رونق گردشگری باشد.

این مسابقات کمک بزرگی در دستیابی به تلاش‌های راهبردی در بخش ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود که به دستیابی به بیش از 50 میلیارد ریال سعودی تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 کمک می‌کند و 39 هزار فرصت شغلی جدید در این بخش ایجاد می‌کند.
+5
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.