قطر حمایت مالی از گروه حماس را تکذیب کرد

نمایی از دوحه پایتخت قطردویچه وله: نام قطر در کنار ایران به عنوان حامی سازمان تروریستی حماس بارها مطرح شده است. دولت قطر اکنون این اتهامات را رد کرده و می‌گوید این کشور در هماهنگی با اسرائیل، آمریکا و سازمان ملل به فلسطینی‌ها کمک کرده است.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ولت آم زونتاگ" درباره اتهامات مربوط به کمک مالی کشورش به حماس گفت: «این اتهامات دروغ است و هر کسی که واقعیت‌ها را حتی به صورت سطحی بررسی کند، متوجه این موضوع خواهد شد. کمک‌های قطر به نوار غزه به طور کامل با اسرائیل، سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا هماهنگ شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه خود در ارتباط با ادعای رولف موتسه‌نیش، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات آلمان که "کمک مالی قطر به حماس را طرح کرده" توضیح داد: «افرادی که شما نام بردید باید این را بدانند. ما گمان می‌کنیم که آنها چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند زیرا می‌خواهند امتیاز سیاسی بگیرند.»

الانصاری همچنین از حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل فاصله گرفته است. وی با اشاره به حمله بزرگ دو هفته پیش که به گفته منابع اسرائیلی در آن دست کم ۱۴۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر در نوار غزه ربوده شدند، گفت: «قطعاً بدتر از هر چیزی بود که قبلاً دیده بودیم.»

او در ادامه صحبت‌های خود اما خاطرنشان کرد که قطر در عین حال نگران غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه است و "هیچ زندگی انسانی مهم‌تر از دیگری نیست".

الانصاری ضمن اشاره به امکان گسترش و تشدید درگیری‌ها در منطقه گفت که قطر "با همه طرف‌ها برای دستیابی به کاهش تنش همکار می‌کند".

قطر در آزادی دو گروگان آمریکایی از اسارت حماس نیز میانجی‌گری کرده بود و مورد تمجید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت.
+4
رأی دهید
-58

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    راست میگی؟؟ اسماعیل هنیه چرا تو قطر دفتر کار داره و همه میان اونجا برا دیدنش؟؟!!
    1
    62
    یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    احتراز - دورف، آلمان

    از قطر بیشرف تر خودش، تو جنگ دأیش تویوتا ی نو که سوار میشدند همه را قطر داده بود.
    0
    30
    دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.